جنس پارچه قابل چاپReviewed by مدیریت on Mar 2Rating:
پارچه قابل چاپ

جنس پارچه قابل چاپ

برای بسیاری از افراد که قصد چاپ بر روی پارچه را دارند این سوال پیش می آید که پارچه آنها باید چه جنسی باشد که قابل چاپ باشد و چاپ بخوبی برروی آنها قرار بگیرد و همچنین چاپش ماندگار باشد.

ما قصد داریم در این مقاله کوتاه ولی کاربردی جنس پارچه قابل چاپ را برای شما شرح بدهیم که در هنگام خرید پارچه دچار شک و دودلی نشوید.

پارچه ها دارای بافت های بسیار متنوعی می باشند و هر نوع بافت یک شیوه چاپ بر روی آن قرار می گیرد و شیوه چاپی برروی آن هم نیز متفاوت می باشد و بستگی به شرایط مالی هر شخص یکی از این روش ها رو نیز انتخاب می کند. هر یک از این روش ها مزیت و معایب مخصوص به خودش را دارد که باید این مزیت و معایب ها را ارزیابی کرده و یکی را از بین اینها انتخاب کنید.

رایج ترین نوع پارچه که بسیار عمومیت دارد و بین مردم رایج هستند به چند دسته تقسیم می شوند : 1- پارچه های نخی 2- پارچه های پنبه ای 3- پارچه هایی که موارد(پلاستیک) دارند که بسیاری از پارچه های دیگر معمولا از ترکیب این سه نوع پارچه به وجود می آید که وقتی به پارچه نگاه و دست می زنید درصدهای متفاوتی از ترکیب این سه نوع پارچه را مشاهده می کنید و تغییر درصد این نوع مواد باعث مرغوبیت و خوب بودن پارچه را می دهد.

معمول ترین نوع پارچه ایی که در حال حاضر برروی آن چاپ قرار می گیرد و چاپ بسیار زیبا و جذابی دارد پارچه هایی هستند که مواد دارند و هرچه مواد پارچه بیشتر باشد چاپ بسیار زیبا و خیره کننده ای خواهد داشت. این نوع چاپ معمولا بصورت سابلیمشن، چاپ برروی آن انجام می دهند و به نوعی به آن چاپ مستقیم می گویند و چاپ به خورد پارچه می رود و چاپ تیشرت بسیار عالی خواهید داشت بگونه ایی که اصلا گسی فکر این را نمی کند چاپ برروی تیشرت داشته ایید و هرکسی فکر می کند قبل از دوخت چاپ برروی آن صورت گرفته است. معمولا بیشتر شرکت های چاپ تیشرت پیشنهاد تیشرت هایی را می دهند که دارای مواد یا به اصطلاح از جنس پلی استر باشند زیرا شما چاپ تیشرت فوری و زیبایی را خواهید داشت.

مزیت هایی که این نوع پارچه دارد این است که چاپ سریع و فوق العاده زیبایی دارد و به سرعت می شود چاپ برروی آن انجام داد و ماندگاری بسیار بالایی این نوع چاپ ها خواهند داشت. قیمت چاپ تیشرت این نوع پارچه ها بسیار ارزان تر از سایر روش ها می باشد.

معایب این نوع پارچه ها این است که از مرغوبیت بالایی برخوردار نیستند و برای پوشیدن دراز مدت زیاد مناسب نیستند و بیشتر برای پوشیدن مقطعی کاربرد دارند.

جنس پارچه قابل چاپ

نوع دیگر پارچه ها ، پارچه پنبه ایی هستند که از نظر لطافت و نرمی بسیار عالی و گرم می باشند و برای پوشیدن بلند مدت بسیار مناسب اند ولی خاصیتی که نخ پنبه دارد این است که بصورت مستقیم چاپ پذیر نیستند و باید بصورت برچسب تصاویر خودتان را برروی آن قرار بدهید و همین عامل باعث شده است که چاپ تیشرت پنبه ایی بسیار گران قیمت باشند و برای مصارف خاص مورد استفاده قرار بگیرد. به چند شیوه میشود روی این نوع پارچه ها چاپی صورت بگیرد یکی به شیوه چاپ لیبلی دو به شیوه چاپ با دستگاه کارتر و سوم به شیوه چاپ با دستگاه های دیجیتال که گران قیمت ترین این نوع چاپ ها چاپ با دستگاه دیجیتال می باشد زیاد مقرون به صرفه نیست ولی از ماندگاری بسیار بالاتری نسبت به دو شیوه قبلی برخوردار است. شیوه چاپ با دستگاه های کاتری بسیار ارزان قیمتر نسب به دستگاه های دیجیتال می باشند ولی ایرادی که دارند این است که باید بصورت تک رنگ از آن استفاده کرد و مانند کاغذهای لیبلی برروی تیشرت می چسبند ولی دستگاه های دیجیتالی طرح شما را برروی پارچه رنگ می کند.

مزیت های این نوع پارچه این است که از نظر جنس پارچه بسیار مرغوب می باشد و برای پوشیدن بلند مدت بسیار مناسب هستند و نخ پنبه برای بدن اصلا مضر نیست و برای سلامت پوست بسیار مناسب است.

معایب این نوع پارچه این است که چاپ یا باید بصورت لیبلی باشد که ماندگاری بالایی ندارد یا باید بصورت دیجیتال باشد که بسیار گران قیمت می باشد و مقروه به صرفه برای چاپ تیشرت تکی نمی باشد.

نوع دیگر پارچه ها که قصد داریم در خصوص آنها مطلبی را بنویسیم پارچه نخی می باشند که در بین مردم وقتی بخواهیم صحبتی از مرغوبیت پارچه و یا لباسی بکنیم می گوییم فلان لباس یا فلان پارچه نخی می باشد. این نوع پارچه بسیار شباهت با پارچه پنبه ای دارد یعنی اینکه قابلیت جذب پذیری رنگ بصورت مستقیم را ندارد و برای چاپ برروی این نوع پارچه باید بصورت چاپ برروی نخ های پنبه ایی اعمال شود. ولی اگر این نوع پارچه ها(پارچه نخی) با نخ های پلی استر ترکیب شده باشند و به گونه ایی که حداکثر 60 درصد آن پارچه نخ و الباقی آن مواد باشد باعث می شود چاپ بصورت مستقیم برروی آن قرار بگیرد ولی مثل تیشرت هایی که 100 درصد مواد هستند چاپ آنها از براقی و شفافیت بسیار بالایی برخوردار نیستند و چاپ مستقیم برروی این نوع پارچه ها از کمرنگی مخصوص به خودش برخوردار است.

در خصوص سایر پارچه ها هر چقدر نخ آن پارچه ها به نخ های گفته شده نزدیک باشد چاپ آن به آن شیوه انجام می شود.

امیدوار هستیم از مقاله جنس پارچه قابل چاپ نهایت استفاده را برده باشید. امیداست که مورد فایده مواقع شود.

اگر قصد دارید از انواع مختلف شیوه های چاپی آگاهی پیدا کنید می توانید مقاله انواع روشهای چاپ تیشرت را مطالعه کنید.