مراحل چاپ عکس روی لیوانReviewed by مدیریت on Oct 29Rating:
مراحل چاپ روی لیوان

مراحل چاپ عکس روی لیوان

چاپ روی لیوان توانست یک پیشرفت قابل توجه در بین مردم و هزینه تمام شده کم برای چاپخانه ها تبدیل بشود، و به سرعت در حال چرخش بر روی یک محصول خاصی می باشد.

در حالی که بعضی از سنت ها درحال محو شدن هستند اما تمایل به یادبود دادن در تمام فرهنگ ها باقی مانده است. سوغات دادن به دیگران برای ذخیره کردن آن رویداد در زندگی مثلا مراسم عروسی، فارغ و التحصیلی و … هنوز در زندگی ها بعنوان یک سنت باقی مانده است.

چه بهتر است از یک لیوان چینی زیبا که نماد فارغ التحصیلی، عروسی و یا هر رویداد دیگری برای نشان دادن آن به دیگران می باشد استفاده کنیم.

تحقیقات BPMA (انجمن کالاهای تبلیغاتی بریتانیا) نشان می دهد که بازار کالاهای تبلیغات تجاری، انگلستان در حدود 765 میلیون پوند در سال ارزش دارد. لیوان در لیست 10 خرید کالای تجاری و در ردیف ششم هزینه های تبلیغاتی می باشند.

در بازار سوغاتی های لندن. طبق گزارش مرکز تحقيقات خرده فروشی از بازار لندن در سال 2012 بيش از 200 ميليون پوند، چاپ روی لیوان توانست به اقتصاد انگليس پول تزريق کند که بخش قابل توجهي از آن به خریداران خارج از کشور فروخته شد.

جیلیان مارش، مشاور توسعه کسب و کار در حوزه چاپ لیوان Harrier LLC می گوید: در همه محصولات چاپ روی لیوان رشد سالیانه دو رقمی را تجربه کرده ایم و لیوان محبوب ترین محصولات ما می باشد.جنس لیوان های شخصی ممکن است بی کیفیت باشند اما بخاطر عکس های موجود بر روی لیوان به یک کالای با ارزش تبدیل می شود.

جیم نیکول، مدیر عامل، The Magic Touch، درباره چاپ روی لیوان می گوید: وجود یک سیستم با کیفیت و درک مشتریان باعث افزایش سفارشات چاپ عکس بر روی لیوان می شود که این می تواند حاشیه ای سود برای چاپگرها را تا 30 درصد افزایش بدهد.

مراحل چاپ عکس روی لیوان

پس از ورود در این بازار شما می توانید طیف وسیعی از تنوع محصول، کیفیت و قیمت را در این بازار مشاهده کنید از چاپ روی تی شرت تا چاپ روی کلاه و چاپ روی پارچه و …

شما می توانید برای چاپ عکس بر روی لیوان از دستگاه های چاپ سابلیمیشن استفاده کنید چراکه این دستگاه ها براساس عمل تصعید عمل می کند و کیفیت بالا و وضوح بسیار عالی را در اختیار شما قرار می دهد.

شما در ابتدا طرح مورد نظر را بر روی کاغذ های مخصوص به چاپ می رسانید و آن طرح ها را برروی لیوان های می چسبانید و لیوان را درون دستگاه با حرارت از قبل مشخص شده قرار می دهید. حرارت ایجاد شده توسط دستگاه باعث می شود رنگهای موجود برروی کاغذ به بخار تبدیل بشوند و برروی لیوان قرار بگیرند و شما با خارج کردن لیوان از دستگاه، کاغذ را از لیوان جدا می کنید و اجازه میدهید که مدتی در هوای آزاد بماند تا خنک شود.صنعت چاپ روی لیوان برای کسی که وارد این بازار در مقیاس وسیع می شود، هزینه پردازش و راه اندازی آن تاحدودی گران می باشد ، اما هزینه های عملیاتی آن کم است.”

چاپ به شیوه مستقیم، ایده آل برای شرکت هایی در بودجه تنگ تر می باشد، به ویژه این روش برای لیوان های تبلیغاتی ارزان قیمت بسیار مناسب می باشد.بهتر است برای طرح های ساده همچون لوگو و یا طرح هایی که دارای 4 رنگ اصلی می باشند از این شیوه استفاده بشوند و همچنین هزینه تمام شده با استفاده از این روش بسیار پایین می باشند.

شیوه انتقال عکس به لیوان یک مرحله را بیشتر می کند، زیرا تصویر با استفاده از دست انجام می گیرد. فرایند چاپ روی لیوان در این روش طول می کشد اما دقت و جزئیات در آن بیشتر رعایت می شود، به همین دلیل این شیوه برای لیوان هایی با شکل های مخروطی یا محدب مناسب می باشند و یا جایی که متن یا آثار هنری باید در داخل لیوان قرار بگیرد بسیار مناسب می باشد.

چاپ دیجیتال  برای حجم زیاد و چاپ فوری لیوان بسیار مناسب می باشد به خصوص برروی لیوان های چینی یا سفال بسیار مفید هستند. با این حال برای استفاده از چاپ دیجیتالی باید از یکسری نرم افزار برای مدیریت عکس ،تنظیم نور و غیره استفاده کرد. هزینه این شیوه به نسبت گران می باشند.

Nicol Magic Touch معتقد است سرمایه گذاری در این حوزه در حدود 13 میلیون سرمایه نیاز می باشد تا بتوانید یک کسب و کار چاپ را در حوزه چاپ لیوان آغاز کنید. با این حال، شما می توانید با گرفتن وام یا بصورت چکی این صنعت را راه اندازی کنید و از حاشیه سود آن اقساط آن را پرداخت کنید.

باتلر یادآور می شود که شروع فعالیت چاپ روی لیوان ممکن است در کوتاه مدت سودآور نباشد ولی با وجود درخواست زیاد مردم در حوزه چاپ لیوان و همچنین با گذشت زمان شما می توانید سهم خود را از بازار بگیرید. وی همچنین اضافه می کند با گذشت زمان شما می توانید تجربه های زیادی کسب کنید او معتقد است که می تواند از دستگاه استفاده بهینه داشته باشد و سلیقه و خواسته مشتری را متوجه می شود و براساس خواسته مشتری می تواند آن طرح را به نحو احسن به انجام برساند بگونه که قیمت چاپ لیوان برای او بسیار کم هزینه تمام می شود.

شما می توانید بسیاری از محصولات خودتان را از طریق وب سایت ، یا شبکه های اجتماعی و یا از طریق فروش های فوق العاده به فروش برسانید.