روش چاپ کارت ویزیتReviewed by مدیریت on Dec 11Rating:
روش چاپ کارت ویزیت

روش چاپ کارت ویزیت

درباره کارت ویزیت: یک کارت ویزیت کوچک برای شناسایی  فرد در ارتباط با کسب و کار خود، به مشتری و یا مشتریان بالقوه خود بکار گرفته می شود.

یک کارت ویزیت خوب باید تصویر کلی کسب‌وکار شما را انتقال دهد ، که انجام این فعالیت همیشه آسان نیست . شما باید در کارت ویزیت خود یک تصویر زیبا و با کیفیت درون آن قرار بدهید. شما فضای بسیار محدودی برای درج مطالب و یا قرار دادن تصویر خود در آن دارید. بنابراین باید تصمیم بگیرد چگونه در این فضای کم و محدود بتوانید پیام خودتان را به مشتریانتان منتقل کنید.

توقع این موضوع را نداشته باشید که کارت ویزیت تان بتواند تمام پیام شما را بطور یکجا بیان بکند. چیزی که باید انتظار داشته باشید این است که یک تصویر حرفه‌ای از خودتان در ذهن مشتری  به خاطر بسپارید. انتخاب رنگ ، جنس ، نوع بافت کارت ویزیت و جمله بکار رفته در آن مهم ترین عوامل انتقال پیام شما به مشتری می باشد. سعی کنید در هنگام طراحی کارت ویزیت از افراد متخصص و روش های حرفه ای استفاده کنید. برای مثال وقتی شما قصد طراحی و چاپ کارت ویزیت برای یک کسب و کار مرتبط با بچه را دارید باید از رنگ های روشن و شاد استفاده کنید. اگر شما در یک مشاغل با تخصص های خاص فعالیت می کنید باید کارت ویزیتی را بگونه ای طراحی کنید که اعتماد مشتریانتان را به خودتان جلب کند. شما می توانید از نوع رنگ و انتخاب جملات و تصویر پس زمینه در جلب اعتماد دیگران به خودتان کمک بگیرید.

البته طراحان حرفه ای کارت ویزیت این نظریه را دارند که نباید کارآفرینان به دنبال کارتی باشند که شبیه آن کاری باشند که آنها فعالیت می کند. اما صاحبان سرمایه و کسب و کارهای بزرگ نظریه دیگری را دارند.

البته طراحان حرفه‌ای معتقد هستند که افرادی که طراح نیستند نباید تلاش کنند یک کارت ویزیت برای کسب و کار خود طراحی کنند زیرا ممکن است این اقدام آنها باعث بشود یک کارت ویزیت ارزان نتواند آن بهره کافی را در جلب مشتری به شما بدهد.  البته بسیار از شرکت های بزرگ هزینه بسیار زیادی برای طراحی کارت ویزیت خود انجام می دهند زیرا از مفید بودن وجود یک کارت ویزیت با کیفیت با خبر هستند و این افراد قیمت کارت ویزیت برای آنها مهم نیست بیشتر به دنبال طراحی و چاپ کارت ویزیت با کیفیت هستند. سعی کنید به همه کارت ویزیت هایی که در طول سالیان سال دریافت کرده اید با دقت بررسی و آنالیز بکنید و هر کارت ویزیتی را که دوست داشته اید را از آن بهره بگیرید و کارت ویزیت خودتان را براساس آن طراحی کنید. اگر شما یک کسب و کار خلاقانه و یا یک کسب و کار کوچک یا بزرگی را دارید به این نکات زیر توجه و سعی کنید در طراحی و در روش چاپ کارت ویزیت خود از آن ها استفاده کنید.

از لوگو سازمانی خودتان در کارت ویزیت استفاده کنید. و سعی کنید یک بخش بزرگی را در کارت ویزیت برای لوگوی خود  قرار بدهید.

کارت ویزیت ساده ای طراحی کنید و سعی نکنید اطلاعات بسیار زیادی درون آن بگنجانید.

سعی کنید موارد ضروری را درون آن قرار دهید از جمله: نام و نام خانوادگی ، نام شرکت ، شماره‌ تلفن و شماره ثابت و آدرس ایمیل در صورت وجود آدرس سایت خودتان را در آن ذکر کنید.

سعی کنید از فونت خوانا در چاپ کارت ویزیت خود استفاده کنید.

سعی کنید از یک یا دو رنگ بصورت اختصاصی و متناسب با لوگو و رنگ سازمانی خودتان در کارت ویزیت خود بگنجانید.

از جملات و لغات آسان و خوانا در کارت ویزیت خود استفاده کنید.

مطالبی که در هنگام پخش کارت ویزیت باید رعایت کنید:

سعی کنید به مخاطبین خود بیش از یک کارت ویزیت بدهید زیرا ممکن است آن فرد کارت شما را به افراد دیگری هم بدهد.

کارت ویزیت تان را در همه جا با خود همراه داشته باشید.

چکیده آن مطالبی که قرار است بیان کنید درون کارت ویزیت شما باشد.

امیدواریم بتوانید با خواندن این مطالب به شناخت کافی در خصوص روش چاپ کارت ویزیت رسیده باشید.