موثرترین زمان تبلیغات در شبکه های اجتماعیReviewed by چاپ متین on Aug 24Rating: 4.5مزایای چاپ فاکتور
موثرترین زمان تبلیغات در شبکه های اجتماعی

موثرترین زمان تبلیغات در شبکه های اجتماعی

در حال حاضر شما باید آماده شوید و آستین ها تان را بالا بزنید و بفروشید. اکنون سوال این است: موثرترین زمان تبلیغات در شبکه های اجتماعی چه زمانی است؟ بر خلاف بازاریابی سنتی مانند توزیع و چاپ تراکت ، زمان مناسب برای تبلیغ در رسانه های اجتماعی بسته به زمان و نوع سایت متفاوت است. بسیاری از بازاریابان دقیقاً در مورد این موضوع بحث کرده اند و به نظر می رسد اجماع مشترک این است – بستگی دارد در چه زمانی و در چه سایتی این تبلیغات منتشر می شود.

مشکل تبلیغات رسانه های اجتماعی

به نقل از گزارشی از پژوهشکده آمریکایی به نام CMO Survey، یک پست تحقیقاتی و تبلیغاتی در هشت سال گذشته 200 درصد افزایش یافته است. این جهش کامل از سال 2009 است که در آن بودجه بازاریابی تنها 3.5 درصد به رسانه های اجتماعی اختصاص داده شده است. ولی با رشد و توسعه روز افزون این شبکه های اجتماعی روز به روز بر افزایش قیمت های آن افزوده شد.

مردم به وضوح بازخورد تبلیغات در شبکه های اجتماعی را در یک بازه زمانی کم می بینند، به همین دلیل است که بازاریابان مایلند همه چیز را در تبلیغات رسانه های اجتماعی انجام دهند. همین موضوع سبب افزایش تبلیغات در این پلتفورم ها منجر بشود. در بعضی از موارد این تبلیغات ممکن است برای بعضی از مجموعه ها به صرفه و یا اصلا مفید نباشد و شما می توانید با یک هزینه کمتر و با توزیع تراکت مناسب که در مقاله مراکز مهم پخش تراکت بیان شده است با هزینه کمتر بیشترین بازدید را دریافت بکنید.

در هر صورت ما در این مقاله موثرترین زمان تبلیغات در شبکه های اجتماعی

 زمان بهینه برای ارسال تبلیغات در رسانه های اجتماعی را برای شما بطور خاص بیان میکنیم..

هر پلتفورم در چه بازه ای باید تبلیغ بکنیم

همانطور که قبلا ذکر شد، بهترین زمان برای تبلیغات بستگی به پلتفرم و شبکه های اجتماعی مخصوص به خودش را دارد. ما توجه خود را به پنج سایت رسانه اجتماعی مهم و کاربردی متمرکز کرده ایم: دیوار، توییتر، اینستاگرام، Ads Google و پینترست.

The most effective advertising time in social networks

نرم افزار دیوار

شرکت‌های متخصص در رسانه‌های اجتماعی آزمایش‌های متعددی را انجام داده‌اند تا ببینند کدام زمان برای انتشار آگهی های تبلیغاتی دیوار مناسب تر می باشد. از بین شرکت های متعددی که این بررسی را انجام دادند به این نتیجه رسیدند که تبلیغات برخی از آگهی های دیوار بین سه روز پنجشنبه ، جمعه و شنبه بیشترین میزان بازدهی را دارد. ولی همین نرم افزار دیوار برای آگهی استخدام در روز های شنبه تا دوشنبه بیشترین بازدهی را دارد ولی اکثر بازدهی این نرم افزار بین اون سه روز و بین ساعت های 13 تا 17 بعدظهر ولی روز شنبه اول صبح بین ساعت 10 تا 14 می باشد.

یکسری از تحقیقات نشان داده است که زمان بیشترین بازدهی انتشار پست در زمان بازدید کم می باشد زیرا در این زمان پست هایی کمتری منتشر می شود و وقتی که شما پستی را منتشر میکنین بیشترین بازدید را خواهید داشت.

نرم افزار توییتر

این مجموعه تحقیقاتی بر اساس 4.8 میلیون انجام گرفته شده تا بفهمند چه زمان هایی برای ارسال پست توییتر مناسب است. نتایج نشان می دهد که توییت ها بیشترین کلیک را در ساعات اولیه صبح دریافت می کنند. اگر هدف شما این است که بیشترین علاقه مندی ها و ریتوییت ها را دریافت کنید، سعی کنید در اواخر شب پست بگذارید.

براساس تحقیقات یک شرکت آمریکایی به نام SproutSocial بهترین زمان برای انتشار پست پنجشنبه‌ها حوالی ظهر است که کاملاً برعکس نتایج شرکت دیگر است که زمان انتشار را متفاوت می کند.

در حالی که نتایج برای دو مطالعه ذکر شده متفاوت است، می توانید از هر دوی آنها به عنوان نقطه شروع استفاده کنید و ببینید در چه زمان هایی کاربران شما بیشتر به توییت های شما واکنش نشان می دهند و بر اساس آن تنظیم کنید.

نرم افزار اینستاگرام

اینستاگرام یک پلتفرم بسیار پرکاربرد و مهم در بین مردم می باشد. از آنجایی که محتوای آنها بر روی تصاویر متمرکز است، مصرف آنها حتی در اواخر شب بسیار آسان و پرکاربرد می باشد. به همین دلیل است که طبق مطالعه انجام شده توسط شرکت های متخصص در این زمینه موثرترین زمان برای ارسال پست، ساعت 2 صبح است.

ساعت 2 بامداد زمان عجیبی برای ارسال محتوا به نظر می رسد. با این حال، از آنجایی که در آن زمان محتوای کمتری ارسال شده است، تبلیغ شما به راحتی به چشم می آید.در بین همه محققان این نرم افزار انتشار پست در روزها و ساعات پیک کاری این احتمال وجود دارد که مورد توجه قرار نگیرد در نتیجه زمانی پستی را منتشر کنید که بازدهی خوبی داشته باشید.

تبلیغات گوگلی Google Ads

تحقیقات از بازدید گوگل ادورز نشان می دهد که بازدید تبلیغات توی گوگل توی گوشی بازدید بسیار بیشتری نسبت به کامپیوتر دارد در نتیجه اگر قرار است بین این دو سیستم یکی را انتخاب بکنید بهتر است تبلیغات روی گوشی برای تبلیغات انتخاب بکنید. بیشترین زمان بازدید اول صبح روزهای کاری می باشد. البته براساس مشاغل ها متفاوت می باشد. ما در چاپ متین که شرکت چاپ و تبلیغات هستیم اول صبح روز کاری بیشترین بازدید را از سایت خواهد داشت برای مثال شما چاپ کارت ویزیت ، فاکتور و … معمولا اول تا ظهر روز کاری بیشترین بازدید را خواهد داشت.

نرم افزار پینترس Pinterest

برای پینترست، شنبه ها بهترین زمان برای ارسال پست است. نکته خوب در مورد Pinterest این است که می توانید بدون ترس از عواقب، مطالب زیادی ارسال کنید. در واقع روزانه 30 عدد می توانید پست منتشر بکنید. بنابراین به ارسال مطالب به طور مداوم ادامه دهید. و پست ها را در طول روز در ساعت های مختلف می توانید منتشر بکنید.

امیدوار هستیم مقاله بهترین زمان برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی برای شما مفید بوده باشد و نهایت استفاده را از این مقاله بهترین زمان برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی برده باشید.