مزایای چاپ تراکت

مزایای چاپ تراکت

در حال حاضر برخی مشاغل از بازاریابی به روش تراکت استفاده می کنند. چاپ تراکت یک ابزار مفید برای تبلیغات محصولات و خدمات تجاری محسوب می شود. اطلاعات ارائه شده در تراکت مهم ترین عامل تأثیرگذاری بر رفتار مصرف کننده و جذب آنها به خدمات یا محصول شما به حساب می آید. یک تراکت می تواند در سایز های مختلف همچون چاپ تراکت A5 که معمول ترین سایز تراکت برای مصرف کنندگان می باشد و همچنین می توان در سایز های استاندارد دیگر و یا سایز های غیر استاندارد چاپ و همچنین در رنگ های مختلف و یا حتی به صورت سیاه و سفید چاپ کرد. هدف اصلی تبلیغات این است که مصرف کننده از یک سرویس (خدمات) یا کالای جدیدی که قصد دارد ارائه بدهد ، آگاهی یابد. در اینجا به برخی از مزایای چاپ تراکت که به عنوان یک ابزار بازاریابی سنتی ولی پرکاربرد می باشد اشاراتی می کنیم:

تولید آسان

بسیاری از شکل های بازاریابی می تواند برای تهیه و توزیع آن ماه ها نیازمند برنامه ریزی و صرف زمان باشد و یا حتی اجرای آنها می تواند بیشتر زمان ببرد. تراکت های تبلیغاتی را می توان ظرف یک الی دو روز برای هرگونه مصارف بازاریابی آماده و راه اندازی کرد. در حال حاضر سیستم چاپی بسیار پیشرفته ای چه در بخش چاپ دیجیتال و یا چه در بخش چاپ افست وجود دارد که فقط نیازی به یک طراح حرفه ای و یا زیبا می باشد که ما قصد نداریم در این مقاله نکات لازم در طراحی تراکت را برای شما بیان بکنیم. ابزارهای متعددی می توانید برای یک طراحی ساده و زیبا نیز بهره بگیرید این ابزار های طراحی شامل نرم افزارهای گرافیکی همچون فتوشاپ و یا ایلستیریتور و کورل و یا حتی نرم افزار ورد می باشد. ما آموزش با برخی از این نرم افزار ها را برای شما بصورت گام به گام بیان کردیم برخی از این مقالات شامل طراحی تراکت با فتوشاپ و یا طراحی تراکت با ورد می باشد.

قیمت مناسب

در هر جایی که یک ابزار کامپیوتر و دستگاه کپی چه رنگی و یا سیاه و سفید وجود داشته باشد  می توانید چاپ تراکت خودتان را انجام بدید. شرکتی و یا سازمان هایی که به دنبال چاپ تراکت باکیفیت و مطلوب می باشد می تواند از چاپ افست یا چاپ دیجیتال استفاده کند که بخصوص در چاپ افست به صورت عمده قیمت تمام شده پایینی برای شما محاسبه می شودو به نوعی یک چاپ تراکت ارزان خواهید داشت و نیاز به پول زیادی ندارید و برخی از شرکت ها می توانند با سفارش دادن چاپ تراکت دو رو بسیاری از هزینه های تبلیغاتی خودشان را پس انداز بکنند و به آن اهداف لازم برای جذب مشتری برسند.

بازخورد مطلوبی را خواهید گرفت

مشاغل می توانند با چاپ تراکت توضیحات دقیقی در مورد مزایای و خدمات و یا محصولات جدید خود استفاده کرده و پاسخ فوری دریافت کنند.در چاپ تراکت و پخش آن تعامل بین مشتری و مصرف کننده و بازاریاب بصورت چهره به چهره خواهد بود. این امر باعث می شود تا شرکت از نحوه واکنش مصرف کنندگان نسبت به خدمات یا محصول خود بصورت چهره به چهره به نتیجه برسد. چاپ تراکت و توزیع آن به این سازمان ها کمک می کند تا کیفیت ارائه خدمات خود را بهبود بخشیده و آن را به استانداردی برسند که نیازهای مصرف کنندگان را برآورده کند. زیرا همزمان با ارائه تراکت ها می توانند نحوه مواجه مصرف کننده با آن خدمات و ارائه محصولاتی که قرار است انجام بدهند بشوند و به راحتی می توانند عملکرد خودشان را اصلاح بکنند.

خواندن آسان

تیم بازاریابی در هنگام طراحی تراکت باید جزئیات مهم در مورد خدمات محصول را به بطور کامل بیان بکند. این تیم باید  ضمن ارائه همه اطلاعات که نیاز است در تراکت گفته بشود باید بصورت ساده و مختصر هم نیز بیان بشود به گونه ای که کاملا قابل فهم باشد. جزئیات باید به گونه ای ساده گفته بشود که توجه مشتریان را به خود جلب بکند و باعث بشود آنها را در مورد خدماتی که ارائه می دهند علاقه مند بکند. تیم طراحی باید از کلمات کمتر و بیان ساده تر در طراحی خود استفاده بکند که این امر باعث ترغیب مشتریان برای خرید از محصولات و یا استفاده از خدمات می شود.

معایبی که می توان از چاپ تراکت بیان کرد شامل:

طول عمر کوتاه

تراکت ها مانند سایر روشهای بازاریابی تأثیر طولانی مدت در جذب مشتریان ندارند. با این وجود ، یک مصرف کننده می تواند متقاعد بشود که آن محصول را خریداری و مصرف بکند اما به احتمال زیاد از آن تراکت استفاده نکند. برای جلوگیری از این اتفاق ، شرکت ها باید در نظر داشته باشند که فعالیت های مداوم را در طول سال انجام دهند. یعنی در بازه های مختلف زمانی به چاپ تراکت بپردازند زیرا تاثیر گذاری آن ممکن است محدود به یک بازه زمانی باشد. روش دیگری که می توان استفاده از تراکت را طولانی مدت کرد این است که از ابزارهایی که محبوبیت عمومی دارد مثل تقویم ، یکسری جملات بزرگان و … در طراحی تراکت خود نیز استفاده بکنید.

در بعضی از موارد بی تاثیر می باشد

غالباً بعضی از مصرف کنندگان صرفاً هنگام موجه با تراکت آن را نادیده می گیرند. بسیاری از آنها حتی مطالب را نمی خوانند یا ممکن است چند سطر از آن را بخوانند و سپس آن را دور بریزند. علت اصلی آن می تواند عدم نیاز برای مصرف کننده باشد که توصیه ما این است که در بحث طراحی توصیه می شود از مطالب کوتاه و در عین حال ساده و خوانا استفاده بشود که مشتریان با خواندن یک خط جمله ترغیب بشود به سمت سازمان شما جذب بشود.

اکنون تا حدودی متوجه شدید که چگونه می توانید از تراکت به عنوان ابزاری برای بازاریابی استفاده کنید. تراکت هنوز هم یک ابزار بازاریابی بسیار مؤثر تلقی می شوند. این مزیت و معایب چاپ تراکت  را سعی کردیم در این مقاله مزایای چاپ تراکت بطور کامل برای شما بیان شده باشد و با مطالعه این مقاله مزایای چاپ تراکت  بتوانید به نتیجه مطلوب رسیده باشید.

چاپ تراکت فوری هنوز هم یک ابزار کلیدی و موثر محسوب می شود علاوه بر اینکه این نوع بازاریابی در مقایسه با سایر موارد بازاریابی می تواند بسیار کاربردی و اثر گذار باشد و به نتیجه ای که مدنظر سازمان ها می باشد با چاپ تراکت ارزان برسند.