راهنمای طراحی چاپ لیوان

راهنمای طراحی چاپ لیوان

ماگ ها یا به اصطلاح لیوان برای مصارف شخصی و سازمانی به شدت کاربرد دارد و هر فرد و یا هر سازمانی براساس نیازی که دارد لیوان خودش را براساس اون ابعاد سفارش می دهد. لیوان ها در انواع و سایز های مختلفی وجود دارد که ما در این مقاله قصد داریم بیشتر در خصوص راهنمایی طراحی چاپ لیوان با شما مطالبی را بیان بکنیم و امیداست که بتوانیم نهایت بهره را از این مقاله ببرید.

شما به چند طریق می توانید طراحی و سپس چاپ لیوان خودتان را انجام بدهید. مهم ترین ابزار برای طراحی لیوان نرم افزار فتوشاپ و بعد از آن سایر نرم افزار ها می باشد.

ما قصد داریم طراحی چاپ لیوان را با استفاده از نرم افزار فتوشاپ و اصولی که باید در فتوشاپ برای طراحی لیوان رعایت بکنید را برای شما بیان بکنیم.

راهنمای طراحی چاپ لیوان

نخستین گام برای طراحی لیوان تان باید نوع لیوان را انتخاب بکنید و سپس براساس نوع لیوانتون سایز بندی طراحی خودتان را مشخص بکنید.

مجموعه چاپ متین با بیش از ۳۵ مدل لیوان یکی از بزرگترین شرکت ها در خصوص چاپ لیوان بحساب می آید و لذا شما به راحتی می توانید هر نوع لیوانی که مد نظرتون هست را انتخاب و سپس طرح خودتان را برروی آن چاپ بکنید.

بصورت کلی ما ابعاد مختلف لیوان ها را بصورت مختصر برای شما بیان می کنیم:

لیوان های دسته و داخل سفید، لیوان دسته و داخل رنگی، لیوان های قاشق دار، لیوان های دسته قلبی ، حرارتی ، فسفری ، شیشه ای ، اکلیلی همه این مدل لیوان ها باید در ابعاد ۲۰ در ۹٫۶ سانتی متر طراحی بشود.

لیوان های فنجون را باید ابعاد ۷ در ۱۷٫۵ سانتی متر طراحی بکنید.

دمنوش ها را باید در ابعاد ۲۰ در ۹٫۴ طراحی بشود.

و لیوان های طرح قلب را باید در ابعاد ۲۰ در ۸٫۵ سانتی متر طراحی بکنید.

قصد داریم آموزش طراحی چاپ لیوان را در فتوشاپ بصورت قدم به قدم برای شما بیان بکنیم

گام اول: در ابتدا شما باید یک پنجره ای در فتوشاپ براساس نوع و سایز لیوانتان را باز بکنید.

گام دوم: رزلوشن تصویر خودتان را در حالت ۳۰۰ قرار بدهید.

گام سوم: حتما باید کد رنگی خودتان را در حالت RGB قرار بدهید

Mug Printing Guide1

گام چهارم: اگر قصد دارید وقتی شما لیوان را با دست راست می گیرید می خواهید یک تصویر را خودتان مشاهده بکنید باید تصویر را در سمت راست طراحتان قرار بدهید و همچنین اگر قصد دارید وقتی لیوان را با راست می گیرید و یک تصویر را مخاطبتان ببیند باید طرح را دست سمت چپ لیوان قرار بدهید.

Mug Printing Guide2
Mug Printing Guide3

گام پنجم: بستگی به نوع طرحتان باید محل قرار گیری طرح برروی لیوان را طوری تنظیم بکنید و نیازی نباشد مخاطب برای روئیت تصویر لیوان را مدام به چرخش در بیاورد و به اصطلاح طرحتان در دو لپ لیوان قرار بگیرد.

به این خاطر باید طرح را در فاصله ۱٫۵ سانتی متر از انتهای طرحتون قرار بدهید ک طرح دقیقا برروی لپ لیوان قرار بگیرد. این شیوه بیشتر برای شرکت یا سازمانی هایی می باشد که قصد دارند فقط لوگوی خودشان را در سایز استاندارد برروی لیوان قرار بدهند رعایت این فاصله بندی سبب می شود که طرح دقیقا در دو سمت لیوان قرار بگیرد.

ولی برای افرادی که قصد دارند تصاویر به یادماندنی و ماندگار خودشان را برروی لیوان قرار دهند بهتر است یک طرح افقی را انتخاب بکند به طوری که سرتاسر لیوان را آن طرح بگیرد این سبب زیبایی دوچندان به لیوان شما می شود و نیازی نیست طراح ۱٫۵ سانتی متر از هر طرف فاصله بگیرد.

اگر قصد دارید از دو عکس عمودی استفاده بکنید شما هم باید طبق روش چاپ لوگو برروی لیوان عکس خودتان را در فاصله ۱٫۵ سانتی متری از انتهای طرح عکس را قرار بدهید.

Mug Printing-Guide4

امیدوار هستیم مقاله راهنمای طراحی چاپ لیوان برای شما مفید بوده باشد و بتوانید نهایت استفاده را از این مقاله ببرید و یک عکس ماندگار و زیبایی را برروی لیوان قرار بدهید.