روش برگزاری نمایشگاه پوسترReviewed by مدیریت on Dec 19Rating:
روش برگزاری نمایشگاه پوستر

روش برگزاری نمایشگاه پوستر

برگزاری جلسه و یا نمایشگاه پوستر یک فرصت بسیار خوبی برای ارائه مطالب خودتان به دیگران می باشد. رقابت بسیار زیادی در نمایشگاه های پوستر وجود دارد. شما باید بتوانید توجه بسیاری از مخاطبین را به خود جلب کنید و به سرعت پیام خودتان را به آنها منتقل کنید. یک پوستر زیبا و جذاب می تواند پیام و حرفه و کار شما را به وضوح به دیگران بیان کند. جذابیت پوستر مخاطبین را تشویق می کند که درباره کار شما با شما صحبت بکنند و همچنین به آن ها این فرصت را می دهید تا اطلاعات دقیقی از پیام شما بدست بیاورند.

سعی کنید برای کسب تجربه وقتیکه از شما به عنوان یک شرکت کننده در یک جلسه نمایشگاه پوستر دعوت می کنند مجموعه ای راهنمایی هایی در خصوص پوستر به شما ارائه خواهند داد. این رهنمود ها اطلاعات خاصی را فراهم می کند. اگر چه هر نمایش متفاوت است ، اما متوجه خواهید شد که میزان توضیح دادن زمان برگزاری ، مدت برگزاری و … را به راحتی متوجه خواهید شد.برخی از افراد برگزار کننده نمایشگاه پوستر توصیه ها و پیشنهاداتی را ممکن است به شما ارائه بدهند که بر مبنای تجربیات چندین ساله خودشان باشد. این پیشنهادات معمولا شامل موارد زیر می باشد.

مخاطبین خود را بشناسید تا بتوانید به طور موثر به آن‌ها ارتباط برقرار کنید .

متن باید به اندازه کافی بزرگ باشد از فاصله دور خوانا به نظر برسد.

تکیه ها باید به گونه ای سازماندهی شده باشند که بیننده را از طریق نمایش هدایت کند.

تصاویر ساده و بسیار ساده بسازید.

چاپ پوستر باید خود توضیحی باشد یعنی اینکه خودش راحت با شما صحبت کند.

نمایش ساده و متن کوتاه ، یک بیننده باید در عرض 30 ثانیه آن را بگیرد . شما می‌توانید اطلاعات عمیق و دقیق تر را در قالب چاپ بروشور ارائه دهید.

یک پوستر با رنگ خنثی بر روی صفحه مات ، بیشتر از یک پس‌زمینه روشن به چشم می‌خورد .

مطالب خود را سازماندهی کنید و محتوای خود را برای حذف پارازیت های صوتی بصری ویرایش کنید . زمانی که شک داشته باشید ، ادیت کنید ؛ مطمئن شوید که هر آیتم ضروری است .

یک قلم یادداشت برای انتقاد و یا پیشنهادات مخاطبین خود به همراه داشته باشید.

پس از اتمام نمایشگاه مجموعه انتقادات و پیشنهادات را دسته بندی کرده و برای برگزاری نمایشگاه سال های بعد حتما لحاظ کنید.

برای برگزاری نمایشگاه برنامه ریزی کنید

چگونه شروع کنیم : مهم است بدانیم که چه کسی پوستر شما را می‌بیند و چه چیزی قرار است به آن‌ها بگویید . تا آخرین دقیقه صبر نکنید ؛ زود شروع کنید. اطلاعات و انتقادات نمایشگاه های چاپ پوستر دیگران را بخوانید. اگر می‌توانید به اینترنت دسترسی داشته باشید برخی از وب سایت‌های روش برگزاری نمایشگاه پوستر را بررسی کنید . مواد خود را جمع کنید تا بتوانید ببینید که چه چیزی را باید به دست آورید تا زمانی که هنوز به اندازه کافی زود است که آن را دریافت کنید و کار لازم را انجام دهید .

پوستر ساده طراحی کنید

سعی کنید هرچیزی که قرار است در پوستر خود بگوئید به ترتیب اولویت دسته بندی کنید. و سعی کنید برروی پیام اصلی پوستر فوکوس کنید.

به یاد داشته باشید که این یک پوستر است تا مروری سریع بر تحقیق شما داشته باشد و بینندگان را تشویق کنید تا با شما صحبت کنند مانند یک چاپ پوستر فوری که سریع به چاپ می رسد سعی کنید پیام خودتان را سریع منتقل کنید . طوری برنامه‌ریزی کنید که در چاپ پوستر خود یک متن محدود ولی تصاویر قوی در آن بکار رفته شود. اطلاعات بیشتری را در قالب چاپ بروشور خوب ارایه دهید .

دوست دارید که اگر ببیننده فقط یک چیز از پوستر شما به یادش مونده باشد آن یک چیز چی باشد؟

ایجاد یکسری سلسله‌مراتب اطلاعاتی

نکته کلیدی شما چیست که باید از آن حمایت کنید ؟ آیا آن نکات مورد نظر و موثرتر در متن هستند ؟ ایجاد یک طرح کلی که شامل یکسری سلسله‌مراتب اطلاعاتی است ، به شما کمک می‌کند که ساده و به راحتی برنامه‌ریزی کنید.

فکر کنید

یک مداد و یک تصویر کوچک برای مقیاس بندی بردارید .قصد دارید در چه اندازه ای طراحی کنید ؟ قصد دارید چه کاری انجام بدهید ؟ شما چه منابعی در دسترس دارید؟  چه چیزی باید به چاپ پوستر اضافه و یا کم کنید؟

این سوالات را از خودتان برای طراحی پوستر بکنید تا بتوانید یک چاپ پوستر زیبا و ماندگار داشته باشید.

شروع به توسعه طرح اولیه خود کنید

چگونه آن را توصعه بدهم : از کجا توسعه رو شروع کنم روی زمین روی دیوار؟ اندازه دقیق پوستر خودتان را مشخص کنید .متن مورد نظر خودتان را بسته به طرح اولیه در یک سایز مناسب طراحی کنید. متن خودتان را در جای خودش قرار دهید تا بتوانید عکس‌های خود را به تصویر بکشید . عنوانی را که قرار است برای پوستر در نظر بگیرید به آن اضافه کنید. چطور به نظر می‌رسد ؟ چه چیزی باید تغییر کند تا پیغام تان روشن تر شود ؟ از دوست خود بخواهید به آن نگاه کند و پیشنهاد و نظر خودش را به شما بدهد.

مهم ترین چیزها

هنگامی که ببینندگان پوستر شما را از بالا و پایین به سرعت یه نگاهی بکنند بلافاصله یکسری سوالات مقدمه ای و ساده ای را از شما می پرسند و آن اینکه با چه کاری این پوستر را طراحی کردید و در کل یکسری سوالات بصری و ساده و پیش پا افتاده و شما باید این یکسری سوالات مقدمه ای را برای درک بهتر از مفهوم پوستری که شما طراحی کرده اید را در اختیار مخاطب قرار بدهید.

ایجاد حاشیه

سعی کنید در طراحی پوستر خود یک حاشیه امن ایجاد کنید. اگر قرار است با کامپیوتر طراحی کنید ایجاد حاشیه کار بسیار راحتی می باشد ولی اگر قرار است با دست طراحی کنید باید نهایت دقت را داشته باشید که از محدوده خارج نشود.

از یک سلسله متنی استفاده کنید

سلسله متنی یعنی اینکه شما یک سلسله اندازه برای قلم خود استفاده می کنید یعنی اینکه مطالب مهم تر درشت تر و مطالب کم اهمیت تر ریزتر باید نوشته و طراحی شود.

همچنین می توانید مطالب پر اهمیت را نیز بولد تر یا به اصطلاح درشت تر نشان بدهید.

امیداورم هستیم شما بتوانید با رعایت این یکسری اصول در طراحی پوستر بتوانید یک چاپ پوستر فوری و زیبا را خلاق کنید و با رعایت روش برگزاری نمایشگاه پوستر بتوانید یک نمایشگاه پربار و ماندگار داشته باشید.

شما می توانید برای طراحی یک پوستر زیبا براساس مقاله نحوه طراحی پوستر عمل کنید.