مراحل چاپ بروشورReviewed by مدیریت on Dec 4Rating:
چاپ بروشور

مراحل چاپ بروشور

طراحی و ایجاد یک بروشور عالی می‌تواند زمان زیادی بگیرد اما اگر درست طراحی شود می‌توانید برای کسب و کار شما بسیار مفید و سودمند باشد. یک بروشور می‌تواند به عنوان یکی از ابزارهای تبلیغاتی برای بسیاری از صنایع کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار بگیرد. اگر شما به دنبال ترفیع دادن جایگاه کسب و کار و یا معرفی محصول خودتان هستید بروشور به شما این امکان را می‌دهد که به شیوه‌ای بسیار خلاقانه و جذابی این کار را به راحتی انجام بدهید . برخلاف چاپ تراکت و چاپ پوستر و … شما می توانید با استفاده از بروشورهای چاپی به راحتی برای اعلام کردن پیام بازاریابی خودتان و یا معرفی محصولاتتان در حوزه های بیشتر کسب و کار به کار ببندید. بروشورها به شما یک محیطی کامل برای برجسته کردن محصولات تان می‌دهند ،سعی کنید در بروشور خود از تصویر های جذاب و توضیح دادن به جزئیات بیشتر استفاده کنید .یک بروشور باید طوری تنظیم و طراحی بشود که خواننده ( مشتری شما ) وقت خودش را صرف نشستن و خواندن برشور شما بکند.

برای کمک رسانی به شما در ایجاد یک طراحی حساب شده و جذاب ما در اینجا 7 گام کلیدی ساده مراحل چاپ برشور و طراحی آن را به شما بصورت کامل توضیح می دهیم. امید است بتوانید با استفاده از این چند متد ساده یک بروشور کاملا حرفه ای طراحی کنید.

1- یکجا بشینید و یک سناریو بسازید

قبل از اینکه شما بخواهید تصمیم گیری کنید در مورد اینکه بروشور چقدر می تواند برای شما اهمیت داشته باشد باید به اصطلاح یکجا بشینید و بصورت کاملا حرفه ای برنامه ریزی بکنید برای اینکه چه چیزی را می‌خواهید به دست بیاورید. پیام اصلی بروشور شما چیست و شما قصد دارید برای کسانی که برشور شما را می‌خوانند چه اطلاعاتی را به آنها بدهید. عناوین اصلی را انتخاب کنید و همچنین در نظر بگیرید که صفحه پوششی شما چگونه به نظر می‌رسد که این صفحه اغلب تاثیر بزرگی بر مصرف کنندگان می‌گذارد .

2-اندازه برشور خودتان را انتخاب کنید

پس از اینکه اهداف اصلی بروشور خود را برنامه ریزی و مشخص کردید گام بعدی شما مشخص کردن اندازه و ابعاد بروشور شما می باشد و همچنین باید تصمیم بگیرید که بروشور شما چند صفحه خواهد داشت . وزن کاغذ انتخاب شده را باید مشخص بکنید. اندازه کاغذ ، وزن کاغذ ، جنس کاغذ بصورت مستقیم بر قیمت چاپ بروشور تاثیر مستقیمی خواهد داشت. بنابراین بسته به میزان بودجه و دارایی که دارید می توانید این فاکتورهای گفته شده را بالا و پایین بکنید.

3-همه اطلاعاتی که نیاز است در بروشور شما گنجانده شود

حالا که شما در پیام اصلی بروشور خود تصمیم گرفتید و اندازه ، سایز و جنس بروشور خودتان را انتخاب کردید زمان آن رسیده که به جمع آوری محتوای درج شده درون بروشور بپردازید. در بروشور بهترین و از کاربردی ترین تصاویر، درج قیمت ، افتخارات و … و هر اطلاعاتی که فکر می کنید برای جذابیت و باعث کارایی بیشتر و همچنین درج مطالبی که عامل رسیدن به اهداف شما در چاپ برو شور می شود در آن قرار بدهید. اطمینان حاصل کنید که تمام تصاویر ، به ویژه تصاویر محصولات ، دارای کیفیت بسیار بالا باشند و در قالب CMYK ذخیره شده باشند .

4-اقدام به چیدمان مطالب بکنید

قدم بعدی شما در چاپ بروشور ، شروع به طراحی بروشور است. معمولا برای نتایج هرچه بهتر در چاپ بروشور شما باید از یک طراح حرفه ای و متخصص این کار بهره بگیرید اما اگر بودجه شما این اجازه را ندهد که طرحتان را به یک شرکتی بدهید و همچنین اگر تصمیم دارید که خودتان آن را طراحی کنید ، چند فاکتور اساسی وجود دارد:

اولا اینکه مطمئن شوید مطالبی را که در آن می نوسید بسیار خوانا و جذاب بوده باشد

دوما اینکه عکس هایی که قرار است در در بروشور استفاده کنید سعی کنید یک چیدمان مرتب و ثابتی در بخش های مختلف بروشور داشته باشد.

سوما اینکه سعی کنید از رنگ های زیبا و تاثیرگذاری که مبتنی بر روانشناسی رنگ ها باشد در چاپ بروشور خود استفاده کنید.

5-بروشور نهایی خودتان را مجددا بررسی کنید

حالا که طراحی برشورتان را تکمیل کرده اید، مرحله این رسیده که همه بخش های مختلف برو شور تان را چک کنید.سعی کنید مجددا شیوه جمله بندی ، انتخاب تیتر و یا هر چیزی ویراستاری را با دقت برای بار دوم مطالعه کنید. نحوه طراحی و انتخاب عکس، شیوه قیمت گذاری و درج عددهای قیمت را مجددا بررسی کنید. سعی کنید از دیگران بخصوص افراد دلسوز نظرخواهی کنید زیرا ممکن است ایراداتی را آنها متوجه بشوند که در نظر شما نباشد. اگر توانستید از یک متخصص در خصوص طرح خود نظرخواهی بکنید.

6-تصمیم گیری کنید

قبل از اینکه طرح خودتان را برای چاپ ارسال کنید شما باید در خصوص مراحل چاپ بروشور خود تصمیم گیری کنید مثلا می خواهید با یک روکش براق ، با کاغذ گلاسه براق و یا کاغذ گلاسه معمولی و … حتی ممکن است تصمیم بگیرید که با انتخاب کاور کارتی به بروشور خود کمی کیفیت بدهید. در کل شما باید جنس و وزن کاغذ بکار رفته در برشور خودتان را بطور کامل تصمیم گیری کنید. پایان بروشور شما اغلب می‌تواند خیلی چیزها را به مشتری بگوید و شما هم می توانید که با یک کیفیت عالی به جذابیت هر چه بیشتر بروشور خود کمک کنید.

7-طرح خودتان را به چاپخانه ارسال کنید

زمانیکه طراحی بروشور شما به پایان رسید و پس از تایید آن را ذخیره کنید سپس طرح خودتان را برای چاپگر ارسال کنید. بهترین فرمت ذخیره سازی فایل خودتان که قصد ارسال برای چاپگر را دارید فرمت PDF می باشد. این فرمت باعث می شود تمامی رنگ ها و نوشته های شما بدون هیچ گونه تغییری ذخیره و در نهایت برای چاپ آماده شود.

سعی کنید مقالات و مطالب زیادی در خصوص نحوه طراحی و چاپ بروشور مطالعات بسیار زیادی داشته باشید و از افراد متخصص در این کار نیز نظرخواهی داشته باشید. شما علاوه بر طراحی و چاپ بروشور، باید کارهای دیگری را در خاطر داشته باشید که یکی از این کارها اهمیت برنامه‌ریزی توزیع است. شما باید در نظر بگیرید که چگونه بروشورهای خودتان را به مشتریان تان و یا مشتریان جدید توزیع و تقسیم بندی بکنید.

شما دوستان می توانید ما را در تلگرام ، ایسنتاگرام و … دنبال کنید و سوالات تخصصی خودتان را در خصوص مراحل چاپ بروشور با ما در میان بگذارید.