آموزش عکاسی از نوزادReviewed by چاپ متین on Aug 14Rating: 4.5مزایای چاپ فاکتور
آموزش عکاسی از نوزاد

آموزش عکاسی از نوزاد

هیچ زمانی سریعتر از سال اول زندگی یک نوزاد تازه متولد شده نیست. از شب‌های بی‌خوابی گرفته تا اولین قدم‌هایی که باید بردارد، رشد و تغییرات بسیار سریع در سال های اول کودک می تواند اتفاق بیفتد.ما در مقاله آموزش عکاسی از نوازد قصد داریم چندین روش ثبت خلاقانه عکاسی از نوازد را در مقاله بهترین روش عکاسی از نوزاد در منزل را بررسی بکنیم تا شما به راحتی بتوانید سال های کودک کوچک خود را مستند بکنید تا مطمئن شوید این سال های زودگذر را هرگز فراموش نخواهید کرد.

رشد آدم ها در سال های مختلف زندگی هاشون متفاوت است برای مثال در سن میانسالی تفاوت در چهره هر 5 سال یکبار ممکن است اتفاق بیافتد ولی در سن کودکی ممکن است هرروز اتفاق بیافتد در نتیجه شما باید یک برنامه ریزی خوب داشته باشید که از روزهای و ماه های مختلف کودک خود آرشیو عکس داشته باشید. ما در این مقاله آموزش عکاسی از نوزاد روش عکس برداری اصولی و دقیق و جذاب از کودک خودتان را به شما آموزش میدهیم. و امیدوار هستیم این مقاله در ادامه آموزش عکاسی به یادماندنی بصورت تخصصی تر در بخش سوژه عکس برداری از نوازد مطالبی را با شما در میان بگذاریم. آیا دوست دارید برخی از اسرار شگفت انگیز ژست گرفتن نوزاد را یاد بگیرید؟ ..

معمولا افراد عکس از نوزاد خود را همیشه در آرشیو عکس های خود دارند ولی چه زیبا می باشد این آرشیو بصورت حرفه ای با کادر بندی و سوژه های قشنگ و جذاب تهیه بشود.

ما در این مقاله آموزش عکاسی از نوزاد قصد داریم این آموزش رو بصورت گام به گام برای شما تشریح و توضیح بدهیم و امیدوار هستیم تا پایان این مقاله ما را همراهی بکنید.

برای گرفتن عکس از نوزاد باید شما تمرین بکنین زمان حدودی خواب نوزاد شرایط بلند شدنش حساس بودن به یکسری نکات و … را توی یک بازه زمانی کوتاه تمرین بکنین تا به تمام حالات نوزاد خود برسید.

برخلاف بسیاری از سبک های مختلف عکاسی، عکاسی از نوزادان یکی از مواردی است که نیاز به حداکثر صبر، مجموعه مهارت ها و سطوح بالایی از اقدامات احتیاطی ایمنی دارد. نوزادان ظریف هستند و زمانی که با آنها سروکار دارید به مراقبت زیادی نیاز دارند، بنابراین آموزش عکاسی از نوزاد از اهمیت بالایی برخوردار است.

شما باید نهایت دقت و حواستون رو برای شکار لحظه ها از نوزاد خود داشته باشید که این لحظه ها ذره ای از دست نرود.

اصول اول: بهترین زمان را انتخاب بکنین

هر چه کودک شادتر باشد، عکسی که از او می گیرید بهتر خواهد بود، بنابراین مطمئن شوید که بهترین زمان را برای ثبت آن لحظه انتخاب کرده اید و دوربین خودتان را تنظیم بکنین تا مجبور نباشید زمان خود را برای تنظیمات تلف کنید.

نوزادان افراد عادتی هستند. تقریباً هر نوزادی عادت دارد در ساعات خاصی از روز کارهای خاصی را انجام دهد. شما متوجه خواهید شد که چه زمانی کودک شما در شادترین حالت خود قرار دارد، بنابراین سعی کنین این لحظات را شکار بکنین. به عنوان مثال، کودک شما ممکن است درست پس از شیر خوردن در بهترین حالت خود باشد. یا درست بعد از یک چرت نیمه صبح.

Baby photography training 01

اصول دوم: چشم نوزاد را هدف قرار بگیرید

برای گرفتن عکس از کودک خود سعی کنین لنز رو به چشم کودک خود نزدیک بکنین که این کار پیوند صمیمانه بین شما و فرزندتان را نشان می دهد، به سطح چشم کودک خود نزدیک شوید. اطمینان حاصل کنید که فوکوس خودکار روی Single point یا Face + tracking  تنظیم شده است، در این حالت چشمان کودک شما واضح می شود.

چاپ عکس کلاسیک از نوزادان شامل نماهای نزدیک از پاها و دست های کوچک آنها یا خوابیدن روی شانه مادر یا پدر است. برای کودکان نوپا و بزرگتر، تصاویری که حرکات را در بر می گیرد، آنها را در حال بازی یا در متن زندگی خود نشان می دهند، خاطراتی جاودانه به شما می دهد. قانون طلایی این نوع عکس ها این است که از سطح چشم آنها شروع کنید تا احساس صمیمیت را نشان بدهد.

شما باید همیشه آماده به عکس برداری باشید چون خلق و خوی کودک خودتان را نمی دانید چقدر طول می کشد و در اون حالت چقدر باقی می ماند در نتیجه سعی کنید تنظیمات گوشی خودتان آماده باشد که در فرصت مناسب عکس تان را بگیرین.

Baby photography training 02

اصول سوم : دوربین خودتان را تنظیم بکنید

هنگامی که می دانید فرزند یا نوه شما در حال یادگیری چیز جدیدی است، مطمئن شوید که دوربین خود را تنظیم کرده باشید. مطمئن باشید که برخی از لحظات ممکن است یک بار در زندگی به وجود بیاید. به دنبال آن باشید که بهترین کیفیت ممکن از آن لحظه به تصویر را به ثبت برسانید.

زمانی که از نوزادان عکاسی می کنید، زمان بسیار مهم است. در لحظات آرامش، ممکن است متوجه شوید که 10 دقیقه زمان عکاسی خواهید داشت. اما از زمان لبخند زدن کودک شما تا شات عکس فوری شاید چند ثانیه بیشتر فرصت نداشته باشید. البته یکسری اتفاقات مانند جابجایی فرزند ، نور محیط و … ممکن است تغییر بکند.اما تنظیم اولیه – مانند لنز، حالت نوردهی، حالت رانندگی و سایر موارد اساسی – از قبل تضمین کنید که زمان را از دست ندهید.

با دوربین هایی حرفه ای و یا حتی با گوشی موبایل که آموزش آن را در مقاله آموزش عکاسی حرفه ای با گوشی برای شما بیان کردیم به راحتی می توانید یک عکس قشنگ و زیبا بگیرید. حالت‌های خودکار و یا تنظیمات تخصصی تر در منوها و نمایشگرهای هدایت‌شده به شما در داشتن یک عکس بهتر کمک می‌کنند.

Baby photography training 03

اصول چهارم : با نور طبیعی کار بکنین

یک راه جذاب و صمیمی برای روشن‌تر کردن عکس‌های کودک، استفاده حداکثری از نور طبیعی است. یک تکنیک ساده استفاده از یک بازتابنده برای تابش نور پنجره به اطراف است. شما نیازی به یک بازتابنده عکس حرفه ای ندارید، فقط به یک صفحه سفید یا یک تکه کاغذ یا مقوای سفید نیاز دارید. کودک خود را در کنار پنجره قرار دهید و از یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود بخواهید که بازتابنده را زاویه دهد تا نور پنجره سایه‌های کنار صورت کودک شما را که دور از پنجره است روشن کند.

Baby photography training 04

اصول پنجم : لنز دوربین را تنظیم بکنید

اینکه از چه لنزهایی استفاده می کنید به نوع عکسی که می خواهید بگیرید بستگی دارد. برای عکس‌های عمومی، از یک لنز پرایم مانند Canon RF 50mm F1.8 STM استفاده کنید، که محیط‌های کم نور مانند اتاق‌خواب را به راحتی کنترل می‌کند، یا یک لنز پرتره مانند Canon RF 85mm F2 MACRO IS STM، دارای فوکوس خودکار سریع می باشد استفاده بکنید. سرعتی که می تواند برای ثبت حرکاتی مانند خزیدن و غذا خوردن مفید باشد.

اصول ششم : به آرامی شات بزنید

حواس نوزادان به راحتی با صدای بوق و شات پرت می شود و حتی می ترسند. اینجاست که حالت عکاسی بی صدا به کار شما می آید. اگر با دوربینی مانند Canon EOS R100 و یا گوشی در حال عکس برداری هستید می‌توانید آن را در حالت بی‌صدا تنظیم بکنید. این کار باعث می شود سوژه عکاسی شما متوجه صدای عکس برداری شما نشود که اگر شات شما اشتباه گرفته باشید بتوانید به تکرار این کار را انجام بدهید.

Baby photography training 06

اصول هفتم: از یک تصویر چندتا شات بگیرید

همیشه از یک حالت نوزاد خود به یک عکس پسنده نکنید سعی کنید چندتا عکس از یک زاویه بگیرید تا اگر یک عکس تار یا کادر بندی درست نبوده باشد توی چاپ عکس روی شاسی درست در بیاد. در خصوص نحوه کادر بندی می توانید مقاله بهترین کادربندی عکس را مطالعه بفرمایید.

اصول هشتم: عکس پرتره بگیرید

در آموزش قبلی به شما گفتیم روی یک نقطه بخصوص چشم بچه فوکوس بکنید و بعد از انتخاب سوژه مورد نظر عکس تان را بگیرید ولی این بار شما سنت شکنی بکنید از دست و یا کف پای کودک خود فوکوس بکنید تا باقی موارد بصورت پرتره در بیادید. این به نوبه خود بسیار می تواند جذاب باشد.

اصول نهم : از فلش استفاده بکنید

در شرایطی که می‌خواهید از نور فلاش استفاده بکنید بسیار مهم است که فلاش را به چشمان کودکتان هدایت نکنید، زیرا نور فلاش برای نوزادان شما می تواند آزار دهنده باشد. به جای آن از یک منبع نور خارجی دیگر و آن را به سقف و یا محیط غیر مستقیم دیگر منعکس بکنید تا هم سوژه شما اذیت نشود و هم متوجه عکس برداری شما نشود.

اصول دهم: از سه پایه استفاده بکنید

نوزادان احتمالاً حرکات ناگهانی انجام می دهند، بنابراین یک سه پایه ممکن است گزینه ایده آلی به نظر نرسد، اما وجود سه پایه دستان شما را برای ژست گرفتن یا پرت کردن حواس کودک باز می گذارد.استفاده از سه پایه همچنین به شما این امکان را می دهد که خود را در عکس قرار دهید . با تنظیم دوربین روی سه پایه تنظیمات گوشی خود را به حالت تایمر قرار بدهید و شات خودتان را بگیرید.

Baby photography training 10

اگر در خانواده خود نوزادی دارید، دوربین خود را بردارید و شروع به ثبت تمام آن خاطرات باارزش کنید و به یاد داشته باشید که به جای اینکه آنها را روی کارت حافظه بگذارید، ارزش دارد آنها را چاپ کنید ما در چاپ متین این قابلیت را داریم چاپ عکس را در جنس های مختلف لاستر ، سیلک و متالیک به چاپ برسانیم برای درک بهتر تفاوت جنس های این کاغذ ها می توانید مقاله انواع کاغذ چاپ عکس را مطالعه بفرمایید.

امیدوار هستیم مقاله آموزش عکاسی از نوزاد برای شما مفید بوده باشد و با خواندن این مقاله آموزش عکاسی از نوزاد بتوانید از کودک خود یک عکس بسیار زیبا و به یادماندنی بگیرید.