اصول طراحی فاکتور رسمی

اصول طراحی فاکتور رسمی

چاپ فاکتور یک امر ضرروی برای هر سازمان و یا هر ارگانی می باشد که برای صدور موارد حسابداری و یا امور مالی باید در قالب یک جدولی به مشتریان عرضه بشود.

چاپ فاکتور مزیت های بسیار زیادی برای هر سازمان می تواند داشته باشد مهم ترین نکته آن اعتبار بخشی به آن سازمان و سبب ارجحیت و اعتماد مشتریان به آن سازمان می باشد. و همچنین برای ارائه به وزارت امور اقتصاد و دارایی باید براساس یک الگو و یک قالب خاصی طراحی بشود.

برای اعلام ریز قیمت ها به سازمان ها مالی و مالیاتی حتما باید یکسری نکات ضروری در طراحی چاپ رعایت بفرمایید که ما اصول طراحی فاکتور رسمی را برای شما بیان میکنیم.

فاکتور رسمی باید بر اساس قوانین وزارت امور اقتصاد و دارایی که مورد تایید وزارت دارایی در ماده ۱۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده عنوان شده است باید یکسری اصولی را رعایت بفرمایید. که ما اصول طراحی فاکتور رسمی را برای شما بصورت گام به گام بیان میکنیم.

۱-تعداد نسخ یا برگ نیز به انتخاب اشخاص بوده که می تواند ۲ برگی و یا ۳ برگی باشد و همچنین در مورد سایز کاغذ عموماً انتخاب اشخاص حقیقی و حقوقی سایز A4 بوده ولی انتخاب سایز A5 نیز موردی ندارد.

۲- نوع کاغذ به انتخاب اشخاص حقیقی و حقوقی می تواند کاغذ تحریر ۸۰ گرمی بیشتر برای استفاده در پرینتر و یا کاغذ تحریر ۶۰ گرمی جهت نوشتن دستی و استفاده از کاربن و نیز کاغذ کاربن لس(کاغذ هایی که بصورت پیش فرض کاربن دارند) خود داری بشود.

۳- مهم ترین شاخصه چاپ فاکتور رسمی (مالیاتی ، دارایی ، صورتحساب فروش کالا و خدمات) نوع چاپ شماره سریال آن می‌باشد که می بایست به روش چاپ افست یا ملخی به رنگ قرمز و اگر کمی برجسته باشد، که به راحتی قابل تشخیص برای ممیز دارایی باشد و کاملاً با چاپ دیجیتال و شماره زنی دستی متمایز است.

در رابطه با فاکتور رسمی (مالیاتی، دارایی، صورتحساب فروش کالا و خدمات) لازم به ذکر است، کلیه واحدهای تجاری مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده ملزم به ارائه فاکتور رسمی به خریداران خود می‌باشند؛ لذا صدور فاکتور رسمی ارتباطی به بزرگی و یا کوچکی واحد تجاری ندارد و هر خریدار می‌تواند در قبال وجوه پرداختی خود درخواست صدور فاکتور رسمی نماید و اگر فروشنده از صدور فاکتور رسمی امتناع نمایند مشمول جرایم مربوطه خواهد بود.

در طراحی فاکتور بهتر است از یکسری الگوی های آماده استفاده بکنید. یکسری الگویی هایی که مورد تایید سازمان اداره مالیاتی هست استفاده بفرمایید در ارائه اظهار نامه خود به مشکل برنمی خورید.

این سری الگوهای آماده هم توی اینترنت موجود می باشد و هم می توانید در صفحه چاپ فاکتور نمونه های آماده چاپ فاکتور رسمی را دانلود بکنید و براساس نیاز های خود شخصی سازی بکنید.

این شخصی سازی در طراحی فاکتور رسمی می توانید محل قرار گیری لوگو خودتان را در بهترین شرایطی که بهترین دید را داشته باشد استفاده بکنید.

تعداد ستون های بکار رفته در فاکتور را می توانید براساس نیاز فروش خود برای هر مشتری طبقه بندی بکنید به گونه ای که اگر در هر فروش خود دو یا سه کالا را به فروش می رسانید سعی کنید حداکثر از ۵ ستون برای خودتان استفاده بکنید و اگر میزان فروش کالای شما بالا می باشد بهتر است از ستون های زیاد استفاده بکنید.

این فاکتور رسمی بیشتر برای شرایطی هستش که قرار است بصورت دستی نوشته بشود و باید جدول بندی و قالب فاکتور شما باید به گونه ای باشد که از یکسری اصول پیروی کرده باشد هم در قالب بندی و هم در جدول بندی. به این شکل نباشه که هر صفحه به یک شکل و به یک قالب چاپ شده باشد.

در مواردی که در خصوص اظهار نامه مالیاتی به شدت مورد تاکید قرار میگیرد ترتیب شماره های فاکتور و تک رنگ مشکی و همچنین کاربن لس نبودن می باشد که حتما باید این موارد را رعایت بکنید.

در بحت رنگ بندی فاکتور خود سعی کنید به گونه ای عمل بشود که بصورت تک رنگ مشکی که در چاپ افست یعنی ( C:100 ، M:100 ، Y:100 ، K:100 ) تا در چاپ با نهایت کیفیت و دقت به چاپ برسد و هیچ گونه تار بودن و یا طوسی بودن در چاپ فاکتور شما به وجود می آید.

سعی کنید در طراحی فاکتور و سپس چاپ فاکتور فوری خود اصول اولیه و مقاله اصول طراحی چاپ فاکتور را مطالعه بفرمایید.

ما سعی کردیم در این مقاله اصول طراحی فاکتور رسمی را بطور ساده و قابل فهم و براساس آخرین متدهای سازمان اداره مالیاتی کشور برای شما بیان کردیم و امیدوار هستیم برای شما مفید بوده باشد و بتوانید نهایت استفاده از این مقاله ببرید.