طراحی تراکت با ورد

طراحی تراکت با ورد

چاپ تراکت هنوز بعنوان یکی از اصلی ترین ابزار های تبلیغاتی و معرفی سازمان و یا یک محصول در دنیا جای دارد. درج اطلاعات و قرار گیری محل مناسب مطالب در تراکت ، یک اصل و قبل از طراحی تراکت با ورد باید به آن توجه داشته باشید. برای آشنایی بیشتر در خصوص اینکه چه مطالبی باید درون تراکت خود درج بکنید کافی است مقاله مطالب مندرج در تراکت را مطالعه بفرمایید.

در کل در طراحی تراکت لزوما نباید یک طرح خارق العاده و یا یک دیزاین بسیار پیچیده و خاصی داشته باشد همین که در تراکت شما مطالب بسیار گویا بهمراه عکس باشد بگونه ای که هر خواننده با خواندن مطالب شما به راحتی بتواند به خدمات مجموعه شما برسد کفایت می کند.

ما سعی کردیم در مجموعه چاپ متین کار با نرم افزار های مختلف و کاربردی بصورت گام به گام برای شما بیان بکنیم در این مقاله سعی کردیم بصورت کاملا تخصصی طراحی تراکت با ورد را برای شما بیان بکنیم. در مقاله گذشته طراحی تراکت با فتوشاپ را برای شما آموزش دادیم. این آموزش طراحی تراکت با ورد براساس سیستم نرم افزار  Microsoft Word 2016 آماده و تنظیم شده است.

ما در گذشته مقالاتی نظیر طراحی سربرگ در ورد ، طراحی بروشور با ورد و طراحی کارت ویزیت با ورد را بطور کامل برای شما تشریح کردیم.

این آموزش مانند سایر مقالات آموزشی بصورت گام به گام تنظیم و آماده سازی شده است.

برای طراحی تراکت دو شیوه وجود دارد. شیوه اول طراحی با استفاده از المان ها و ابزارهای موجود در ورد که از ابتدا باید طراحی بشود و روش دوم با استفاده از نمونه های آماده در نرم افزار ورد. که در این آموزش هر دو شیوه را برای شما بطور کامل بیان میکنیم.

روش اول

گام اول

در این مرحله ابتدا بهتر است ایده پیاده سازی طراحی خودتان را با استفاده از یک قلم و خودکار طراحی خودتان را بروی یک کاغذ پیاده سازی بکنید.

گام دوم

در ابتدا شما باید براساس سایزی که قرار است تراکت خودتان را طراحی بکنید برگه تان را تنظیم بکنید.

برای این کار از سربرگ Layout در زیر مجموعه Page Layuot برروی Size کلیک کرده و در پنجره باز شده اگر سایز دلخواه شما در لیست باز شده وجود نداشت می توانید در انتهای لیست برروی More Paper Size کلیک کرده و در پنجره باز شده در سربرگ PaPer اندازه دلخواه خودتان را براساس سانتی متر تنظیم بکنید. توجه داشته باشید که سیستم کامپیوتر و نرم افزار خودتان برروی CM تنظیم شده باشد.

ما قصد طراحی تراکت سایز A5 را داریم به این خاطر تنظیمات برگه خودمان را در حالت ۱۴٫۵ در ۲۰ تنظیم می کنیم.

Designed flyer with Word1
Designed flyer with Word2

گام سوم

در این مرحله حالت افقی یا Landscape و یا حالت عمودی یا Portrait برگه خودتان را مشخص می کنید. که برای این کار از سربرگ Layout در زیر مجموعه Page Layuot برروی Orientation زده و هریک از حالت موجود را انتخاب می کنید.

Designed flyer with Word3

گام چهارم

در این مرحله ما قصد داریم یک تصویر در پس زمینه کار خودمان قرار بدهیم و نوشته ها لوگو را بروی این پس زمینه تعبیه بکنیم.

برای این کار در سربرگ Insert برروی Pictures کلیک کرده و از بین تصاویر ذخیره شده در کامپیوتر خود یکی را متناسب با طراحی خودتان انتخاب میکنید.

Designed flyer with-Word4

گام پنجم

در این مرحله شما به تنظیمات تصاویر می پردازید برای این کار برای جابجا کردن تصاویر برروی تصویر کلیک کرده و سپس در سربرگ Format و سپس در قسمت Wrap Text کلیک کرده و سپس برروی حالت Square قرار می دهید و در این قسمت Position محل قرار گیری تصویر خودتان را برروی برگه خود تنظیم می کنید.

و با استفاده از ابزارهایی که در کنار تصویر قرار دارد اندازه تصویر خودتان را مشخص می کنید.

Designed flyer with Word5

گام ششم

در این مرحله ما قصد داریم رنگ و نور وضوح و سایر المان های دیگر تصویر خودمان را تنظیم بکنیم برای این کار با یکبار کیلک برروی تصویر و سپس در نوار ابزار بالا برروی Format کلیک کرده و در زیر مجموعه Adjust تمامی تنظیمات تصاویر خودمان را چه از لحاظ نور و وضوح و روشنایی تنظیم می کنید تا تصویر به آن کیفیت و وضوح دلخواه خودمان برسد.

گام هفتم

در این مرحله لوگوی خودمان را را با استفاده از روشی که در گام چهارم توضیح داده شد برروی برگه خود آپلود میکنید و با استفاده از گام پنجم محل قرار گیری لوگو برروی صفحه را مشخص میکنید.

Designed flyer with Word6

گام هشتم

در این مرحله ما قصد داریم نوشته های دلخواه خودمان را برروی برروی برگه پیاده بکنیم

برای این کار از نوار ابزار بالا برروی Insert و سپس در زیر مجموعه Text بررروی Text Box زده و در پنجره باز شده یکی را براساس دلخواه انتخاب میکنیم و این Text Box باز شده برروی صفحه به راحتی میتوانیم در هر جای صفحه به حرکت در بیاوریم و نوشته دلخواه خودمان را داخل آن بنویسیم و هر جای تصویر که نیاز شد به حرکت در بیاوریم.

Designed flyer with Word7

گام نهم

برای تنظیمات Text Box کافی است یکبار برروی آن کلیک کرده و سپس در نوار ابزار بالا برروی Format کلیک کرده در این نوار ابزار شما به راحتی میتوایند رنگ پس زمینه و حتی حذف پس زمینه با استفاده از ابزارهای موجود تنظیم بکنید.

Designed flyer with Word8

گام دهم

در این مرحله تنظیمات نوشته را می توانید در سربرگ Home به راحتی سایز و نوع و رنگ فونت را انتخاب و تنظیم بکنید.

Designed flyer with Word9

روش دوم

گام اول

در این مرحله شما در پنجره باز شده در word برروی نوار ابزار بالا و برروی File و سپس برروی New کلیک می کنید. (توجه داشتید سیستم شما به اینترنت وصل باشد)

در قسمت Search نوشته Flyers را می زنید و از بین عکس هایی که در خود نرم افزار Word وجود دارد یکی را به دلخواه انتخاب بکنید.

Designed flyer with Word10
Designed flyer with Word11

گام دوم

در این مرحله طبق مرحله اول در روش اول سایز بندی که شما قصد دارید چاپ تراکت خودتان را انجام بدید را تنظیم می کنید.

گام سوم

در این مرحله تراکت باز شده را بطور کامل شخصی سازی بکنید.

Designed flyer with Word12

امیدوار هستیم مقاله طراحی تراکت با ورد برای شما مفید بوده باشد و بتوانید به راحتی با کمترین هزینه چاپ تراکت فوری و چاپ تراکت ارزان داشته باشید.