نکات اساسی در طراحی بروشور موثرReviewed by چاپ متین on Oct 7Rating: 4.5مزایای چاپ فاکتور
نکات اساسی در طراحی بروشور موثر

نکات اساسی در طراحی بروشور موثر

طراحی و داشتن یک بروشور آسان است. اما طراحی بروشوری که گیرنده و بسیار موثر و جذب پذیر باشد کار ساده و آسانی نیست.داشتن یک بروشور موثر و زیبا که دارننده اطلاعات محصولات و یا خدمات شما باشد بسیار مهم و اساسی می باشد. هرچه چاپ بروشور شما مفیدتر باشد برای مخاطب اثرگذارتر و جذاب تر می باشد و احتمال انتقال آن به سایر مشتریان احتمالی بیشتر است.

طراحی بروشور به طور کامل به تصاویر یا طرح مورد نظر شما محدود نمی شود. بلکه ترکیبی از عناصر هماهنگ است که بروشور شما را موثر می کند. در مرحله برنامه ریزی و تولید یک بروشور باید به عناصری مانند فونت مورد استفاده ، محتوا و حتی نوع کاغذی که بروشور خود را بر روی آن چاپ می کنید توجه ویژه ای داشته باشید.

ما قصد داریم در این مقاله نکات اساسی در طراحی بروشور موثر بطور بند به بند یکسری مواردی که در نکات لازم در طراحی بروشور که توسط تحریریه چاپ متین بیان شد در این مقاله بصورت تکمیل تر یکسری نکات دیگری را برای شما بیان بکنیم.

چه اقداماتی انجام بدهیم که بروشور موثری داشته باشیم

اول: هدمتان را مشخص بکنید

مانند همه برنامه ریزی ها و بخصوص همه طراحی ها اعم از طراحی کارت ویزیت و یا تراکت و … اولین قدم این است که اهداف بروشور خود را مشخص کنید. این امر نشان می دهد که کل هدف شما از چاپ بروشور چیست و قرار است چگونه پیش برود  و سپس دست به اقدام طراحی بروشور بزنید. بروشورتان قرار است در کدام بازار هدف توزیع بشود؟ آیا قرار است در اجتماع توزیع بشود و یا قرار است از طریق پست به دست مردم برسد؟ پاسخ به یکسری از این سوال ها شما را در ایجاد یک بروشور موثر بسیار کمک می کند.

دوم: نوع خط تا بروشور

شما می توانید در انتخاب نوع خط تا بروشور نیز نهایت سلیقه را بخرج بدهید. می توانید یک بروشوری با ۳ خط تا که خروجی ۴ تا تیکه را به شما می دهد نیز در طراحی خود استفاده بکنید. مثلا در هر صفحه اش یک فصل را قرار بدهید. و یا استفاده از خط تا پنجره ای که به شکل یک پنجره طراحی شده باشد.

سوم: نسخه طراحی شده را مرور بکنید

بسیاری از مردم فکر می کنند که فقط محتوای یک بروشور در فرایند ایجاد مهم است. در حالی که من موافقم که محتوا مهم است ، به نظر من نحوه ارائه آن به خوانندگان شما بسیار مهم تر است. اینجاست که وجود تصویر جلوه و اهمیت دار می شود.بروشور طراحی خودتان را از دید خواننده مرور بکنید. آیا ارائه اطلاعات بیش از حد می تواند خواننده شما را تحت تاثیر قرار دهد؟ نوشتن مختصر ولی مفید برای بازاریابی و طراحی و چاپ بروشور ضروری است. شما باید اطلاعات ارزشمندی را در مدت زمان کوتاهی ارائه دهید. متن زیاد در طراحی بروشور و یا حتی طراحی تراکت برای خواندن جذاب نخواهد بود. نکته آخر حتما غلط املایی و اشتباه دستور زبان را رعایت بکنید.

چه اقداماتی انجام بدهیم که بروشور موثری داشته باشیم

چهارم: فونت های خودتان را بررسی بکنید

نسخه بروشور معمولاً با یک عنوان ، یک زیرنویس و خود متن طراحی می شود. هنگام انتخاب فونت هایی که می خواهید برای بروشور خود استفاده کنید ، باید این را در نظر داشته باشید. که سعی کنید از یک فونت کلی و یا از یک دسته و یا نهایتا دو نوع فونت برای طراحی بروشور خود استفاده بکنید و مخاطب را در یک شرایط گیج کنند قرار ندهید.

نوع فونت در طراحی بروشور و یا تراکت شما لحن و سلیقه شرکت شما را مشخص می کند.اگر با تایپوگرافی تازه کار هستید ، پیشنهاد می کنم به دنبال ترکیب فونت هایی باشید که با هم در یک طیف می باشند.

پنجم: نوع کاغذ بروشور خود را انتخاب بکنید

کاغذ بروشوری که روی آن قرار است چاپ بشود و همچنین روکش مورد استفاده برروی آن را باید به دقت انتخاب بکنید. برای اکثر مشتریان  انتخاب کاغذ و یا داشتن و یا نداشتن روکش کاغذ شاید اصلا اهمیتی نداشته باشد و تاثیر آن برروی بروشور و یا تراکت خود را ندانند. اما طراحی خودتان را باید براساس جنس کاغذی که قرار است چاپ بروشور ، چاپ تراکت ، چاپ پوستر خودتان را طراحی بکنید انتخاب بکنید.  یک بروشور با کاغذ معمولی و یا ضخیم و یا داشتن یک روکش براق یا مات قطعا در طراحی بروشور شما اثرگذار خواهد بود

ششم: استفاده از عکس های باکیفیت

در حال حاضر استفاده از یکسری عکس های تار ، ناهموار و با وضوح پایین هنگامی که تعداد زیادی تصویر با کیفیت بالا در اینترنت وجود دارد عدم رعایت این نکته جفا به طراحی بروشور شما محسوب می شود. برای طراحی بروشور موثر ، کیفیت تصویر بسیار مهم است. اگر قصد دارید از عکس های موجود استفاده کنید ، سعی کنید عکس هایی را انتخاب کنید که شبیه عکس های سهام نیستند.

اگر می خواهید از تصاویر محصولات خود استفاده کنید ، مطمئن شوید که آنها از نظر بصری جذاب مرتب و با استفاده از طراح های حرفه ای روتوش و دوربوری شده است. پیشنهاد می کنم برای اطمینان از کیفیت عکس های محصولات خود از یک عکاس حرفه ای استفاده بکنید.

هفتم: درج نکات تکمیلی در طراحی بروشور خود

حتما در طراحی بروشور خود تا جایی که امکان دارد بسیاری از مطالب خودتان را به جاهای دیگر بسپارید. نیازی نیست همه تصاویر و یا خدمات و حتی فیلم های آموزشی در خصوص کسب و کار خودتان را درون طراحی بروشور قرار بدهید شما می توانید بسیاری از مطالب را به صفحه ها شبکه های اجتماعی خود مثل اینستاگرام و یا وب سایت خود ارجاع بدهید و حساسیت مخاطبین خودتان را در این زمینه افزایش بدهید که حتما به صفحه شما مراجعه بکنند و سایر نکات تکمیلی رو از شما دریافت بکنند.

ما سعی کردیم در مقاله نکات اساسی در طراحی بروشور موثر اصلی ترین و اساسی ترین نکات اساسی در طراحی بروشور موثر را برای شما بیان بکنیم و چه اقداماتی انجام بدهیم که بروشور موثری داشته باشیم را سعی کردیم در این مقاله بطور گام به گام برای شما بیان بکنیم.