نکات ضروری در طراحی ست اداری

نکات ضروری در طراحی ست اداری

در دنیای مدرن امروز هر سازمان و نهادی به دنبال یک سازمان منسجم و یک دست و قوی می باشد که بتواند با بقیه رقبای خود بصورت جدی وارد رقابت بشود.

سعی میکند این رقابت را علاوه بر قیمت و کیفیت در حوزه ظاهر سازمانی خود هم رعایت بکند. این ظاهر شامل موقعیت مکانی سازمان گرفته تا دیزاین داخلی سازمان گرفته تا بخش های چاپی یک سازمان.

ما سعی کردیم تمام تجربیات سالیان طراحان مجموعه چاپ متین را برای شما به تحریر در بیاورید تا اینکه بتوانید از سلسله نکات ضروری در طراحی ست اداری را برای شما بیان بکنیم و امیداور هستیم که این مقاله نکات ضروری در طراحی ست اداری برای شما مفید واقع بشود.

برای انتقال و پیاده سازی تجربیات به سیستم نیازمند رعایت یکسری اصول و استاندارد های اولیه چاپ می باشد که باید این موارد رو رعایت بکنید.

ما سعی میکنیم در این مقاله نکات ضروری در طراحی ست اداری علاوه بر نکات ضرروی و استانداردهای چاپ نکاتی در خصوص طراحی و دیزاین ست اداری به شما ارائه بدهیم.

نکته اول

در طراحی ست اداری مهم ترین نکته و پیش از هر چیز ابتدا باید شما به کد رنگی خود نهایت توجه را داشته باشید. این کد رنگی اساس شکل گیری رنگ سازمانی یک شرکت را خلق می کند. شما اگر به کد رنگی خود دقت نکنید و به این نکته توجه نکنید که قرار است با چه سیستم چاپی ست اداری شما قرار است چاپ بشود باعث می شود تمام زحمات خود در طراحی ست اداری از بین برود.

نکته دوم

انتخاب فونت مناسب و خوانا متناسب با فونت لوگو و یا نامه های ارسالی که قرار است در آن متن هایی نوشته بشود بسیار ضرورت دارد.

لذا انتخاب یک فونت زیبا و شکیل و در عین حال متناسب با فونت نوشتاری سازمانی شما بسیار مهم و ضروری می باشد.

نکته سوم

بکار گیری یکسری تصاویر متناسب با عملکرد سازمانی شما که هر شخصی با روئیت این چاپ ست اداری شما نیازی به خواندن نوشته های داخل آن برگه نکند و کاملا گویا باشد که این نامه از طرف چه سازمانی به دست آن رسیده است.

لذا وجود یکسری تصاویر زیبا و متناسب برای تاثیر پذیری ست اداری شما بسیار کمک می کند. این نکته را هم توجه کنید بعضی وقت ها نبود یک تصویر از بودن آن تصویر سودمند تر خواهد بود لذا اگر قصد دارید از تصویر در طراحی ست اداری خود استفاده بکنید سعی بکنید یک انتخاب عالی و مناسب داشته باشید.

نکته چهارم

سعی کنید در طراحی از فضایی که می توانید طراحی بکنید نهایت استفاده را بکنید و منظور از نهایت استفاده در طراحی به این معنا نیست کل فضای خالی طرحتون رو با تصویر و نوشته پر بکنید منظور این است که اتفاقا مثلا در طراحی چاپ سربرگ شما باید از حداقل ممکن فضای خودتون بتونید نهایت استفاده را ببرید و تمام مطالب را در یک محدوده بسیار کم بگنجانید.

نکته پنجم

اگر قصد طراحی ست اداری برای یک سازمان شناخته شده و بزرگ هستید سعی کنید از طرح های ساده و گویا استفاده بکنید و بیشتر سعی بکنید نام و برند سازمان رو بولد نشون بدید و هدف اصلی شما از طراحی برای این سازمان ها نشان دادن نام برند تجاری آن در ست اداری باشد و از یکسری طراح های خاص و شلوغ که مخاطب را از نام برند دور بکند اصلا استفاده نکنید. ولی اگر برای یک سازمان کم تر شناخته شده قصد طراحی دارید سعی کنید از یکسری طراح های جذاب و قشنگ که باعث بشه مشتری درگیر طرح بشود و همین باعث بشود نام برند سازمان شما رو بیشتر بخاطر بیاورد.

نکته ششم

محل قرار گیری لوگو و برند سازمانی شما به همان اندازه انتخاب کد رنگ مهم می باشد. محل مناسب لوگو مهم ترین نکته در طراحی و چاپ ست اداری می باشد. سعی کنید در طراحی ها بهترین نقطه را در هر طراحی به لوگو اختصاص بدهید. چه در طراحی و چاپ پاکت و چه طراحی و چاپ کارت ویزیت و غیره باید به این نکته بشدت توجه بکنید.

نکته هفتم

در طراحی حتما از آدرس و مشخصات ضرروی که نیازمند آن است که مشتریان شما به راحتی بتوانید از نوشته های درج شده در طراحی ست اداری به شما دسترسی پیدا بکند که این دسترسی شامل شماره تماس و آدرس ایمیل و شماره فکس و بقیه موارد می باشد استفاده بکنید.

نکته هشتم

سعی بکنید اگر قصد چاپ ست اداری خودتان را دارید از یک جنس کاغذی استفاده بکنید که باهم تناسب داشته باشند به گونه ای که اگر قرار است از کاغذ جنس کتان استفاده میکنید سربرگ و پاک و کارت ویزیت خودتان را از اون جنس استفاده بکنید که یک هارمونی سازگار باهم داشته باشند.

ما سعی کردیم هشت نکته کلیدی و اساسی درخصوص نکات ضروری در طراحی ست اداری را به شما ارائه بدهیم و امیدوار هستیم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتوانید نهایت استفاده را از آن ببرید.