چاپ لیوان بصورت دستیReviewed by مدیریت on Oct 31Rating:
چاپ لیوان بصورت دستی

چاپ لیوان بصورت دستی

لیوان چاپ شده در همه جا هستند شما ممکن است متوجه نباشید که چگونه با مواد ساده آنها را به چاپ می رسانند.شما می توانید تصویر دلخواه خودتان توسط یک جوهر افشان مخصوص این کار به چاپ برسانید و یا می توانید با استفاده از یک دوربین دیجیتال و با بکارگیری یک نرم افزار طراحی همچون فتوشاپ عکس خودتان را برای چاپ بر روی لیوان آماده کنید. ما در اینجا به شما چاپ روی لیوان بصورت دستی آموزش می دهیم، این فرایند نسبتا آسان است، اما چند ساعت طول می کشد، زیرا شما باید مدت زمانی را برای خشک شدن لیوان صرف کنید.

مرحله اول

شما باید لیوانی را انتخاب و خریداری کنید که متناسب با ابعاد تصویر انتخابی شما باشد یعنی هرچه تصویر شما بزرگتر لیوان بزرگتری را باید تهیه کنید و بلعکس. شما می توانید یک عکس با استفاده از یک دوربین دیجیتال بگیرید و سپس آنها را بر روی رایانه خود بارگیری کنید. شما همچنین می توانید در صورت وجود یک تصویر دلخواه، آن را اسکن کرده و درون کامپیوتر خود آپلود کنید.

مرحله دوم

عکس خود را در یک برنامه نرم افزاری گرافیکی باز کنید و آن را بسته به نیاز خود ویرایش کنید. اکثر تصاویر در ابتدا در یک فرم مستطیلی نمایش داده می شود که ممکن است بر روی یک لیوان ظاهرا بی عیب باشد. تصاویر را می توان با استفاده از ابزار برش و یا در برنامه خاص طراحی درست و اصلاح کرد. شما همچنین می توانید متن را در رنگ های مختلف به تصویر اضافه کنید. Picasa یکی از رایج ترین نرم افزارهای اصلاحات تصاویر می باشد که اغلب در رایانه های جدید بارگذاری می شوند. با این حال شما می توانید با سایر نرم افزارهای گرافیکی نظیر فتوشاپ عکس خودتان را اصلاح و ویرایش کنید.

مرحله سوم

قبل از چاپ، تصویر خود را درست اندازه گیری کنید، با استفاده از کادر مناسب تنظیمات عکس تان را انجام دهید. تصویر را بر روی کاغذ مخصوص چاپ کنید تا نتایج را مشاهده کنید، و سپس وقتی که رضایت پیدا کردید، تصویر را روی صفحه slide water چاپ کنید . هنگام چاپ روی slide water دقت کنید که روی طرف براق آن چاپ می شود . کاغذ سفید را برای لیوان های رنگی و کاغذ روشن برای لیوان های ساده و سفید استفاده کنید.

مرحله چهارم

تصویر را با اسپری ثابت نگه دارید، که جوهر بر روی لیوان حرکت نکند. بگذارید کاغذ کاملا خشک شود ، سپس تصویر را برداشته و آن را در آب قرار دهید سپس کاغذ را تا کنید و درنهایت تصویر را بردارید.

مرحله پنجم

برگه را بر روی لیوان بکشید، آن را به آرامی در امتداد لبه ها فشار دهید. اجازه دهید لیوان خشک شود.شستن لیوان با دست به جای قرار دادن آن در ماشین لباس شویی باعث می شود عمر آن افزایش پیدا کند. شما همچنین می توانید بعد از چاپ عکس روی لیوان از سیلر رزین EnviroTex استفاده کنید، که این امر باعث امکان شستشو با استفاده از ماشین ظرف شویی را می دهد.