اهمیت چاپ لیوان کاغذی

اهمیت چاپ لیوان کاغذی

ما در جهانی که زندگی می کنید دارای انواع روش های تبلیغاتی بروز و جذاب هست که هر یک از این روش ها به خودی خود می تواند بسیار بااهمیت و به نوبه خودش بسیار ضرروی و کاربردی باشد.

بسیار از سازمان ها برای تبلیغات محصولات خود معمولا رو به سمت روش های سنتی پر کاربرد تبلیغات همچون چاپ تراکت ، بیلبورد در سطح شهرها ، آگهی های تلویزیونی و …

درحالیکه یکسری از تبلیغات کمتر شناخته شده ای هم هنوز که هنوز است وجود دارد که از ظرفیت های آنها برای تبلیغات استفاده نمی شود که هم هزینه کمی دارد ولی جذابیت و اعتبار بخشی زیادی به هر سازمان می دهد از جمله این تبلغات می توانیم به چاپ لیوان کاغذی و اهمیت چاپ لیوان کاغذی اشاره بکنیم

لیوان کاغذی یک روش بسیار مدرن و جدیدی می باشد که چندسال است از این ظرفیت هر سازمانی برای تبلیغات خود از آن استفاده می کند.

خود لیوان کاغذی و بخصوص لیوان های پلاستیکی یا یکبار مصرف به اصطلاح سالیان سال هست که از آن برای مصارف کوتاه استفاده می شود و در سال های آینده از لیوان های پلاستیکی یکبار مصرف بخاطر مضراتی که برای محیط زیست دارد کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

در حال حاضر بسیاری از شرکت های چاپ در دنیا به این فکر افتادند که صنعت تولید لیوان یکبار مصرف را بصورت شخصی سازی برای سازمان ها تبدیل بکنند.

که این صنعت هم طبیعتا در کشور ما هم درحال اجرا در حال اجرا می باشد. ما بیشتر در این مقاله قصد داریم به اهمیت چاپ لیوان کاغذی بپردازیم تا مراحل ساخت و چاپ طرح برروی لیوان کاغذی به هر حال امید می رود در مقالات آینده بطور مفصل تر در خصوص روش ساخت و چاپ لیوان کاغذی مطالبی را به عرض شما برسانیم.

اهمیت چاپ لیوان کاغذی در سال های اخیر برای سازمان ها بسیار زیاد شده است زیرا با وجود پیشرفت دنیای تبیلغات و بازاریابی وجود چاپ لیوان کاغذی برای هر سازمانی بیش از بیش با اهمیت تر شده است.

هر سازمانی به دنبال شخصی سازی همه وسایل و تجهیزاتی که درحال استفاده از آن هست می باشد. از خودکار و چاپ پوستر دیواری (بعنوان دیوار شرکت) تا هک لوگو برروی درب ساختمان و چاپ کارت ویزیت و …

که وجود چاپ لیوان کاغذی در هر سازمانی اگر ارزشش بالاتر از بقیه موارد نباشد کمتر نیست.

زیرا وقتی کسی به سازمان شما مراجعه می کند به دنبال این است که گوشه گوشه سازمان شما به مخاطبتان این نکته را برساند وارد چه سازمان یا چه ارگانی شده است از در و دیوار تا لیوانی که قصد آب خودن یا چای خوردن در آن را دارد. به این خاطر اهمیت چاپ لیوان کاغذی در این دوره بسیار اهمیت پیدا کرده است.

شما باید سعی کنید طراح لیوان کاغذی خودتان را به گونه ای طراحی کنید که رنگ سازمانی و لوگو و مشخصات با اهمیت شما بطور واضح و کامل داخل آن درج شده باشد و هیچ نکته از قلم نیافتد.

البته این نکته هم گفته بشود نباید شما در طراحی لیوان کاغذی خودتان همه مطالب غیرضرروی و بی اهمیت که باید برروی کارت ویزیت و یا برروی بروشور قرار بگیرد را برروی لیوان کاغذی درج بکنید.

نکات طراحی لیوان کاغذی

نکته اول: سعی بکنید به هر شرکتی که قصد دارید خدمات چاپ لیوان کاغذی خودتان را به آن شرکت بدهید باید از نسخه نرم افزاری آن شرکت برای جایگزاری لوگوی خودتان استفاده بکنید. نکات بسیار تخصصی وجود دارد که امیدواریم در مقالات آینده بصورت تخصصی تر در این خصوص ورود بکنیم و هر بندش رو بطور مفصل برای شما شرح بدهیم.

نکته دوم: سعی بکنید در انتخاب رنگ نهایت دقت را داشته باشید. شما می توانید از رنگ سازمانی خودتان هم برای پس زمینه کلی طراحی تان استفاده بکنید و هم می توانید پس زمینه خودتان را سفید نگهدارید و فقط لوگوتان برروی آن پس زمینه قرار بگیرد.

نکته سوم: در طراحی لیوان کاغذی دقت بکنید مطالب ضرروی را داخل آن بگنجانید و به دنبال حداقل کردن نوشته و یا مطلب باشید اگر بتوانید فقط از لوگو استفاده بکنید شاید بهترین نوع طراحی باشد. ولی اگر سایت شما ، آدرس ایسنتاگرام و یا آدرس سازمان شما و یا شعار سازمانی شما اهمیت دارد می توانید یکی از این موارد رو زیر لوگوی بگنجانید.

مزیت چاپ لیوان کاغذی

مزیت های زیادی چاپ لیوان کاغذی نسبت به لیوان یکبار مصرف پلاستیکی دارد که به بخشی از این موارد اشاره می کنیم:

مزیت اول: لیوان کاغذی برای محیط زیست و جذب محیط زیست بسیار عالی می باشد و جز محصولات تجدید پذیر در محیط می باشد. و ایراد بزرگی که لیوان یکبار مصرف پلاستیکی دارد عدم تجدید پذیری و ناسازگاری با محیط زیست می باشد که به شدت به محیط آسیب می زند.

مزیت دوم: نکته بعدی لیوان کاغذی برای نوشیدنی های گرم بسیار مفید می باشد ولی لیوان های پلاستیکی در معرض دمای بالا به شدت سرطان زا و بشدت برای سلامت آسیب زا می باشد.

مزیت سوم: شما فقط روی لیوان کاغذی می توانید لوگو و برند سازمان خودتان را برروی آن هک و چاپ بکنید و این قابلیت برای لیوان های پلاستیکی وجود ندارد.

امیدوار هستم توانسته باشیم در این مقاله اهمیت چاپ لیوان کاغذی را برای شما بیان کرده باشیم و در این مقاله هم به بخشی از مزیت های چاپ لیوان کاغذی اشاره ای شد و در سایر مقالات به بخش های دیگر چاپ لیوان کاغذی اشاراتی می کنیم.