چند ترفند طراحی تقویمReviewed by چاپ متین on Mar 8Rating: 4.5مزایای چاپ فاکتور
چند ترفند طراحی تقویم

چند ترفند طراحی تقویم

شما تقویم‌های زیادی را دیده‌اید و ممکن است از برخی از آن‌ها خوشتان آمده باشد. اما آیا تا به حال از ذهن شما گذشته است تا تقویم شخصی خود را طراحی کنید؟

در بازار تقویم‌های زیادی از ساده گرفته تا سیمی، کارتی، آهن ربایی و غیره وجود دارد. در حقیقت تقویم‌های سفارشی بیشتر به آنچه مشتری می‌خواهد بستگی دارد و همین مسئله باعث تنوع جذاب آن شده است.

برای طراحی تقویم سال نو ایده ها و راه های متنوعی وجود دارد. نکته مهم این است که برای طراحی تقویم سال نو باید چند ماه زود تر خدمات طراحی خود را انتخاب کرده و سفارش دهید. هم چنین در این امر باید به نکات طراحی تقویم سال نو نیز توجه داشته باشیم. پس با مجریان همراه باشید تا از مهمترین این نکات بهره مند شوید.

ما در این مقاله چند ترفند طراحی تقویم به شما آموزش میدهیم و کافی است با رعایت این چند ترفند ساده به نتیجه مطلوبی در طراحی تقویم دیواری و یا چاپ تقویم رومیزی خود برسید.

اگر قرار است تقویم‌هایی را به مشتریان و شرکای تجاری خود ارسال کنید، بهتر است به آن به عنوان یک فرصت بی نظیر برای تبلیغ روزانه برند خود در طول سال فکر کنید. از این رو تقویم شما باید فورا توجه را به خود جلب کند و در این راستا شما باید در طراحی تقویم خود از قوانین اساسی پیروی کنید. ما در گذشته مطلبی را تحت عنوان مدل های مختلف تقویم منتشر کردیم که در آن مقاله به انواع تقویم های رومیزی و دیواری اشاره هایی داشتیم و شما می توانیم برای درک بهتر در خصوص تنوع تقویم ها به این مقاله یک نگاهی داشته باشید.

در حالی که قرار است وارد سال جدید شویم، چه راهی بهتر از سفارش یک تقویم سفارشی شده، این تقویم سفارشی شده می تواند برای هدیه دادن به سازمان ها و مشتریان شما در تیراژ بالا باشد و یا اینکه می تواند بطور کاملا اختصاصی در تیراژ بسیار پایین حداقل یک عدد صورت بگیرد. ما در این مقاله تمرکز بیشتر خودمان را به بخش تقویم اختصاصی فردی اختصاص می دهیم و در مقالات آینده به بخش گسترده تر و عمومی تر اختصاص خواهیم داد. البته بسیاری از این نکات در این دو بخش مشترکات بسیار زیادی باهم دارند.

در این مقاله چند ترفند طراحی تقویم  7 نکته و اصولی وجود دارد که به شما کمک می کند یک تقویم منحصر به فرد و فراموش نشدنی برای خود تولید و در چاپ متین سفارش بدهید.

اصول اول : بهترین لحاظات را انتخاب بکنید

برای انتخاب خاطره انگیزترین لحظات سال گذشته، از گالری عکس خود دیدن کنید. تصاویری را انتخاب کنید که شادی، خنده و نوستالژی را برای شما برمی انگیزد. چه یک تعطیلات خانوادگی، یک جشن خاص، یا یک عکس صریح با دوستان، مجموعه‌ای را انتخاب کنید که گوهر زندگی شما را در سال گذشته منعکس کند. مهم این است این عکس ها برای همه اون افرادی که قرار است آن تقویم را ملاحظه بکنند جذابیت داشته باشد و سعی کنید از عکس های خشک و رسمی در انتخاب عکس های خود خود داری بکنید.

آموزش اصول طراحی تقویم

اصول دوم : موضوع و سازگاری

با انتخاب موضوعی که با سبک زندگی شما همخوانی دارد استفاده بکنید. برای مثال در فصول مختلف عکس هایی انتخاب بکنید که در آن فصل ها اتفاق افتاده است به جذابیت بیشتر آن فصل به دلیل همزمان بودن آن کمک بسیار زیادی می کند.همچنین کیفیت تصاویر تقویم شما را از نظر بصری جذاب می کند. برای مثال، موضوعات انتخاب عکس ها رو هم از یک هارمونی پیروی بکند بسیار می تواند جذاب باشد به عنوان مثال  تقویمی با موضوع سفر انتخاب کنید که هر ماه عکس‌های مورد علاقه‌تان را از آخرین سال سفرتان نشان بدهد انتخاب بکنید.

اصول سوم : به سبک خود تنظیم بکنید

تقویم تان باید برای شما شخصی باشد! نوع و اندازه تقویم را انتخاب کنید که به بهترین وجه متناسب با محیطی که قرار است از آن تقویم استفاده بکنید تنظیم و آماده سازی بکنید. درج تاریخ مانند روز تولد ، سالگرد ازدواج و غیره را برای خود برروی تقویم تنظیم و اختصاصی بکنید. حتی تاریخی که قرار است به سفری بروید ، زمان برگزاری عروسی که قرار است انجام بدهید همه و همه را در طراحی خود لحاظ بکنید .انجام این کارهای شخصی نه تنها تقویم را جذاب‌تر می‌کند، بلکه زمینه را برای لحظات ثبت‌شده فراهم می‌کند و آن را به یک یادگاری گرامی تبدیل می‌کند.

اصول چهارم : تاریخ های مهم را درج کنید

با افزودن تاریخ‌های مهم، تولدها، سالگردها و تعطیلات، تقویم خود را فراتر از یک تقویم معمولی و در دسترس همگان بکنید. شما به راحتی می توانید متن و رویدادهای خاص را در طراحی تقویم خود ایجاد بکنید. این نه تنها شما را منظم نگه می‌دارد، بلکه به هر ماه حس شخصی سازی شده را به شما می دهد. شما می توانید علاوه بر درج تاریخ های رسمی کشور یکسری از تاریخ های شخصی خودتان هم به تقویمتان اضافه بکنید و این کار سبب یک کتابچه یادآوری برای شما عمل می کند.

اصول پنجم : به آن تقویم یک شکل خانوادگی بدهید

در درجه اول سعی بکنید این تقویم را بیشتر به آن یک سر رو شکل خانوادگی بدهید. یعنی تمام رویدادهای خانوادگی تان اعم از نوبت دکتر ، تاریخ سفر ، رفتن به سربازی ، تاریخ رفتن به مدرسه و دانشگاه و حتی قرار ملاقات های خانوادگی خودتان به تقویم اضافه بکنید. این تقویم را در جایی از خانه خود نمایش دهید که همه بتوانند ببینند و تاریخ های مهم خودشان را از نزدیک ملاحظه بکنند. در خصوص انتخاب و سپس چاپ عکس هم سعی بکنید عکس های خانوادگی خودتان را انتخاب بکنید که این عکس ها برای تمام اعضا خانواده جذاب باشد.

Some calendar design tricks

اصول ششم : فضاها را به درستی مدیریت بکنید

بسته به اندازه و نوع تقویم خود باید محتوا  و تصاویر مناسب را در آن قرار دهید سعی کنید نه صفحات شما بیش از حد خالی و ساده و نه بیش از حد شلوغ باشد. این راه تنها راه برای ایجاد یک تقویم چشم نواز است و فضای کافی یک فرصت بسیار مناسب درج دل نوشته ها و خاطرات و یا تصاویر زیبا و خاطره انگیز می باشد.

روش هفتم : انتخاب شیوه چاپ

هنگامی که تقویم خود را طراحی و آماده ارائه کردید، اکنون باید به استراتژی چاپ فکر کنید. برای این منظور با یک متخصص در مورد تکنیک های چاپی که  مناسب شما هستند مشورت کنید و سبک و موضوع تقویم را با آن هماهنگ کنید. به احتمال زیاد از شما خواسته می‌شود که بین کاغذ براق و مات انتخاب کنید و یک مکانیسم اتصال را مانند سیم،  سیم پیچ یا تقویم دوختی انتخاب کنید. ما در چاپ متین هستیم تا شما را در انتخاب مناسب یک چاپ تقویم اختصاصی و زیبا همراهی بکنیم.

شما برای طراحی یک تقویم باید دو معیار اساسی را برآورده کنید که این دو معیار زیبایی شناسی و ارتباط است. اگر بتوانید بین این  دو معیار تعادل برقرار کنید و یک راه حل بی نظیر ارائه دهید، خانواده یتان به سادگی آنچه را شما انجام داده‌اید می‌پسندند.

امیدوار هستیم مقاله چند ترفند طراحی تقویم برای شما مفید بوده باشد و تا پایان این مقاله چند ترفند طراحی تقویم ما را همراهی کرده باشید. ما در چاپ متین هستیم تا شما را به بهترین شکل ممکن در چاپ تقویم رومیزی و یا چاپ تقویم دیواری در تیراژ پایین و زیاد شما را راهنمایی بکنیم و یک چاپ زیبا و ماندگار و دلچسبی را داشته باشید.