چگونه یک نام تجاری انتخاب بکنیمReviewed by چاپ متین on Apr 15Rating: 4.5مزایای چاپ فاکتور
چگونه یک نام تجاری انتخاب بکنیم

چگونه یک نام تجاری انتخاب بکنیم

انتخاب یک نام و یا یک برند تجاری به نوعی مهم ترین سرآغاز شروع یک کسب و کار حرفه ای و بسیار مهم باشد. که انتخاب یک نام و برند تجاری می تواند مانند روشن شدن یک لامپ در یک لحظه اتفاق بیافتد. ما قصد داریم در مقاله چگونه یک نام تجاری انتخاب بکنیم را توضیحاتی در خصوص انتخاب یک برند تجاری و متناسب با حرفه شما به شما آموزش بدهیم.

علت اهمیت نام تجاری برای هر کسب و کاری

نام و برند سازمان شما می تواند یکی از با اهمیت ترین و اساسی ترین گام برای شروع کسب و کار شما باشد و انتخاب یک نام و یک برند معمولا حرفه شما پیرامون این برند توسعه پیدا می کند. به این خاطر انتخاب یک نام و برند در توسعه و رونق گرفتن کسب و کار شما بسیار می تواند با اهمیت باشد.

شما به یک نام تجاری منحصر به فرد و جذاب نیاز دارید تا از خود رقبا متمایز شوید و همچنین مشتریان شما را به یاد بیاورند. و این برند باید مناسب با حرفه شما باشد. یک نام تجاری باید ارزش های شما ، نحوه تجارت و شخصیت افرادی را که در قلب شرکت شما کار می کنند را منعکس کند.

آموزش انتخاب یک نام تجاری

برای برخی از مشاغل کوچک و استارتاپ ها نام واضحی بلافاصله به ذهن خطور می کند زیرا انتخاب نام تجاری دقیقا همزمان با شروع حرفه ای شما می باشد. البته بیشتر این مقاله برای شرکت ها و سازمان هایی می باشد که حرفه خودشان را انتخاب کرده اند ولی هنوز نامی برای حرفه خود انتخاب نکرده اند. شما باید قبل از تصمیم نهایی چندین نام و ایده را دنبال بکنید تا در نهایت به یک نام و یک برند برسید.

نامگذاری مشاغل تصمیمی نیست که در آن عجله ای صورت بگیرد.این یک کاری می باشد که شما هرچه بیشتر در مورد آن وقت و زمان بگذارید کم است حتی اگر همه پاسخ ها همان چیزی نباشد که می خواهید بشنوید. اگر بتوانید انتخاب برند تجاری خودتان را در فضاهای مجازی هم به اشتراک بگذارید شاید به ایده های بسیار جذاب تری برسید.

در انتخاب نام برند باید به گونه ای عمل بکنید که چشم انداز وسیعی برای کسب و کار خودتان در نظر بگیرید یعنی به گونه ای که اگر خواستید حرفه خودتان را توسعه بدهید نام تجاری شما این ظرفیت را داشته باشد که بتوانید متناسب با نام برند خود حرفه تان را توسعه بدهید. شما می تونید همزمان با شروع کسب و کار خودتان به صلاح دید اگر احساس کردید این امکان وجود دارد نام و برند تجاری خودتان را تغییر بدهید می توانید بعد از چند روز نام و برند تجاری خودتان را تغییر بدهید.زیرا یکی از اساسی ترین بخش های هر سازمان انتخاب یک نام بسیار زیبا و در خور می باشد.

انتخاب نام تجاری: مضامین و ارتباط کلمات

برای رسیدن به یک برند تجاری موفق  باید ایده های نام شرکت خود را هماهنگ با کل کسب و کار خود توسعه دهید. شما می توانید با استفاده بازی با کلمات بهمراه حرفه خود یک نام تجاری برای کسب و کار خودتان انتخاب بکنید. این نام می تواند دارای یک بنیه و یک ساختار بسیار محکم با نام برند تجاری شما باشد.

ارزشها و مضامین برند

در طول فرآیند نامگذاری ، ارزشها و فلسفه خود را در ذهن داشته باشید. لیستی کوتاه از ارزش های تجاری را که با افراد و محصولات خود مرتبط می باشد تهیه کنید و نام های تجاری احتمالی خود را در برابر آن بررسی کنید تا مطمئن شوید که در مسیر درستی قرار گرفته اید.

ارتباط کلمه

ارتباط کلمه یک علم دقیق نیست ، اما برای انتخاب ایده های بالقوه نام شرکت می تواند بسیار مفید باشد. هر کلمه مجموعه ای از انجمن های مخصوص به خودش را دارد. این موارد بین افراد کمی متفاوت است ، اما معمولاً یک ارتباط مشترک وجود دارد ، مانند ارتباط “کارت ویزیت” با ایده های مرتبط و مبهم با آن مانند “چاپ” ، “چاپ کارت ویزیت” و “چاپخانه”. بنابراین وقتی به تصمیمی رسیدید ، به برخی از ارتباطات آن کلمه یا عبارت متناسب با نیز فکر کنید.

برخی کلمات به همراه برخی قافیه ها می تواند با هم همراه بشود و این هم قافیه ها می تواند به یک کلمه ای واحد برسد.

آموزش انتخاب یک نام تجاری

انتخاب نام تجاری: عوامل آوایی

یک ارتباط جالب بین آواشناسی و بازاریابی وجود دارد. ما می دانیم که نام های خوب تجاری علاوه بر داشتن معنای کلی ، حاوی لایه های بیشتری از نفوذ در واج های خود می باشد برای مثال فرمت PDF هم نام یک فرمت فایل می باشد و هم نام برند و تجاری یک شرکت.

اگرچه ممکن است بسیاری از افرادی که با آن آوا و نام تجاری فعالیت می کند از آن برند آگاهی نداشته باشند اما به طور ناخودآگاه با آن نام و آوا در حال ارتباط گیری هستند. از طرفی انتخاب یکسری واژه های سخت و سنگین که تلفظ آن برای عموم جامعه آسان نیست نباید انتخاب بکنید. واژه هایی که تلفظ سختی داشته باشد به سختی در ذهن افراد می ماند.

نام تجاری را کوتاه و شیرین بکنید

سعی بکنید نام و برند تجاری خودتان کوتاه انتخاب بکنید زیرا هرچه این نام و برند تجاری شما کوتاه و ساده باشد راحت تر و در مدت بسیار بلندی در ذهن ها می ماند. اگر نام تجاری خودتان نتوانستید بطور خلاصه انتخاب بکنید می توانید بطور مخفف نام تجاری خودتان را انتخاب بکنید. برای مثال شرکت هواپیمایی هما “هواپیمایی ملی ایران” شما به این شکل می توانید یک کلمه بسیار ساده ولی با محتوای بسیار زیاد نام تجاری خودتان را انتخاب بکنید.

انتخاب نام تجاری: سازگاری و برند تجاری

هویت برند مفهوم مهمی است که باید هنگام ایجاد نام تجاری درک کنید. این به معنای “جزئیات” آشکار حضور شرکت شما است – قسمتهایی که برای عموم قابل مشاهده است ، مانند گرافیک ، جبهه های فروشگاه ، نام محصول ، آرم ، حساب وب سایت و شبکه های اجتماعی. این داستان کل برند شما نیست ، اما این یک قسمت اساسی است ، به ویژه هنگامی که شما به عنوان یک شرکت جدید شروع به کار می کنید.

همانطور که در مقاله چگونه یک نام تجاری انتخاب بکنیم ذکر کردیم  واقعی بودن تصویر برند شما بسیار مهم است و این بدان معناست که تمام قسمتهای مختلف هویت برند را بهم گره بزنید تا به طور کلی کار کنند. نام شرکت شما قسمت بزرگی از این فرآیند است و نقش بسزایی در تعریف استراتژی برند شما دارد.

انتخاب نام برند شما هم باید بگونه ای باشد اگر قرار است در آینده سایت و یا شبکه های اجتماعی را برای آن راه اندازی بکنید این ظرفیت و توانایی داشته باشد که وقتی برند خودتان را به انگلیسی تایپ می کندی به راحتی بتوانید این لغت را تایپ و یا فارسی این لغت را در اینترنت و شبکه های اجتماعی جستجو بکنید.

هنگام جستجوی نام های تجاری خود، جنبه های دیگر هویت برند خود را به خاطر بسپارید ، مانند:

طراحی لوگو

نام و دامنه محصولات

کانال های بازاریابی از جمله رسانه های اجتماعی

نام دامنه ای که برای وب سایت خود استفاده خواهید کرد

در نهایت شما باید از خود بپرسید که قرار است هر روز باید با این نام تجاری زندگی بکنید و افراد و مشتریان شما قرار است هر روز با این نام با شما ارتباط بگیرند. بنابراین باید برای انتخاب نام تجاری خود لحظه بیشتر وقت بگذارید زیرا قرار است این نام تجاری شما برروی چاپ سربرگ ، چاپ پوستر ، چاپ بروشور ، چاپ عکس ، چاپ پاکت نامه ها و بسیار موارد دیگر ست اداری شما قرار بگیرد و باید نام تجاری شما به گونه ای باشد که هر روز انرژی های مثبتی از این نام تجاری بگیرید و با این نام تجاری به موفقیت های بسیار بزرگی در عرصه کسب و کار برسید.

ما در این مقاله چگونه یک نام تجاری انتخاب بکنیم سعی کردیم به تمامی زوایای انتخاب یک برند خوب و کارآمد برای هر سازمانی ارائه بدهیم و امیدوار هستیم با خواندن این مقاله چگونه یک نام تجاری انتخاب بکنیم توانسته باشید روش انتخاب یک برند خوب و کارآمد رسیده باشید و بتوانید با این نام تجاری یک کسب و کار خوب و مفیدی را شروع بکنید.