ویروس کرونا چقدر روی کاغذ می ماندReviewed by چاپ متین on Oct 6Rating: 4.5مزایای چاپ فاکتور
ویروس کرونا چقدر روی کاغذ می ماند

ویروس کرونا چقدر روی کاغذ می ماند

در حالی که اکثر ما در این شرایط کرونا در خانه مانده ایم و سعی میکنیم کمتر از خانه خارج بشویم و جایی نرویم و ممکن است بسیاری از خریدهایی که انجام میدهیم بصورت اینترنتی درون بسته های کاغذی و پلاستیکی برای ما ارسال می شود و ما باید راه تعامل با کاغذ و مقوا آشنایی داشته باشیم. برای ما سوال پیش می آید که در هنگام مواجه با این جنس محصولات چه اقدامات بهداشتی باید انجام بدهیم و چه احتیاط هایی را باید در هنگام مواجه شدن با آن انجام بدهیم.

ما در مقاله ویروس کرونا چقدر روی کاغذ می ماند سعی میکنیم آخرین مطالعات و تحقیقاتی که برروی کاغذ و مقوا صورت گرفته است را در این مقاله ویروس کرونا چقدر روی کاغذ می ماند برای شما بیان بکنیم و امیدوار هستیم با خواندن این مقاله بهترین شیوه مواجه با این کاغذها روبرو بشوید

بسیاری از مجلات معتبر پزشکی در سرتاسر دنیا مطالعاتی را در این زمینه انجام داده اند که مدت زمان ماندگاری ویروس بر روی این مواد چقدر می باشد. داشتن اطلاعات در این زمینه سبب کاهش استرس شما در مواجه با همچین محصولاتی می باشد

دانشمندان موسسه ملی بهداشت درمانی دنیا به این نتیجه رسیده اند که  COVID-19 تا ۲۴ ساعت طول می کشد که روی این سطوح زنده بماند. و سایر مطالعات دیگر برروی این سطوح نشان داد که بعد از ۲۴ ساعت تقریبا هیچ اثری از این ویروس باقی نمی ماند.

کاغذ یکی دیگر از نگرانی هایی می باشد که در طول روز و در محیط کاری با آن بسیار موجه و با بسیاری از این نامه ها مواجه هستیم. بر اساس مطالعه منتشر شده در مجله عفونت های بیمارستانی ، ویروس کرونا بین ۳ ساعت تا ۵ روز روی کاغذ باقی می ماند. هرچه مقدار موجود بیشتر باشد ، مدت بیشتری روی سطح کاغذ دوام می آورد.در بسیار ادارات چاپ سربرگ و یا چاپ پاکت نامه که بین هم رد و بدل می شود و باید افراد نحوه استفاده و شیوه برخورد با این نامه نگاری ها در جریان باشند و بدانند به چه شیوه باید از این موارد استفاده بکنند.

باید توجه داشته باشیم که زنده ماندن ویروس در این سطوح نباید نگران کننده باشد. کارولین ماچامر ، زیست شناس سلولی ، که تخصصش کروناویروس است ، در مصاحبه ای با دانشگاه جان هاپکینز بر این موضوع تأکید می کند:

“آنچه مهمتر است مقدار ویروس باقی مانده است. این مقدار کمتر از ۰٫۱ درصد مواد اولیه ویروس است. از نظر تئوری عفونت با این میزان ویروس ممکن است اما برروی سطوح باقی مانده بعید است که بعد از یکروز بتواند شخصی را مبتلا بکند.

مطالعه دیگری گزارش می دهد که “هیچ ویروس عفونی از کاغذ و دستمال کاغذی پس از ۳ ساعت در دمای اتاق در دمای ۲۲ درجه سانتی گراد و ۶۵ درصد رطوبت قابل بازیابی نیست”.

همچنین این شخص براین عقیده می باشد که احتمال انتقال ویروس از طریق هوا در مقایسه با تماس سطحی بسیار بیشتر می باشد.

ماندگاری ویروس روی کاغذ چه مدت می باشد

برای جلوگیری از انتشار احتمالی ، دستان خود را بعد از لمس هر ماده ای بشویید. مهم است که دستورالعمل های بهداشتی زیر را برای حفاظت و جلوگیری از مبتلا به ویروس کرونا رعایت کنید:

۱٫تمام سطوحی که تماس بالایی دارند را تمیز و ضدعفونی کنید. اینها شامل کلیدهای چراغ ، میز ، تلفن ، صفحه کلید و سینک ظرفشویی شما می باشد.

  1. بین خود و دیگران در فضای باز و سربسته فاصله ای شش متری داشته باشید.
  2. پس از آمدن از مکان عمومی ، دستان خود را تا آنجا که ممکن است با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه بشویید.
  3. تا آنجا که ممکن است در خانه بمانید ، به ویژه اگر مریض هستید و با نشان دادن علائم با پزشک خود تماس بگیرید.

گروه مجتمع چاپ متین از تمام دستورالعمل های ایمنی و بهداشتی و WHO پیروی می کنند. این اطمینان می دهد که تمام مواد چاپ شده پس از تحویل به درب منزل ، ایمن از هر ویروسی می باشد.

ما در مقاله ویروس کرونا چقدر روی کاغذ می ماند سعی کردیم بهترین اطلاعات را با شما در میان بگذاریم و به سوال بسیار از مردم که ماندگاری ویروس روی کاغذ چه مدت می باشد را بطور کامل پاسخ داده باشیم.