چگونه توی عکس قشنگ بیافتیم

چگونه توی عکس قشنگ بیافتیم

بسیاری از ماها بدنبال عکس گرفتن از هم هستیم و همیشه بعد از عکس گرفتن بدنبال این هستیم که آیا در عکس خوب افتادیم یا نه؟ در بسیاری از موارد بخاطر رعایت نکردن یکسری اصول بسیار ساده ممکنه از عکس گرفتن زده بشویم و همیشه از دوربین به اصطلاع فرار بکنیم.

همه افراد بسیار علاقه دارن عکسی که از خودشون گرفته می شود و وقتی به آن عکس نگاه میکنن لذت ببرن.

عکس خوب گرفتن خودش یک مهارتی دارد که شما با رعایت این سری اصول به راحتی می توانید یک عکس خوب از خودتان داشته باشید.

دانستن یکسری اصول در ژست گرفتن در موقع عکاسی علاوه بر شخصی که قرار است از اون عکس گرفته بشود مفید است برای شخصی که عکس می گیرد هم می تواند بسیار مفید باشد و دانستن یکسری اصول ساده و ابتدایی به راحتی می تواند به سوژه عکس برداری خودش منتقل بکند و یک عکس بسیار با کیفیت و زیبایی از اون بگیرد.

ما قصد داریم در این مقاله به شما آموزش بدهیم که چگونه توی عکس قشنگ بیافتیم را بطور کامل برای شما تشریح بکنیم و امیدوار هستیم از این بعد دیگه این سال که چگونه توی عکس قشنگ بیافتیم را از خودتون نپرسید و همیشه عکس های زیبا و جذابی را داشته باشید.

چندتا متد بسیار ساده ای وجود دارد که ما بصورت گام به گام برای شما تشریح میکنیم که چگونه عکس زیبا از خودمان بگیریم و با رعایت این سری متد با خیال راحت عکس های خودتان را به دیگران نشان بدهید و چاپ عکس و یا چاپ عکس روی شاسی بسیار زیبایی را به چاپ برسانید.

نکته اول: در انتخاب لباس بسیار دقت بکنید

انتخاب نوع لباس یکی از اصلی ترین نکته در داشتن یک عکس بسیار زیبا و ماندگار از خودمان می تواند دخیل باشد. انتخاب یک لباس بسیار زیبا و در عین حال نه سایز بزرگ و کوچیک بلکه یک سایز استاندارد و استفاده از رنگ بسیار مناسب که باعث تیره تر شدن پوست ما در هنگام عکس برداری نشود بسیار مهم می باشد. اگر از اضافه وزن خود ناراضی هستید و دوست ندارید توی عکس این اضافه وزن شما نمایان باشد می توانید لباس های تیره بپوشید این لباس های تیره سبب می شود توی عکس لاغر به نظر برسید و این اضافه وزن شما را تا حدود زیادی پوشش می دهد.

نکته دوم: زبان خودتان را مخفی بکنید

سعی کنید در عکس برداری زبان خودتان در در پشت دندان های خودمخفی نگه دارید بخصوص افردای که دندان های سفید و بسیار زیبایی دارند می توانند از این ظرفیت خود در داشتن یک عکس بسیار زیبا استفاده بکنند.

How to get beautiful pictures1

نکته سوم: از لوازم آرایش به اندازه استفاده بکنید

اگر قصد دارید قبل از عکس از لوازم آرایش استفاده بکنید به چند نکته توجه بکنید: نکته اول اینکه از استفاده بیش از حد لوازم آرایش جدا خودداری بکنید ، نکته دوم: اگر قصد دارید چشم های شما درشت تر در عکس دیده بشود از خط چشم حتما استفاده بکنید ، از پودر پنکک به اندازه استفاده بکنید و سعی بکنید بیشتر نقاط تیره صورت مثل زیر چشم اطراف بینی و روی گونه ها استفاده بکنید زیرا این نقاط ممکن است در عکس برداری سبب تیره شدن پوست شما بشود نکته آخر از ژر لب قرمز استفاده بکتید زیرا سبب می شود در عکس بیشتر نمود پیدا بکنید.

How to get beautiful pictures2

نکته چهارم: در هنگام عکس چشم های خودتان را نبندید

دقت بکنید که در هنگام عکس برداری چشم های خودتان را کاملا باز نگهدارید زیرا بسته بودن چشم ها بیشترین نکته منفی در عکس برداری شما محاسبه می شود.

How to get beautiful pictures3

نکته پنجم: از سلبریتی های الگو بگیرید

در هنگام عکس برداری از ژست های سلبریتی ها الگو بگیرید. و دقت بکنید کدوم بازیگر المان های نزدیک به شما را بیشتر دارد و کلیات و حالت صورت کدوم بازیگر به شما نزدیک تر می باشد و براساس اون بازیگر از ژست های آن بازیگر در هنگام عکس برداری خود استفاده بکنید.

بسیاری از بازیگرها به دلیل اینکه بسیار در مقابل دوربین قرار میگیرند و مدام در معرض عکس برداری از خودشان هستند قشنگ ترین و بروز ترین متدهای ژست عکس برداری آگاهی کامل دارند و یک الوگوی بسیار مفید برای شما می توانند باشند.

How to get beautiful pictures5

نکته ششم: بهترین زاویه عکس برداری خودتان را پیدا بکنید

به عکس های خودتان نگاه بکنید و بهترین زاویه ای که صورت شما در معرض عکس برداری قرار بگیرد و عکس خوبی به شما می دهد را یاد بگیرید و همیشه در عکس های خود به اون شکل و به اون زاویه قرار بگیرید.

البته نکته بسیار مهم این است که یک سمت و یک ژست در همه عکس ها سبب تکراری شدن همه عکس های شما می شود لذا سعی بکنید چند موقعیت عکس برداری از صورت خود پیدا بکنید و عکس خودتان را بگیرید.

نکته هفتم: پاهای خودتان در حالت های مختلف قرار بدهید

سعی کنید اگر در آن عکس قرار است پاهای شما هم بیافتد به پاهای خودتان هم یک حالت هایی بدهید (بصورت ضربدر ، عقب جلو ، روی پاشنه ایستادن و…) این موارد سبب جلوه دادن بیشتر و دادن جزئیات بیشتر به عکس شما می شود.

How to get beautiful-pictures16
How to get beautiful pictures7

نکته هشتم: بدن خودتان را پیچ بدهید

به بدن خود یک زاویه بدهید و به اصطلاح به بدن خود یک پیچش بدهید این امر سبب می شود بدن شما لاغر تر به نظر برسید و خوش فرم تر در عکس دیده بشوید.

نکته نهم: به نور محیط خود توجه بکنید

نور محیط عکس برداری خودتان را به گونه ای رعایت بکنید که تصویر شما به خوبی در عکس نمایان بشود. برای مثال در برابر نور مستقیم نور خورشید قرار نگیرید زیرا محیط نور برداری عکس شما بشدت پر نور و چهره شما اصلا دیده نمی شود و یا پشت به نور خورشید نباشید که این امر سبب می شود تصویر شما بشدت سیاه و تیره بشود.

How to get beautiful pictures8

نکته دهم: صورت خودتان را بالا بگیرید

سعی کنید در موقع عکس برداری سرو صورت خودتان را بالا بگیرید این امر سبب می شود تصویر شما بهتر نمایان بشود و یک تصویر زیبایی را خلق بکنید.رعایت این اصل سبب می شود چشم های شما حالت خواب آلودگی به خودش نگیرید.

نکته یازدهم: به لنز دوربین خیره نشوید

در موقع عکس برداری به لنز دوربین خیره نشوید زیرا سبب می شود عکس شما مصنوعی به نظر برسد. در عکس برداری به محیط اطرف دوربین خیره بشود.

How to get beautiful pictures9

نکته دوازدهم: به بدن خود زاویه تقریبا ۴۵ درجه بدهید

برای افرادی که دوست ندارد اضافه وزنشون در تصویر دیده بشود به بدن خود یک زاویه ۴۵ درجه بدهند این امر سبب می شود که لاغر تر به نظر برسند.

نکته سیزدهم: خنده های مصنوعی انجام ندهید

نداشتن خنده به مراتب از خنده های مصنوعی بشدت بهتر می باشد سعی کنید به یاد یک خاطر و یا یک اتفاق جذاب قشنگ بیافتید و به اون اتفاق بخندید این امر سبب می شود عکس شما طبیعی تر به نظر برسد.

How-to get beautiful pictures15

نکته چهاردهم: از عکس های گذشته خود درس بگیرید

سعی کنید بعد از عکس برداری به همه عکس های خود نگاه بکنید و اونها را باهم مقایسه داشته باشید که به یک ژست عیده آل و همچین به شناخت نقص ها برسید. دقت در عکس ها و محیط و تنوع لباس و آرایش به راحتی می توانید به یک فرم عیده آل عکس برداری برسید.

نکته پانزدهم: به یک عکس اکتفا نکنید

با رعایت همه اصولی که در داشتن یک عکس خوب و قشنگ که برای شما بیان شد بازهم با این حال وقتی قرار است از خودتان عکس گرفته بشود از یک محیط و یک زاویه چندین عکس بگیرید زیرا ممکن است در همان لحظه ای که در حال عکس بردارید هستید حالت شما مناسب نباشد ولی با شات بعدی عکس شما در موقعیت بهتری قرار گرفته باشد.

ما سعی کردیم در این مقاله چگونه توی عکس قشنگ بیافتیم را برای شما مراحلش رو بطور کامل تشریح کرده باشیم و دیگر نیازی نباشد که از خودتان بپرسید چگونه توی عکس قشنگ بیافتیم را برای خودتان بیان بکنید. امیدوار هستیم یک عکس زیبا و جذاب بتوانید با گوشی های خودتان خلق بکنید اگر تمایل دارید می توانید مقاله آموزش عکاسی حرفه ای با گوشی را مطالعه بفرمایید که براحتی بتوانید اصول عکس برداری با گوشی هم فرا بگیرید و بتوانید در نهایت یک چاپ عکس فوری و چاپ عکس روی شاسی زیبایی داشته باشید.

خوش عکس باشید.