آموزش راهنمای طراحی پرچمReviewed by چاپ متین on Apr 6Rating: 4.5مزایای چاپ فاکتور
آموزش راهنمای طراحی پرچم

آموزش راهنمای طراحی پرچم

سفارش چاپ پرچم یکی از ضروریت های هر سازمان و هر کسب و کار می باشد. این روزها توجه شرکت ها و سازمان ها به اهمیت پرچم بسیار بیشتر شده است. ضرورت چاپ پرچم برای معرفی برند سازمانی خود در دنیای کسب و کار بسیار با اهمیت می باشد. ما در این مقاله آموزش راهنمای طراحی پرچم سعی میکنیم یک آموزشی کلی در خصوص نحوه طراحی یک پرچم زیبا و کاربردی آموزش می دهیم. در مقالات گذشته از جمله دلایل چاپ پرچم یکسری توضیحاتی را در خصوص اهمیت داشتن یک پرچم برای شما مطالبی را بیان کردیم.

ولی در این مقاله راهنمای طراحی پرچم قصد داریم نحوه طراحی پرچم و یکسری توضیحات تکمیل تری در خصوص اینکه چه مواردی را باید در طراحی پرچم خود انجام بدهیم را در این مقاله برای شما بیان بکنیم.

در ابتدا باید به چند نکته توجه داشته باشیم نکته اول مدل پرچمی که قرار است سفارش داده بشود را مشخص بکنیم و بعد براساس آن طراحی خودمان را براسا آن سایز بندی بکنیم. ما در مرکز تخصصی چاپ متین چهار مدل پرچم داریم : پرچم رومیزی ، پرچم تشریفات ، پرچم ساحلی و پرچم اهتزاز

این آموزش براساس هر نرم افزاری که شما با آن راحت تر هستید مثل نرم افزار فتوشاپ ، ایلیستریتور و یا کورل به راحتی قابل پیاده سازی است و تمامی ابعادی که گفته می شود براساس سانتی متر می باشد. در نرم افزار فتوشاپ یکسری تنظیمات کلی باید رعایت بشود و آن رزلوشن طراحی شما باید ۳۰۰ باشد در پرچم رومیزی Mode color شما باید در حالت RGB قرار بدهید اما برای سایر پرچم ها ازجمله پرچم تشریفات ، پرچم اهتزاز و بخصوص پرچم ساحلی باید براساس CMYK تنظیم بشود.

یکسری نکات کلی در خصوص طراحی پرچم ها باید رعایت بشود و آن این است که تصور خودتان را نسبت به چاپ پرچم را باید درست بکنید. پرچم اصلا مثل بنر کل طراح قابل مشاهده نیست. در مورد چاپ پرچم فضایی که قابل مشاهده می باشد یک فضای بسیار محدود که اکثر فضای پرچم در قسمت تا پرچم در معرض دید قرار ندارد و اصلا قابل مشاهده نیست. در نتیجه حتما باید شما به این نکته بسیار مهم در خصوص طراحی پرچم باید رعایت بکنید که یک پرچم بسیار زیبا و کارآمد داشته باشید. در چاپ پرچم چاپ لوگو در سایز بزرگ که کل پرچم رو بگیره اصلا کارایی ندارد در حالیکه اینکه در پرچم بیشترین دید وجود داشته باشد بسیار مهم است.

پرچم رومیزی

ابعاد پرچم رومیزی بصورت استاندارد در بین همه شرکت های تولید کننده چاپ پرچم سایز ۲۰ در ۳۰ سانتی متر می باشد البته این سایز ممکن است در یک تلورانس ۲ تا ۳ سانتی ممکن اتفاق بیافتد ولی طراحی شما باید براساس این سایز بندی ۲۰ در ۳۰ صورت بگیرد. در هر نرم افزاری که کار می کنید یک پنجره در این سایز برای خود ایجاد بکنید و سپس طراحی مورد نظر خودتان را درون آن قرار بدهید. بطور کلی اگر شما یک طرح مربع و یا دایره ای دارید ابعادی که طراحی می کنید در سایز ۱۴ در ۱۴ و یا ۱۳ در ۱۳ طراحی بفرمایید. در طراحی های مستطیلی ابعاد ۱۷ در ۹ طراحی بفرمایید.

راهنمای طراحی پرچم

پرچم تشریفات

در مورد طراحی پرچم تشریفات سایزی که شما باید براساس آن بطور استاندارد در بین همه شرکت ها طراحی بکنید سایز ۱۵۰ در ۹۰ سانتی متر می باشد. شما باید در هر نرم افزاری این ابعاد را برای خود ایجاد بکنید و در این فضا باید طراحی مورد نظر خودتان را انجام بدهید. ابعادی که درون پرچم امکان چاپ دارد بستگی به طرح شما دارد. در خصوص نحوه سایز لوگو از شرکت تولید کننده پرچم حتما سوال بفرمایید و مسئولیت این کار را به شرکت های تولید کننده واگذار بکنید زیرا این شرکت ها به دلیل سابقه و تجربه ای که در این زمینه دارند خیلی بهتر می توانند شما را راهنمایی بکنند.بطور کلی اگر طرح دایره  ای و یا مربع  باشد در حدود ابعاد ۵۵  در  ۵۵ سانت و برای طرح های مستطیلی ۴۰ در ۸۰ سانتی متر می توانید طراحی بکنید. البته این یک سایز پیش فرض هستش و هر طرحی می تواند سایز بندی متناسب به خودش باشد.

پرچم اهتزاز

پرچم اهتزاز معمولا برای نصب برروی چوب و یا بصورت رول آپ استفاده می شود و در سایزهای مختلف تولید و چاپ می شود. این نوع پرچم ها محدودیتی در سایز پرچم وجود ندارد و هر سایزی که بخواهید می توانید تولید سفارش بدهید. این مدل از پرچم ها بدون ریشه و از پارچه ها ۹ کیلویی استفاده می شود. در طراحی این سبک از پرچم ها شما بزرگترین سایزی که بخواهید می توانید طراحی بکنید. این نوع پرچم چون قرار است به اهتزاز در بیاید می توانید در بزرگترین حالت ممکن طراحی و سفارش بدهید.

نحوه سایز بندی پرچم

پرچم ساحلی

این نوع پرچم در دو ارتفاع ۲٫۵ متری و ۳ متری در چاپ متین عرضه می شود و معمولا رایج ترین سایزهای موجود در بازار این دو سایز می باشد. برای هر دو سایز پرچم باید طراحی را حتما بصورت عمودی طراحی بفرمایید که بیشترین دید را داشته باشد. اگر بصورت عمودی طراحی بفرمایید شما می توانید در بزرگترین سایز ممکن برروی پرچم طراحی و سپس چاپ بفرمایید.پرچم ساحلی در ارتفاع ۲٫۵ متری باید در عرض ۷۰ سانت و پرچم های در ارتفاع ۳ متر باید در عرض ۷۵ سانت طراحی بشود. سایز متناسب در این پرچم ها وجود ندارد و شما در بزرگترین حالت ممکن طراحی تان را انجام بدهید.

ما در این مقاله آموزش راهنمای طراحی پرچم سعی کردیم یک آموزش کلی در خصوص سایز بندی پرچم به شما بدهیم و در خصوص طراحیتون به یک سایز بندی مشخصی برسید و در نهایت یک پرچم فوری زیبا و خارق العاده ای داشته باشید. در مقاله آینده قصد داریم مطالبی در خصوص نکات لازم در طراحی پرچم را برای شما بیان بکنیم که تکمیل شده این مقاله آموزش راهنمای طراحی پرچم خواهد بود.