موارد چاپی هتل و مهمانسراهاReviewed by چاپ متین on Apr 21Rating: 4.5مزایای چاپ فاکتور
موارد چاپی هتل و مهمانسراها

موارد چاپی هتل و مهمانسراها

بسیاری از مشاغل در بدو شروع کسب و کار خود بزرگترین دغدغه آنها این است که برای کسب و کار خود بهترین و شاید مهم ترین گزینه های ملزومات چاپی کدام گزینه می باشد. ما در این مقاله قصد داریم موارد چاپی هتل و مهمانسراها را بررسی بکنیم و اصلی ترین گزینه های چاپی برای هریک از این مجموعه ها را بطور گام به گام برای شما بیان و توضیحاتی را تحت مقاله موارد چاپی هتل و مهمانسراها برای شما بیان بکنیم.

مقدمه بحث موارد چاپی هتل و مهمانسراها

بدون شک، طراحی و چاپ ملزومات چاپی برای هتل و مهمانسراها سبب رشد و موفقیت هر هتل در بین سایر همکاران آن خواهد شد. هنگامی که صحبت از طراحی ملزومات چاپی هتل به میان می‌آید، شما وارد یک مسیر خلاقانه و استراتژیک می‌شوید. این طراحی فرصتی برای به تصویر کشیدن جاذبه‌های ویژه و خدمات هتل، از جمله اتاق‌ها، رستوران‌ها، امکانات و تجهیزات مدرن و موارد دیگر است. می‌توانید با استفاده از طراحی جذاب، تصاویر زیبا و متن‌های تاثیرگذار، مسافران را به سوی هتل جذب کنید.

چرا هتل ها به موارد چاپی احتیاج دارند

فرض کنید که به شهر و یا کشور دیگری برای مسافرت رفته‌اید، در این شهر جدید زمانی که وارد هتل می‌شوید یکسری نکات توجه شما را به خودتان جلب می کند، لابی هتل ، اتاق ها ، دیزاین هتل موارد جزئی تر مثل برگه فرم ثبت نام ، منو رستوران ، پک های بهداشتی مانند شامپو ، صابون ، حوله ها ، ملحفه ها و …  که نگاه می‌کنید نام هتل به همراه یک طراحی گرافیکی خاص زیبا توجه شما را به خود هتل جلب می کند و حس رضایت از ورد به این هتل توجه شما را به خود جلب می کند.

اگر بخواین واقع بین باشین مهمان هایی که به هتل و مهمانسرای شما مراجعه می کند با وجود ملزومات چاپی حس لاکچری بودن را به شما می دهد یا نبود این موارد؟  دقیقاً به دلیل همین حس رضایت مشتریان است که لازم است در محیط‌های مختلف از ملزومات کاغذی خاص برای همان مکان استفاده شود.

همانطور که قبلا اشاره کردیم همه هتل های معروف و مشهوری که در تمام دنیا وجود دارند همه محصولات و کالاهایی که به شما عرضه میکنند با اسم و برند آن هتل عرضه می شود. این موارد از ملحفه ، پتو ، روبالشتی ، سربرگ ثبت مشخصات مهمان ، کارت ویزیت ، بروشور ، پرچم و بسیار موارد دیگری که باید همه هتل ها و مهمانسرا ها در مجموعه خودشان داشته باشند در تمام این هتل ها و برندهای مشهور دنیا وجود دارد. ما در این مقاله موارد چاپی هتل و مهمانسراها سعی میکنیم اصلی ترین و مهم ترین گزینه های موارد چاپی را در این مقاله برای شما بیان بکنیم چون یکسری مواردی هستش که جز ملزومات چاپی هتل ها نمی باشد مانند پتو ، شامپو ، صابون ، ظروف و بسیار موارد دیگری که شامل این مقاله نمی باشد را در این مقاله قصد بیان آن را نداریم.

Printed items of hotels and guesthouses 01

اصول طراحی موارد چاپی هتل ها و مهمانسراها

یکسری اصول اصلی و اساسی در خصوص طراحی ملزومات چاپی را باید رعایت بکنید که زیبایی و جلوه خاصی که مد نظر شما هستش به شما بدهد. صرف وجود یکی از ملزومات چاپی اگر اصول و قواعد اساسی طراحی آن رعایت نشود به جای اینکه برای شما یک نکته مثبت تلقی بشود یک نکته منفی برای مجموعه شما خواهد بود.

مورد اول : استفاده از تصاویر با کیفیت: تصاویر با کیفیت بالا که امکان زوم کردن را داشته باشند، می‌توانند تجربه را بهبود ببخشند و مخاطبان را به خود جلب کنند. تصاویر باید مرتبط با محتوای ملزومات چاپی شما و یا مجموعه شما باشد.

مورد دوم) استفاده از رنگ‌های جذاب: انتخاب رنگ‌های مناسب و جذاب برای زمینه، متن و عناصر گرافیکی می‌تواند تاثیر بزرگی داشته باشد. رنگ‌ها باید با هویت برند هتل هماهنگ باشند و تاکید بر مهم‌ترین اطلاعات را داشته باشند.

مورد سوم) استفاده از فونت‌های خوانا: انتخاب فونت‌های خوانا و مناسب برای متن‌ها بسیار مهم است. وقتی فونت‌ پیچیده و ناخوانا باشد، مخاطبان علاقه‌ای به خواندن پیدا نمی‌کنند. همچنین از اندازه و تنظیم فونت‌ها برای تاکید روی اهمیت مطالب استفاده کنید.

مورد چهارم ) استفاده از عناصر گرافیکی موثر: از عناصر گرافیکی مانند آیکون‌ها، فرمت‌ها، خطوط، و شکل‌ها به منظور تاکید بر اطلاعات و ایجاد تنوع در طراحی استفاده کنید. این عناصر می‌توانند محتوا را تازگی ببخشند و توجه مخاطبان را به خود جلب کنند.

مورد پنجم) تعادل و ترتیب در طراحی: طراحی باید تعادل داشته باشد و اجزای مختلف آن به ترتیب مناسبی قرار گیرند. از ترتیب منظم و سلسله مراتب در طراحی استفاده کنید تا مخاطبان به راحتی اطلاعات را متوجه شوند.

استفاده از فضای خالی: فضای خالی در طراحی به مخاطبان احساس آرامش می‌دهد و به مطالب اهمیت می‌دهد. از فضای خالی به عنوان بخشی از طراحی برای تاکید روی اطلاعات مهم است.

hotel adv

موارد اصلی چاپی هتل ها و مهمانسراها

مورد اول ) کارت ویزیت

شاید اصل اساسی هر سازمان و نهادی ملزم به داشتن یک کارت ویزیت زیبا و جذاب برای معرفی مجموعه خودش می باشد. هتل ها و مهمانسراها هم حتما باید یک چاپ کارت ویزیت زیبا و جذاب متناسب با برند و لوگو و رنگ سازمانی خود طراحی و سپس آن را چاپ بکنند. در روی کارت ویزیت باید اطلاعات تماس ، لوگو ، و آدرس هتل و شبکه های اجتماعی مجموعه خودتان را باید بر روی کارت ویزیت خود بگنجانید.

مورد دوم ) فرم ثبت نام

اولین چیزی که در یک هتل می‌بینید فرم‌ های ثبت نام است که برای رزرو اتاق باید آن‌ها را پر کنید. بالای برگه‌های فرم‌ها و یا طراحی اختصاصی سؤالات که مرتبط با همان فرم‌ها هستند همگی جز مواردی به شمار ‌می‌روند که سبب جلب نظر بیشتر مشتریان می‌شود. می‌توانید لوگو هتل را در فرم‌های ثبت نامی به صورت محو چاپ کنید که در پس زمینه فرم نیز مشخص باشد. این چاپ فرم ثبت نام را می توانید در قالب چاپ سربرگ و یا چاپ تراکت بصورت آنلاین در چاپ متین چاپ و سفارش بدهید. اگر قرار است این سربرگ ها رو پرینت بگیرید باید بصورت سربرگ ولی اگر قرار است با دست برروی آن نوشته بشود باید در قالب تراکت سفارش داده بشود. ولی طبق اون اصولی که در بالا به آن اشاره شد باید حتما در طراحی خود رعایت بکنید.

مورد سوم ) ماگ تبلیغاتی

یکی از گزینه های معروف و خاص هر هتلی وجود ماگ تبلیغاتی و مخصوص طرح و لوگوی سازمانی آن هتل می باشد. اکثر هتل های معروف و مشهور دنیا از ظرف و ظروف اختصاصی مخصوص به خود آن هتل استفاده می شود. ما در چاپ متین این امکان را داریم طرح و اسم برند خودتان را برروی ماگ های هتل خود چاپ و در تیراژ های مختلف و در سایز و اندازه های مختلف سفارش بدهید.

مورد چهارم ) دستمال کاغذی

با آن که دستمال کاغذی جز پک بهداشتی به حساب می‌آید اما به دلیل آن که در هر قسمت از خانه وجود آن لازم و ضروری است، می‌توان به صورت جداگانه نیز در بخش چاپ ملزومات، به آن پرداخت. برای خاص‌تر کردن دستمال کاغذی‌ها می‌توان از شرکت‌های طراحی و چاپ همچون رامون چاپ درخواست کرد که لوگو هتل و نام آن را به نحوی که هم به زیبایی جعبه لطمه نزند و هم آن که در ذهن مسافران باقی بماند، بر روی جعبه‌های دستمال کاغذی چاپ و یا حک کند.

مورد پنجم ) بروشور و کاتالوگ

در هر هتلی با توجه به مکان آن هتل و همچنین بزرگ یا کوچک بودنش احتمال همکاری با اماکن تفریحی و گردشگری نیز وجود دارد. معمولاً تهیه بروشور و کاتالوگ‌ها برای معرفی این اماکن و ترغیب مسافران به ثبت نام در تور‌های گردشگری در برنامه‌های چنین هتل‌هایی قرار دارد. بنابراین بروشور‌ها و کاتالوگ‌های هتل‌ها نیز یکی دیگر از ملزومات کاغذی آن‌ها به حساب می‌ایند.

مورد هفتم ) لیوان کاغذی

یکی دیگر از مواردی که باید در همه اتاق های هتل و مهمانپذیرها وجود داشته باشد چاپ لیوان کاغذی با طرح دلخواه می باشد که باید اسم و نام و لوگو و برند هتل خود را باید برروی این لیوان کاغذی ها قرار بدهید. کافی است شما قالب آماده لیوان کاغذی را از روی سایت چاپ متین دریافت بکنید و شروع به طراحی لیوان خود با طرح و شکل سازمانی خود بکنید.

مورد هشتم ) پرچم

موارد دیگر و جذابی که برای شرکت های هتلی و مهمانسراها مناسب می باشد چاپ پرچم چه پرچم رومیزی و یا پرچم تشریفات برای حضور در لابی هتل مناسب می باشد. چاپ پرچم همیشه بعنوان یک ابزار معرفی برای درون هتل ها بسیار مناسب و کاربردی می باشد. یک گزینه دیگری برای خارج از محیط های هتلی استفاده از پرچم ساحلی بسیار پرکاربرد و زیبا و شکیل خواهد بود و از این شیوه تبلیغات هم برای برندینگ سازمانی خود می توانید استفاده بکنید.

مورد نهم ) ساک دستی

بسیاری از این هتل ها برای قرار دادن بسته ها و محصولات خودشان درون یکسری ساک دستی هایی با طرح و شکل مخصوص به خودشون استفاده میکنند. چاپ ساک دستی اختصاصی این امکان را به مجموعه شما می دهد که طرح مخصوص به برند و سازمان خودتان را برروی آن چاپ بزنید و آن را به مهمان های مجموعه خودتان هدیه بدهید. کافی است سایز مورد نظر ساک دستی خودتان را انتخاب بکنید و سپس طرح و شک سازمانی خودتان را برروی آن چاپ بزنید.

در پایان

بهترین و متنوع ترین موارد چاپی هتل و مهمانسراها و حتی کافی شاپ‌ها توسط تیم چاپ متین قابل اجرا و انجام می باشد که با انجام سبب لاکچری شدن کسب و کار شما می شود. بنابراین اگر شما هم در یکی از این کسب و کار‌ها فعالیت دارید، بهتر است همین حالا دست به کار شده و برای چاپ و درج لوگو خود بر روی ملزومات چاپی که اعلام کردیم دست بزنید.

ما در چاپ متین خدمات چاپ و طراحی مخصوصاً برای افراد و کسب‌وکارها انجام می‌دهیم. شما می‌توانید از خدمات طراحی هتل ها‌ استفاده کنید. چاپ متین می‌تواند به شما در درست کردن کارت ویزیت ، تراکت ، سربرگ ، پاکت و … با کیفیت و حرفه‌ای کمک کند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن مشتریان جدید را جذب کنید و ترافیک و رزروهای آنلاین خود را افزایش دهید.

امیدوار هستیم مقاله موارد چاپی هتل و مهمانسراها برای شما مفید واقع بشود و از این مقاله موارد چاپی هتل و مهمانسراها نهایت استفاده را ببرید امیدوار هستیم در مقالات آینده مشاغل های دیگر را مورد بررسی قرار بدهیم.