اصول طراحی چاپ استندReviewed by چاپ متین on Jan 20Rating: 4.5مزایای چاپ فاکتور
اصول طراحی چاپ استند

اصول طراحی چاپ استند

چاپ استند کاربرد چند منظوره برای تبلیغ برند و محصول خدمات شما را دارد.استند این قابلیت را دارد تا اقلام و مزایای خود را به طور قابل قبولی تبلیغ و در فضاهای عمومی منتشر بکنید و پیامی ثابت و متمرکز به مشتریان جدید و فعلی بدهید. شما فقط کافی است آن در جایی قرار دهید که افراد در آن جمع می شوند و پیام شما را دریافت بکند. چاپ استند یک تبلیغ ماندگار و مقرون به صرفه و قابل جایجایی در هر محیطی می باشد.

ایجاد یک چاپ استند پلات لمینت و یا استند اکوسالمنت موثر و چشمگیر نیاز به مهارت بالایی دارد و ساختن آن به این سادگی که به نظر می رسد نیست. فضای روی استند محدود است و برای ایجاد ارتباط بین مشتریان باید آن را با تصویر، رنگ و محتوای مناسب پر کنید. در اینجا 5 نکته وجود دارد که شما را قادر می سازد تا یک پلات لمینت زیبایی را طراحی کنید. ما در چاپ متین در  مقاله اصول طراحی چاپ استند قصد داریم اصول اصلی و اولیه طراحی استند را برای شما بیان بکنیم.

لوگو را بالای طرحتون قرار بدهید

از بالاترین نقطه بنر خود برای نشان دادن آرم سازمان و داده های مهم استفاده کنید. بسیار مهم است که تصویر کلیدی را در مرکز داشته باشید و آن را در سطحی قرار دهید که در هنگام قدم زدن از کنار آن، توجه دیگران را به طراحی خود جلب بکنید. برند و لوگوی سازمانی خودتان را که نشانگر برند سازمانی شما می باشد سعی در بالای طراحی خود قرار بدهید و حتما در طراحی خود از آن استفاده بکنید.

تصاویر

در طراحی خود از تصاویر با کیفیت و رزلوشن بسیار بالا و تا جایی که امکان دارد از فایل اصلی و حتی پولی برای طراحی خود استفاده بکنید. پایین بودن کیفیت تصویر برای کسب و کار شما بشدت آسیب زا می باشد. تصاویری که برای بنر خود انتخاب می کنید باید درخشان و با کالیبر بالا باشند، زیرا هرچه کیفیت عکس شما بهتر باشد توجه دیگران را به خود جلب میکند. در طراحی استند خود باید مد رنگی CMYK و روی رزلوشن 150 تنظیم و طراحی شده باشند.

آموزش اصول طراحی استند

برای درج مطالب صرفه جویی بکنید

به خاطر داشته باشید که شما فقط چند لحظه فرصت دارید تا توجه یک مهمان را به طرح خود جلب کنید، بنابراین چاپ پلات خودتان را با حجم بیش از حد پر نکنید، شما باید از حداقل کلمات استفاده بکنید و نوشته هاتون رو از چیزهای مهم طرحتون رو پر بکنید.شما باید به این نکته توجه بکنید که اگر قرار است مطالبتون را بطور کامل به دیگران معرفی بکنید باید این کار را در قالب چاپ بروشور و یا چاپ تراکت انجام بدهید.

تنظیم رنگ و نور

شما باید در مورد رنگ بیسیک طراحی خود بطور محتاط برخورد بکنید زیرا تم پس زمینه و رنگ طراحی شما باید با تصاویر و رنگ سازمانی شما همخونی داشته باشد. استفاده از یکسری رنگ ها مانند قرمز بسیار مخاطب را به خود جلب می کند. برای انتقال یکسری مطالب مهم سعی کنید از رنگ های روشن مانند زرد استفاده نکنید. استفاده از رنگ های روشن برای انتقال پیام خوب عمل نمی کند در نتیجه انتخاب رنگ در طراحی استند به شما بسیار می تواند کمک بکند. اگر مطالبی در خصوص روانشناسی رنگ ها بخوانید به شما در طراحی برند بسیار کمک می کند

اطلاعات تماس

داشتن راه اتباطی با شما همیشه باید در طراحی خود لحاظ بکنید این راه های ارتباطی می تواند در قالب Qr Code و یا آدرس سایت و یا حتی شماره تماس باشد. اطلاعات تماس یک امر ضرروی در طراحی می باشد و راه مخاطبین تان با شما را فراهم می کند همیشه راه های برقراری مشتری هایتان با شما را فراهم بکنید. شما این راه های ارتباطی با مشتریانتان را باید همیشه حفظ بکنید و آن را برای همیشه داشته باشید.

امیدوار هستم مقاله اصول طراحی چاپ استند برای شما مفید بوده باشد و از این مقاله اصول طراحی چاپ استند نهایت استفاده را ببرید و در طراحی خود نهایت دقت را داشته باشید و یک طراحی زیبا و جذابی را برای چاپ استند خود بکار ببرید.