بهترین کادربندی عکسReviewed by چاپ متین on May 7Rating: 4.5مزایای چاپ فاکتور
بهترین کادربندی عکس

بهترین کادربندی عکس

وقتی نوبت به گرفتن عکس عالی می رسد، حتی برای باتجربه ترین عکاس ها هم در مورد کادربندی عکس دچار مشکل می شوند. داشتن این دانش نیازمند مهارت زیاد و همچنین نیاز به تمرین و صبر زیاد در این حرفه می باشد. خوشبختانه ما در مقاله بهترین کادربندی عکس نکات ساده‌ای را به اشتراک می‌گذاریم که می‌توانید از آنها برای کمک به کادربندی عالی در دوربین خود استفاده کنید.

امیدوار هستیم تا پایان این مقاله بهترین کادربندی عکس با ما همراه باشید و از این مقاله برای عکاسی چگونه کادربندی بکنیم نهایت لذت و استفاده را ببرید فقط کافیست این نکات را با تمرین و تکرار به مهارت کافی در این زمینه دست پیدا بکنید.

روش اول: از قانون یک سوم استفاده کنید

قانون یک سوم یکی از مفیدترین تکنیک ها برای کادربندی یک عکس عالی و با کیفیت می باشد. تصور کنید که عکس شما توسط دو خط افقی با فواصل مساوی و دو خط عمودی با فاصله یکسان مانند یک شبکه به 9 قسمت مساوی تقسیم شده باشد.

هنگامی که عکس خود را می‌نویسید، سعی کنید موضوع عکس خود را در امتداد یکی از این خطوط یا در محل تقاطع دو مورد از آنها قرار دهید. این ترکیب بصری جذابی را ایجاد می کند و مکانی عالی برای شروع یک عکس متعادل و عالی می باشد. همیشه به یاد داشته باشید، این فقط یک دستورالعمل کلی ست و اگر برای شات شما منطقی به نظر نمی رسد از آن صرف نظر بکنید.

The best photo framing 01

روش دوم: به پس زمینه توجه کنید

پس‌زمینه به اندازه سوژه حیاتی است و می‌تواند شات شما را تنظیم و یا خراب کند. هنگام کادر بندی چاپ عکس خود همیشه آنچه را که در اطراف سوژه شما اتفاق می افتد در نظر بگیرید. می‌خواهید مطمئن شوید که پس‌زمینه سوژه حواس‌ شما را پرت نمی‌کند.

The best photo framing 02

روش سوم: زوایای مختلف را امتحان کنید

در مورد عکس های پرسپکتیو هر چه بیشتر با زوایای مختلف آزمایش کنید تصاویر چاپ شده شما منحصر به فرد تر و جالب تر می شوند. از نزدیک شدن به سوژه و یا جابجا کردن زاویه عکس برداری خود اصلا نگران نباشید فقط دقت بکنید که از منطقه سوژه خارج نشوید. وقتی عکس شما بصورت چاپ عکس روی شاسی قرار بگیرید قطعا از خروجی کار خود نهایت لذت را خواهید برد.

روش چهارم: از نور به نفع خود استفاده کنید

نور یکی از مهم ترین عناصر عکاسی است و اغلب اوقات می تواند عکس شما را بسازد یا خراب کند. از نور طبیعی به نفع خود استفاده کنید و سعی کنید در ساعت های طلایی عکس خود را بگیرید. این ساعت بعد از طلوع خورشید و یا ساعت قبل از غروب خورشید است که نور ملایم تر می شود. اگر در داخل خانه یا در نور کم عکاسی می کنید، از نور مصنوعی یا فلاش برای ایجاد جلوه دلخواه خود استفاده کنید.

The best photo framing03

روش پنجم: به دنبال قاب های طبیعی باشید

به دنبال قاب‌های طبیعی باشید که می‌توانند به پس‌زمینه عکس شما علاقه‌مند شوند. عناصری مانند درختان، طاق‌ها یا هر الگوی در پس‌زمینه، راه‌های آسانی برای افزودن بافت و جذابیت به عکس شما هستند. لایه بندی قاب های طبیعی مختلف می تواند یک عکس از خوب به عالی دسته بندی بکند.

امیدوار هستیم مقاله بهترین کادربندی عکس که در چاپ متین منتشر شده است برای شما مفید بوده باشد و نهایت استفاده را از این مقاله بهترین کادربندی عکس نهایت استفاده را برده باشید و بتوانید یک کادر بندی عکس خوب و مفیدی برای سوژه خود داشته باشید.