چاپ لیوان سفارشیReviewed by مدیریت on Dec 18Rating:
چاپ لیوان سفارشی

چاپ لیوان سفارشی

ما در طول زندگی خود با انواع لیوان ها در سایز و طرح های مختلف و با کارایی های مختلف سروکار داریم. همچون لیوان قهوه ، لیوان چایی و … . این شیوه لیوان ها در صنعت تبلیغات یکی از محبوب ترین شیوه های تبلیغاتی به شمار می رود و جز کالاهای پرمصرف در متدهای تبلیغاتی می باشد. بسیاری از سازمان ها می توان از این شیوه لوگو و یا مشخصات سازمانی خودشان را برروی لیوان به چاپ برسانند.آنها می توانند چاپ لیوان فوری داشته باشند. قیمت چاپ روی لیوان در این روش ها گران قیمت نیست و بعنوان یک شیوه تبلیغاتی مقرون به صرفه به حساب می آید. ما در این مقاله قصد کردیم تمام تجربه چندین ساله خودمان را بطور مختصر برای شما بیان کنیم. امید است بتوانید یک چاپ لیوان سفارشی خوب و زیبا داشته باشید.

من کاملا مطمئن هستم که بسیاری از کارشناسان در صنعت چاپ روی لیوان از این مقاله نهایت استفاده را ببرند. امیدوارم اگر نقطه نظری در این خصوص دارید با ما در میان بگذارید.

چاپ کوره ای

این روش یکی از قدیمی ترین شیوه های چاپ لیوان های سرامیکی می باشد. تمام سرامیک‌ها که در آشپزخانه ها مورد استفاده قرار میگیرد با استفاده از این فرآیند چاپ می‌شوند . آثار هنری با کیفیت بالا از طریق ماشین‌هایی که به ویژه برای صنعت سرامیک ساخته شده‌اند از طریق چاپ کوره ای به چاپ رسیده است. جوهر آن‌ها هم متفاوت است . طرح مورد نظر شما که قرار است برروی لیوان به چاپ برسد در کوره های با حرارت بالا پخته می شود این عامل سبب می شود که طرح شما با دوام بالا برری لیوان قرار بگیرد. این تنها روشی است که اگر ده‌ها و هزاران لیوان برای چاپ داشته باشید مورد استفاده قرار می گیرد. این فرآیند نه تنها مقرون‌به‌صرفه است بلکه برای آثار های هنری با ماندگار بالا بسیار مفید خواهد بود.  با این حال این فرآیند محدودیت مخصوص به خودش را دارد . شما فقط می‌توانید این چاپ را در کارخانه انجام دهید و به مقدار زیادی سفارش بدهید . معمولا برای  ۲۰۰۰ عدد بکار می رود. این درحالی است که بسیار از مردم به دنبال حجم بسیار کم هستند 1 یا 2 سفارش می دهند. زمان تولید برای چاپ روی لیوان در این روش چیزی در حدود 20 تا 45 روز زمان لازم می باشد.

مزایای چاپ کوره ای

قیمت چاپ لیوان در این روش بسیار ارزان تر خواهد بود.

آثار هنری در این روش از ماندگار بسیار بالایی برخوردار است و در شستشوی زیاد از بین نمی رود.

معایب چاپ کوره ای

نیازمند حجم بالای سفارش می باشد

زمان تحویل در این روش بسیار طولانی تر است.

چاپ لیوان سفارشی در این روش امکان پذیر نیست یعنی امکان اینکه 10 تا لیوان به یک طرح 10 دیگه به طرح دیگه.

هزینه راه اندازی اولیه بسیار بالایی دارد.

زمانی که شما 10 عکس با 10 لیوان دارید چه کاری باید انجام بدهید؟ چاپ سابلیمیشن تنها راه چاره این خواسته شما می باشد.

چاپ سابلیمیشن

چاپ سابلیمیشن کار آن بسیار شبیه چاپ کوره ای نیز می باشد. در این روش باید ابتدا یک طرح زیبا و دلخواه خودتان را برروی کاغذ چاپ کنید و سپس توسط یک چسب به لیوان بچسبانید و با حرارت بالا این طرح مورد نظر خودتان را برروی لیوان به چاپ برسانید. تفاوت عمده این روش با کوره ای این است که شما می توانید در یک فضای بسیار کوچک حتی در یک اتاق این کار را راه اندازی کنید و نیازی به یک سوله و یا یک کارخانه بزرگ نمی باشد. در چاپ سابلمیشین کافی است یک پرینتر به همراه یک جوهر عالی ، طرح مورد دلخواه خودتان را چاپ کنید و برروی لیوان های مختلف همچون شیشه ای ، سرامیکی و … به چاپ برسانید.این شیوه چاپی یکی از محبوب ترین شیوه های چاپی لیوان در سراسر دنیا می باشد. اگر شما همه این ابزار ها را دارید به راحتی می توانید طرح خودتان را برروی لیوان به چاپ برسانید.

مزایای چاپ لیوان به شیوه سابلیمیشن

شما می توانید هر طرح و هر رنگی را برروی لیوان دلخواه خود چاپ کنید.

شما می توانید در عرض چند دقیقه طرح خودتان را برروی لیوان چاپ کنید.

شما می توانید هر لیوان را با تصویر خاص خود،  یک چاپ لیوان سفارشی داشته باشید.

معایب چاپ لیوان به شیوه سابلیمیشن

قیمت چاپ لیوان در این شیوه بسیار بالا می باشد به طور معمول چیزی در حدود 2 الی 5 برابر گران تر خواهد بود. اما اگر نیازمند تعداد محدود لیوان هستید این شیوه مقرون به صرفه خواهد بود.

آثار هنری در یک دوره زمانی ممکن است محو بشود. چاپ لیوان به شیوه سابلیمیشن از این قانون مستثنا نمی باشد. میزان دوام رنگ برروی لیوان به نوع و جنس لیوان، کاغذ بکار رفته برای چاپ ، جوهر ، مهارت کارکنان در چاپ لیوان و … بستگی دارد.

درحالی که فرایند سابلیمیشن یک فرایند بسیار ساده ای به نظر می رسد اما شما باید در انتخاب فروشنده نهایت دقت را داشته باشید. زیرا اگر در شیوه چاپ سابلیمیشن نهایت دقت نشود پس از شتشوی مکرر رنگ آن کمرنگ و کمرنگ تر می شود. لذا انتخاب شرکتی که قرار است طرح خودتان را به آن بدهید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

چاپ از طریق دستگاه چاپ گرد

این یک روش محبوب برای چاپ فنجان ها و یا چاپ لیوان نمی باشد. بنابراین ما بطور مختصر درباره شیوه کار آن توضیحی به شما می دهیم. در این روش هیچ گرمایی برای انتقال آثار هنری اعمال نمی‌شود . تقریبا شبیه چاپ صفحه نمایش است. آن‌ها از رنگ‌های مشابه ای استفاده می‌کنند به شیوه‌ای که ماشین‌ها می‌توانند روی یک سطح منحنی چاپ کنند. درست مانند چاپ صفحه است ، می‌توانید یک رنگ و یا حداکثر ۲ تا ۳ رنگ چاپ کنید . در این روش اگر به دنبال یک تصویر رنگی و یا یک تصویر سایه دار هستید با این شیوه نمی توانید به چاپ برسانید.

امیدوار هستیم بتوانید در انتخاب چاپ لیوان سفارشی خود به یک نتیجه مطلوبی رسیده باشید و بتوانید در بازاریابی و فعالیت های تبلیغاتی همچون چاپ بادکنک ، چاپ پدموس از چاپ لیوان نیز نهایت استفاده و بهره برداری را ببرید..