تفاوت های چاپ روی لباس با گلدوزیReviewed by چاپ متین on Nov 4Rating: 4.5مزایای چاپ فاکتور
تفاوت های چاپ روی لباس با گلدوزی

تفاوت های چاپ روی لباس با گلدوزی

بدیهی است که پوشاک سفارشی هم در موقعیت‌های حرفه‌ای و هم در موقعیت‌های شخصی مفید است، اما وقتی نوبت به نوع چاپ و نحوه ظاهری طرح یا لوگوی شما می‌رسد، ممکن است در مورد اینکه چه روشی برای چاپ لباس شما مناسب باشد مطمئن نباشید. اگر به دنبال تامین کننده مناسب برای چاپ روی لباس هستید خواندن این مقاله تفاوت های چاپ روی لباس با گلدوزی ممکن است برای شناخت بیشتر شما در چاپ روی لباس کمک بسیاری زیادی بکند.

در همایش های حرفه ای و همچنین در یک محیط تجاری یا برای یک تیم یا باشگاه، ایجاد لباس های فرم یا لباس های سفارشی نه تنها آسان و مقرون به صرفه می باشد بلکه آرامشی را برای کارمندان یا اعضای تیم فراهم می کند. چاپ روی پوشاک به عنوان یک هدیه متفکرانه و زیبا برای هر مناسبتی از تولد گرفته تا جشن و روزهای خاص عمل می کند.

ما در مجموعه‌ چاپ متین تنوع بسیار زیادی را از رسته پوشاک داریم که هریک از این محصولات به نوبه خودش روش های متنوعی را می توان برای چاپ ذوب آن در نظر گرفت بعضی از آنها مانند تی‌شرت، کلاه، پولو شرکت یا همون جودون یقه دار، سویشرت و شال را شامل می شود. هریک از این مواردی که به آن اشاره شد گزینه های مناسبی برای هریک از این روش های چاپی نمی باشد. ما در این مقاله معایب چاپ لباس با گلدوزی به این نتیجه رسیدیم که بطور مختصر ولی مفید به تفکیک تفاوت ها ، مزیت و معایب هریک از این چاپ ها را برای شما بیان بکنیم تا به نتیجه مطلوبی در این زمینه برسید.

چاپ مستقیم روی لباس چیست

چاپ مستقیم روی لباس یا DTG فرآیندی برای چاپ با هر طرحی بر روی پارچه و لباس می باشد. این نوع چاپ یک راه حل پیشرفته و در عین حال گرونی می باشد. شما در مقاله انواع روشهای چاپ تیشرت می توانید بطور کامل تر توضیحاتی در خصوص نحوه چاپ DTG اطلاعاتی را به دست بیاورید. بطور خلاصه این روش بیشتر برای چاپ روی پارچه های نخی روشن استفاده می شود. در این روش چاپ به خورد پارچه رفته ولی به دلیل قیمت بالایی که این شیوه چاپی دارد ممکن است برای مصارف شخصی مقرون به صرفه نباشد. روش دیگر که برای چاپ روی لباس مورد استفاده قرار میگیرد چاپ لیبلی می باشد که هزینه تمام شده آن به صرفه می باشد ولی از دوام بسیار پایینی برخوردار است که برای دانستن در این خصوص می توانید مقاله چاپ تیشرت لیبلی را بطور کامل مطالعه بفرمایید.

معایب چاپ لباس با گلدوزی

روش بعدی چاپ مدیا می باشد که این روش شامل دو روش رنگی و تک رنگ می باشد که دوام این نوع چاپ بسیار بالا و قیمت تمام شده آن به نسبت به روش DTG بسیار پایین تر می باشد ولی این روش برای پارچه نخی مورد استفاده قرار میگیرد. این روش برای چاپ روی هودی و یا چاپ تیشرت های نخی بسیار کاربرد دارد. روش آخر چاپ مستقیم یا چاپ سابلیمیشن می باشد که این روش چاپ به خورد پارچه رفته و فقط برای تیشرت های روشن و پلی استر کاربرد دارد.

روش های چاپ مستقیم همانطور که اشاره کردیم برای پارچه های که از الیاف پلی استر باشد کاربرد دارد . این الیاف می خواهد برای چاپ روی تیشرت اسپان یا چاپ کلاه فالمنت و یا چاپ شال پلی استر باشد که در هر صورت در هریک از این نوع مخصولات امکان چاپ با این روش وجود دارد.

روش دیگری که برای چاپ روی لباس انجام میشود چاپ سیلک می باشد که این روش در تیراژ بالا مقرون به صرفه می باشد و در این مقاله قصد بررسی این روش چاپی را نداریم و بطور خلاصه در مقاله انواع روش های چاپ تیشرت اشاره هایی به آن شده است.

چاپ چاپ گلدوزی چیست

بطور کلی چاپ گلدوزی یک نوع چاپ محسوب نمی شود بلکه فرآیندی است برای زنده کردن یک طرح با استفاده از نخ های در هم پیچیده شکل می گیرد. در محصولات پوشاک الگوی طرح گلدوزی شده معمولاً باید در یک مربع 10 سانت در 10 سانت قرار گیرد. گلدوزی معمولا برای طرح‌های کوچک‌ و ساده مانند لوگو و یا نوشته‌های متنی بسیار می تواند ایده‌آل باشد. معایبی که در چاپ گلدوزی دارد این است که شما باید نزدیک ترین رنگ به لوگوی خودتان را در بین انواع نخ ها پیدا و یکی از آنها را برای چاپ سفارش بدهید.

بیشترین محصولاتی که از چاپ گلدوزی برای چاپ کردن استفاده می شود چاپ روی کلاه و چاپ روی تیشرت می باشد که هر فردی بخواد لوگوی سازمانی خودش را در مقایس کوچک روی آن چاپ بکند.

وقتی صحبت از چاپ روی پارچه و یا گلدوزی به میان می آید، انتخاب چاپ مستقیم روی لباس به جای گلدوزی به شما این مزیت را می دهد که یک طرح تمام رنگی را روی تی شرت یا گرمکن و … بدون هیچ محدودیت رنگی و در سایز های متفاوت به چاپ برسانید.

با این حال، اگر بخواهید گلدوزی را به جای DTG انتخاب کنید، احتمالاً به این دلیل است که طراحی شما ساده و در تیراژ بالا قرار است سفارش بدهید و همچنین به دنبال لباس های سفارشی با ظاهر حرفه ای تر را ترجیح می دهید. از نظر بصری، وقتی صحبت از محل قرارگیری و بافت نخ به میان می‌آید، طرح‌های گلدوزی شده در مقایسه با طرح‌های چاپ‌ مستقیم برجسته‌تر و پیچیده‌تر به نظر می‌رسند.

در مورد داشتن یک پوشاک سفارشی واقعاً بهتر و یا بدتر بودن یک روش چاپی وجود ندارد مهم هدف شما از چاپ روی تیشرت چه می باشد و مصرف شما از آن تیشرت تا چه مدت می باشد. این ارزیابی را شما باید براساس مصرف خودتان داشته باشید تا بتوانید بهترین روش چاپی را انتخاب بکنید. هدف از مقاله آموزش مزایای چاپ گلدوزی با چاپ روی لباس این است که شما به یک نتیجه مطلوبی در این زمینه برسید. امیدوار هستیم مقاله تفاوت های چاپ روی لباس با گلدوزی برای شما مفید بوده باشد و نهایت استفاده را از این مقاله تفاوت های چاپ روی لباس با گلدوزی برده باشید.