آموزش طراحی کارت ویزیت با گوشیReviewed by چاپ متین on Mar 23Rating: 4.5مزایای چاپ فاکتور
آموزش طراحی کارت ویزیت با گوشی

آموزش طراحی کارت ویزیت با گوشی

شاید برای بسیاری از افراد این سوال پیش بیاید ما که کار با نرم افزارهای طراحی آشنایی نداریم چطور می توانیم با گوشی خودمان یک کارت ویزیت زیبا و جذاب و مناسب برای چاپ آماده و تنظیم بکنیم. ما در این مقاله آموزش طراحی کارت ویزیت با گوشی قصد داریم متدهای ساده و نرم افزارهای ساده و کاربردی گوشی رو برای شما معرفی بکنیم تا شما با استفاده از این نرم افزارها به راحتی یک کارت ویزیت زیبا و جذابی را داشته باشید.

تا پایان این مقاله آموزش طراحی کارت ویزیت با گوشی ما را همراهی بکنید. ما در مقالات گذشته از ظرفیت های گوشی برای عکس برداری تحت عنوان آموزش عکس برداری با گوشی برای شما یکسری مطالبی را بیان کردیم و در این مقاله قصد داریم آموزش طراحی کارت ویزیت با گوشی را برای شما بیان بکنیم.

ما در مقالات گذشته طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ ، طراحی کارت ویزیت با ایلیستریتور ، طراحی کارت ویزیت با ورد را برای شما آموزش دادیم. ولی در این مقاله قصد داریم آموزش طراحی کارت ویزیت با گوشی را برای شما بیان بکنیم.

البته نکته اصلی و با اهمیت در خصوص طراحی کارت ویزیت استفاده از نرم افزارهای تخصصی طراحی مانند کورل ، فتوشاپ و ایلیستریتور می باشد. زیرا استفاده از این نرم افزارها قابلیت و تغییرات و تنظیم سایز و رنگ به خوبی و راحتی شکل می گیرد. البته با پیشرفت تکنولوژی بخصوص در عرصه موبایل نرم افزارهای طراحی بسیار قدرتمندی توسط دو کمپانی های بزرگ تولید اپلیکیشن یعنی اندروید و ios شما به راحتی می توانید به طراحی مورد نظر خود از لحاظ طرح و سایز و کیفیت برسید.

اهمیت کارت ویزیت

ما در مقالات گذشته تحت عنوان اهمیت کارت ویزیت یکسری نکاتی را برای شما بیان کردیم ولی به طور کلی از اونجایی که در عرصه تکنولوژی ذهن افراد در مورد مسائل حافظه و یادگیری بشدت افت پیدا کرده و افراد سعی نمی کنند ذهن خود را در گیر مسائل حافظه بکنند در نتیجه استفاده از کارت ویزیت به عنوان یک معرف که مشخصات و توضیحات شماره تماس ، آدرس ، ایمیل و آدرس وب سایت و بسیار موارد دیگر از آن در طراحی خود استفاده بکنید. شما باید همیشه در جیب خود یک کارت ویزیت که معرف شما و سازمان شما باشد قرار بدهید تا در صورت لزوم برای معرفی خود و یا سازمانتان از آن استفاده بکنید. قبل از شروع جلسه ، سمینار ، نمایشگاه و هر رویداد مهم باید از کارت ویزیت زیبا و شکیل خود و یا سازمانتان همراهتان باشد.

اگرچه این روزها همه چیز دیجیتال شده است اما کارت ویزیت یک ابزار جهانی به حساب می‌آید و استفاده از آن می‌تواند مزایای بی شماری برای شرکت‌ها داشته باشد. طراحی و سپس چاپ کارت ویزیت یکی از مسائلی است که ذهن صاحبان کسب‌وکارها را به خود مشغول می‌کند.

طراحی کارت ویزیت با موبایل

چگونه با موبایل کارت ویزیت طراحی بکنیم

 این روزها طراحی کارت ویزیت با گوشی به عنوان یکی از ساده ترین و در دسترس ترین روش ها شناخته می شود. طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ و طراحی کارت ویزیت با کورل در کامپیوتر شخصی و لپ تاپ بسیار رایج است. اما اگر به این امکانات دسترسی نداشته باشید هم می توانید به راحتی هنر طراحی کارت ویزیت را یاد گرفته و با استفاده از گوشی موبایل یک طراحی کارت ویزیت زیبا و خارق العاده ای که هیچ کس تصور آن را نکند شما با موبایل طراحی کارت ویزیت تان را انجام داده اید.

امروزه ابزارها و برنامه‌های مختلفی برای طراحی کارت ویزیت با گوشی یافت می‌شود. اما انتخاب از بین آن‌ها برای کاربران معمولا مشکل است. زیرا نمی‌دانند کدام برنامه عملکرد بهتری داشته و بیشتر با خواسته‌های آن‌ها هماهنگ است. ما در مقاله آموزش طراحی کارت ویزیت با گوشی سعی خواهیم کرد بیش از 10 برنامه کاربردی برای طراحی کارت ویزیت رایگان و پولی برای دو سیستم عامل اندروید و ios معرفی ‌کنیم. در اندروید و ios چندین برنامه‌ی رایگان برای طراحی کارت ویزیت وجود دارد که امکانات مناسبی برای طراحی ساده تا یک کارت‌های ویزیت حرفه‌ای را فراهم می‌کنند. این برنامه‌ها اغلب امکان استفاده از قالب‌ها، فونت‌ها، و عناصر گرافیکی متنوع را به شما می‌دهند.که امیدواریم به شما در انتخاب برنامه مناسب برای ساخت کارت ویزیت کمک کند.

نکات اساسی در طراحی کارت ویزیت با موبایل

لوگوی کارت ویزیت

یکی از نکات اصلی در طراحی کارت ویزیت درج لوگو و سایز مناسب لوگو می باشد که شما وقتی با نرم افزار موبایل قصد طراحی کارت ویزیت را دارید حتما باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. محل قرار گیری لوگو برروی کارت ویزیت خودتان را باید به نحوی تنظیم بکنید که در یک ابعاد مناسب و در یک فضای مناسب قرار گرفته باشد.

ابعاد کارت ویزیت

یکی از مهم ترین نکته که شما در طراحی کارت ویزیت در نظر بگیرید ابعاد مناسب طراحی کارت ویزیتتان می باشد. شما باید متناسب با سایز کارت ویزیتی که قرار است سفارش بدهید ابعاد کارت ویزیت خودتان را تنظیم و سپس طراحی خودتان را متناسب با آن سایز تنظیم و به نتیجه نهایی برسانید.

نوشته های کارت ویزیت

شما باید در خصوص میزان نوشته هایی که قرار است برروی کارت ویزیت خود درج بکنید نهایت دقت را باید داشته باشید. از درج یکسری نکات غیرضرروی در طراحی کارت ویزیت با اجتناب بکنید. کارت ویزیت اصلا مانند بروشور یا تراکت نیست که هر متن و شعار و نوشته روی آن درج بشود شما باید حداقل نوشته را روی کارت ویزیت خود قرار بدهید. این نوشته های ضروری شامل : آدرس ، شماره تماس ، شماره موبایل ، وب سایت ، آدرس شبکه های احتماعی می باشد و هرگونه نوشته های اضافه تر موجب سردرگمی مخاطبین شما بشود.

رنگ کارت ویزیت

در خصوص رنگ کارت ویزیت نیز باید نهایت دقت را داشته باشید. هارمونی رنگی که قرار است در کارت ویزیت خود نشان بدهید باید با رنگ سازمانی شما همخوانی داشته باشد و طوری نباشد که رنگ سازمانی شما برای مثال قرمز باشد ولی طراحی کارت ویزیت شما به رنگ زرد طراحی بشود. .

ما در این مقاله آموزش طراحی کارت ویزیت با گوشی سعی خواهیم کرد برنامه هایی را به شما معرفی بکنیم که هم برای گوشی های اندروید و هم ios قابل استفاده باشد البته یکسری از این برنامه برای هر دو این سیستم عامل ها ممکن است وجود نداشته باشد.

نرم افزار اول : Business Card Maker And Creator

نام این اپلیکیشن اندرویدی “Business Card Maker And Creator” می‌باشد. شما کافیست پس از دانلود و اجرای این نرم‌افزار، از امکانات و ابزار‌های گرافیکی آن استفاده نموده و کارت تبلیغاتی مورد نظر خود را طراحی کنید.

لازم به ذکر است که این برنامه هر آنچه که برای طراحی یک کارت ویزیت دارید را در اختیار شما قرار خواهد داد. از طرفی دیگر برای کار با این برنامه هیچ نیازی به دانش و مهارت‌های گرافیکی نخواهید داشت. از دیگر ویژگی‌های این برنامه اندرویدی می‌توان به وجود فونت‌های مختلف، قابلیت انتخاب پس زمینه‌های مختلف، پشتیبانی از لوگو و… اشاره نمود.

Business Card Maker And Creator

نرم افزار دوم : Adobe Spark

یک برنامه‌ی قدرتمند از خانواده Adobe که امکانات طراحی حرفه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد. این نرم افزار روی سیستم عامل های اندروید و iOS قابل اجرا است. طیف گسترده ای از قالب های پیش آماده در این نرم افزار وجود دارد که می توان با تغییر المان ها، آن ها را شخصی سازی کرد. این نرم افزار، طراحی شما را ذخیره می کند تا در هر زمان و مکان بتوانید روند طراحی را ادامه دهید. از معایب این نرم افزار می توان به نداشتن ویرایشگر تصویر و همچنین نیازمند خرید اشتراک ماهانه آن می باشد.

برای استفاده از این برنامه، تنها کافی است یک قالب را انتخاب کرده و سپس به تغییرات و تنظیمات مورد نظر خود برسید. در این نرم‌افزار بیش‌ از ۳ هزار قالب از پیش تنظیم‌ شده موجود است.

Adobe Spark

نرم افزار سوم : Business Card Maker

این نرم افزار قدرتمند ‏‏در عرض چند دقیقه کارت ویزیت خودتان را بصورت حرفه و زیبا می توانید ایجاد کنید. رایگان، سریع و آسان برای استفاده و چاپ .  نیازی به مهارت طراحی خاصی نیست. شما به راحتی با استفاده از این برنامه می توانید متن ، تصویر و تم کارت ویزیت خودتان را انتخاب و بصورت کامل شخصی آن را اختصاصی بکنید.

نرم افزار چهارم : business card designer plus

قیمت این برنامه ساخت کارت ویزیت ۲۹.۹۵ دلار بوده و روی سیستم عامل ویندوز اجرا می گردد. این نرم‌افزار، استفاده‌ بسیار آسانی دارد. با استفاده از امکانات موجود در این برنامه قادر خواهید بود طرح‌هایی بسیار زیبا و منحصر به‌ فرد بر روی کارت‌های ویزیت خود ایجاد کنید. این برنامه مجموعه‌ وسیعی از قالب‌ها و الگوها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بنابراین آن‌ها می‌توانند به‌ سادگی طرح مورد نظرشان را از میان انواع طرح‌های پیشنهاد شده انتخاب کنند. با استفاده از این برنامه قدرتمند و کاربردی شما می‌توانید کنترلی کامل و همه‌جانبه بر طراحی خود و روند آن داشته باشید.

نرم افزار پنجم : Easy-to-Use Business Card Maker

مهم ترین مزیت این برنامه رایگان بودن آن است که تحت وب عمل می کند. از طریق استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید انواع مختلفی از پس‌زمینه‌ها را برای کارت‌های خود انتخاب کنید و رنگ‌های متنوعی را برای آن‌ها در نظر بگیرید. همچنین این امکان را دارید که متن‌ها و مطالب و شعارهای تبلیغاتی خود را در بخش‌های مختلف کارت، جای‌گذاری نموده، پیش‌از ذخیره‌سازی اطلاعات و طرح خود، از طریق پیش‌ نمایش به ویرایش تمامی اطلاعات دست بزنید. در این برنامه مجموعه‌ای از فونت‌ها برای افزایش دادن جذابیت کارت‌های شما در نظر گرفته‌ شده است. از معایب این نرم افزار می توان به عدم پشتیبانی مشتری و پرداخت پول برای نگهداری کارت ویزیت ها اشاره کرد.

Easy to Use Business Card Maker

نرم افزار ششم : ZerOnes Card Maker

برنامه ZerOnes Card Maker یکی از بهترین برنامه‌های طراحی کارت ویزیت رایگان اندروید است. با این اپلیکیشن اندرویدی می‌توانید کارت‌های لوگو، کارت‌های سنتی، کارت ویزیت و … بسازید. همچنین با آن امکان ساخت تبلیغات‌های هنری گرافیکی را نیز دارید. در این برنامه می توانید قالب های از پیش ساخته ای را برای طراحی کارت ویزیت مشاهده کنید که کار شما را سرعت می بخشند. تنظیمات و استفاده از این برنامه بسیار ساده است. همچنین امکان انتقال فایل طراحی شده به کامپیوتر نیز فراهم شده است.

نرم افزار هفتم : Light Creative Lab

یکی دیگر از نرم افزار بسیار محبوب و کاربردی طراحی کارت با گوشی نرم افزار Creative Lab می باشد. دسترس‌پذیری راحت و رایگان و رابط کاربری ساده این برنامه از مزیت‌های اصلی آن به شمار می‌آیند. علاوه بر این وجود طرح‌بندی ساده برنامه اعم از خطوط، نمادها، متون، لوگوها و … نیز کار کاربر را ساده‌تر می‌کنند. طرح بندی این نرم افزار بسیار ساده بوده و امکان استفاده از خطوط، نماد ها و متن های مختلف را برای طراح فراهم می کند. این نرم افزار همچنین امکان افزودن لوگو را به کارت ویزیت فراهم کرده است. امکان طراحی به سبک مدرن و کلاسیک به کمک این برنامه نیز میسر شده است.

Light Creative Lab

نرم افزار هشتم : INTSIG CamCard

یکی دیگر از نرم افزارهای طراحی کارت ویزیت این نرم افزار INTSIG CamCard می باشد که شما با استفاده از این نرم افزار امکان به اشتراک گذاری طراحی خودتان با دیگران را خواهید داشت. برنامه  INTSIG CamCard  الگوهای پیش ساخته زیادی ندارد. بنابراین اگر به دنبال طراحی یک کارت ویزیت حرفه ای هستید، این نرم افزار انتخاب مناسبی برای شما نیست.شما با استفاده از این نرم افزار می توانید به یک الگو و طراحی ساده در زمینه طراحی کارت ویزیت برسید.

INTSIG CamCard

نرم افزار نهم : Designmantic business card maker

اگر بخواهیم یک نرم افزار قدرتمند در عرصه طراحی کارت ویزیت با گوشی برسیم حتما باید از نرم افزار Designmantic business card maker نام ببریم. این نرم‌افزار، برنامه‌ای بسیار قدرتمند برای ایجاد و طراحی کارت‌های ویزیت شما است. بنابراین می‌توانید با استفاده از امکانات این برنامه به طراحی کارت‌های حرفه‌ای، شخصی و شغلی دست بزنید. این برنامه قالب‌های بسیار متنوعی را در اختیار کاربران قرار داده و امکان ایجاد متون‌های متنوع را برای آنان فراهم کرده‌ است. قیمت این نرم افزار ۳۷ دلار بوده و تحت وب اجرا می گردد. پشتیبانی این نرم افزار بسیار عالی است اما در زمان دانلود باید هزینه ای را پرداخت کنید.

Business Card Maker

نرم افزار دهم : business card studio pro

اگر به دنبال طراحی کارت ویزیت و سپس چاپ کارت ویزیت ارزان قیمت هستید حتما این نرم افزار business card studio pro  را برروی گوشی خود نصب بکنید. این برنامه را می‌توانید به‌ سادگی مورد استفاده قرار داده کارت‌های ویزیت بسیار باکیفیتی را طراحی و چاپ کنید. در طراحی این نرم‌افزار، هزاران قالب و الگوی آماده استفاده شده‌، بنابراین تنها کافی است سبک و الگوی مورد نظر خود را انتخاب کرده و یا به ایجاد یک قالب منحصر به‌ فرد و کاملا شخصی دست بزنید. یکی دیگر از ویژه گی های این نرم افزار می توان به تنوع قالب های آماده در این برنامه بسیار زیاد است. جلوه های متن سه بعدی و پشتیبانی از فرمت های JPEG ، PNG ، BMP ، EMF ، WMF ، TIFF ، GIF از دیگر ویژگی های این نرم افزار هستند.

نرم افزار یازدهم : Over

یکی دیگر از این نرم افزار طراحی کارت ویزیت می توان به نرم افزار Over اشاره کرد.این نرم افزار با طراحی ساده و کاربرپسند که امکان طراحی انواع مختلف طرح‌ها را فراهم می‌کند.شما می توانید با استفاده از این نرم افزار به یک طراحی زیبا و سپس چاپ کارت ویزیت فوری برسید.

نرم افزار دوازدهم : HiHello

یکی از بهترین نرم افزار های طراحی کارت ویزیت که هم برای سیستم عامل اندروید در دسترس می باشد و هم Ios این نرم افزار HiHello می باشد. برای کار با این نرم افزار باید ابتدا اکانت بسازید و سپس اطلاعات مربوط به کسب و کارتان را وارد کنید. حال از میان طرح‌های آماده، کارت ویزیت مدنظرتان را انتخاب کرده و تغییرات دلخواهتان را در آن وارد کنید.استفاده از این نرم افزار بصورت کاملا رایگان می باشد.

HiHello

سخن پایانی

اگر قصد دارید بعد از طراحی کارت ویزیت با استفاده از این نرم افزارهایی که برای شما بیان شد آن را توسط تیم چاپ متین چاپ بکنید حتما باید یکسری نکات اساسی در خصوص چاپ کارت ویزیت رعایت بکنید. اولا اگر قصد دارید کارت ویزیت خودتان را در تیراژ پایین بصورت دیجیتال چاپ بکنید حتما باید از mode رنگی RGB در طراحی خود استفاده بکنید و اگر قرار است در تیراژ بالا بصورت چاپ افست در خواست چاپ بدهید باید از mode رنگی CMYK استفاده بکنید. نکته دوم اطمینان حاصل کنید که تمام متن‌ها و عناصر از لبه 5 میلی متر فاصله داشته باشد تا هنگام برش کارت‌ها از بین نرود.نکته سوم اطمینان حاصل کنید که همه کلمات به اندازه کافی بزرگ هستند تا خوانده شوند (خوانا) و هیچ اشتباه تایپی وجود ندارد. حتما در زمان طراحی به روکش کارت ویزیت خود توجه ویژه ای داشته باشید اگر قرار است از روکش مات استفاده بشود سعی بکنید در طراحی خود از طرح های روشن استفاده بکنید.

در صورتی که به لپ تاپ و کامپیوتر شخصی دسترسی نداشته باشید، طراحی کارت ویزیت با گوشی بهترین راه حل برای شما خواهد بود. هر چند نرم افزارهای طراحی جدید روش های طراحی را بسیار ساده و عامه فهم تبدیل کرده اند. امیدوار هستیم آموزش طراحی کارت ویزیت با گوشی برای شما مفید بوده باشد و نهایت استفاده را از این مقاله آموزش طراحی کارت ویزیت با گوشی برده باشید و امیدوار هستیم در مقالات آینده نرم افزارهای مخصوص طراحی تراکت ، بروشور ، سربرک و … را برای شما بیان بکنیم.