تاریخچه چاپ روی تیشرتReviewed by مدیریت on Oct 31Rating:
تاریخچه چاپ روی تیشرت

تاریخچه چاپ روی تیشرت

تی شرت چاپ شده بخش مهمی از زندگی مدرن است که در اکثر زندگی ماها جای خودش را پیدا کرده است و مردم از آن بسیار استفاده می کنند. با این حال تی شرت های چاپی از آسمان سقوط نکردند؛ بلکه آنها از طریق نوآوری های تکنولوژیکی چشمگیر به وجود آمدند.در اصل تاریخچه چاپ روی تیشرت برای لباس های زیر مردانه که زیر لباس های نظامی یا کت و شلوار می پوشیدند استفاده می شد.سربازان و ملوانانی که در خلال جنگ جهانی دوم خدمت می کردند، اغلب لباس شلوارهای مخصوص خودشون رو می پوشیدند. تی شرت های طرح دار شده به عنوان یک لباس مستقل در سال های پس از جنگ جز لباس های محبوب غیرنظامیان به شمار می آمد.

چاپ پارچه دارای تاریخچه بسیار طولانی تر از چاپ روی تیشرت می باشد. روش قدیمی تر و وقت گیر تر از چاپ پارچه، چاپ چوب است. که تاریخ آن به قرن سوم میلادی می رسد که بر روی یک طرح امدادی حک شده و او هم با یک بلوک چوبی تزئین داده شده است و سپس از طریق جوهر تزریق داده می شود و روی پارچه قرار می گیرد.دیگر تکنیک های چاپ روی تی شرت در دوران رنسانس و بعد از انقلاب صنعتی به وجود آمده است.

دوران تی شرت های سفارشی در اوایل دهه 1950 آغاز شد، زمانی که چندین شرکت در میامی، فلوریدا به تزئین تی شرت با نام های استراحتگاه های محلی و سایر جاذبه های توریستی شروع به فعالیت کردند. صفحه نمایش چاپ یکی از رایج ترین روش برای چاپ تی شرت در آن زمان ها می باشد. در سال 1959 یک جوهر چسبناک جدید امکان ساخت انواع طرحهای در سبکهای مختلف را فراهم ساخت.

امروز، چاپ تیشرت های سفارشی به عنوان یک ایده ی شخصی بیان می شوند که از طریق آن افراد می توانند نظرات سیاسی و اجتماعی خود را بیان کنند یا از یه عاملی حمایت و یا از تیم خود در ورزشگاه ها حمایت کنند.چاپ روی تیشرت نیز بخش مهمی از استراتژی بازاریابی شرکت های بزرگ کسب و کار می باشد، زیرا تی شرت مشتریان را به “بیلبورد های انسانی” تبدیل می کند.

پیشرفت در تکنولوژی چاپ همراه با سهولت و راحتی بصورت سفارش آنلاین، باعث شده که بسیار محبوب در بین باشگاه ها شرکت ها و یا هر کسب و کاری بشود، صرف نظر از مدت زمان چاپ و قیمت چاپ تیشرت .