بهترین روش طراحی سربرگReviewed by مدیریت on Oct 23Rating:
بهترین روش طراحی سربرگ

بهترین روش طراحی سربرگ

یک سربرگ زیبایی می تواند عامل موفقیت و نمایانگر نام تجاری شما باشد.

نوشتن نامه در یک کاغذ خالی با کاغذی که دارای سربرگ باشد تفاوت بسیاری زیادی خواهد داشت.سربرگ به تنهایی می تواند به عنوان یک بازاریاب عالی عمل کند،به گونه ای که نام تجاری شما را برای همگان نمایان کند. علاوه بر آن چاپ سربرگ باعث اعتبار بخشی به کسب و کار شما می شود.

طراحی یک سربرگ جذاب بسیار مهم و حیاتی است چراکه گاهی اوقات اولین تعاملی که مشتری با شما برقرار می کند همین چاپ سربرگ می تواند باشد. در مرحله اول ابتدا بایداطلاعاتی که نیاز است در سربرگ باشد استخراج کنیم و بعد به طراحی سربرگ بپردازیم. ما در اینجا بهترین روش طراحی و چاپ سربرگ را به شما آموزش می دهیم

  • طرحی ساده باشد

یکی از مهمترین اصول در طراحی چاپ سربرگ ساده بودن آن است. سربرگی که قرار است طراحی شود نباید بسیار پیچیده باشد که ببینده از اصل نامه غافل شود.

در هر صورت از طراحی سربرگ در معرفی کسب و کار خود استفاده کنید اما طوری طراحی نکنید که تمام توجه ببینده را به خود جلب و به نوعی با محتوای نامه رقابت بکند.

  • استفاده از نرم افزارهای مناسب

در حال حاضر نرم افزار فتوشاب یک نرم افزار بسیار مناسب برای طراحی سربرگ و بسیاری دیگر از طراحی ها همچون طراحی تراکت ، کارت ویزیت ، سررسید اختصاصی و … می باشد که امکان طرح های خلاقانه با این نرم افزار بسیار سادده می باشد. علاوه بر فتوشاپ نرم افزارهای Illustrator و corel در بازار نیز موجود می باشد که اصل کار این نرم افزار های بصورت برداری می باشد و می توانید بسیار از طرح های جذاب را با استفاده از این نرم افزارها خلق کنید.

اگر با فتوشاپ قصد دارید طرح های خود را خلق و سپس آنها را چاپ کنید سعی کنید عکس های چاپی را در حالت 300dpi قرار بدهید.

  • به ترتیب اهمیت

طراحی لوگو، در برقراری ارتباط مشتری با شما همچون سربرگ بسیار مهم می باشد و همچنین در سربرگ اطلاعاتی نظیر شماره تماس، آدرس، آدرس ایمیل و … حضور دارند ولی بخش لوگو در طراحی سربرگ از اهمیت فوق العاده ای برخوردار می باشد.

شما باید اصل سلسله مراتب اهمیت را در طراحی سربرگ رعایت کنید به گونه ای که بخشی که از اهمیت بیشتری برخوردار می باشند در موقعیت و در فضای بیشتری قرار بگیرند و بخش های کم ارزش در جاهای کم اهمیت قرار بگیرند.

  • انتخاب جزئیات مناسب

در طراحی سربرگ هر قسمتی که از اهمیت بیشتر و نیاز به درج مطالب بیشتر می باشد باید توضیحاتی را در این رابطه ذکر کنید مثلا اگر آدرس و یا شرکا و …  از اهمیت ویژه ای برخوردار باشند باید توضیحات تکمیلی برای آن ها ذکر شود تا مخاطب به راحتی بتواند متوجه اصل موضوع بشود.

  • طراحی اصولی

این نوع طرح ها بصورت حرفه ای منحصرا برای نامه ها طراحی می شوند؛ در نتیجه شما باید بدانید این سربرگی که طراحی کرده اید برای چه نوعی از نامه ها می باشد و قرار است چه نوع نوشته هایی در آن جای بگیرد زیرا هزینه چاپ این سربرگ ها بالا می باشد پس باید در طراحی، اصل کاربرد این سربرگ ها را لحاظ کنید.

  • ویژه گی های شرکت تان

در طراحی و چاپ سربرگ طوری عمل کنید که اطمینان داشته باشید که نام تجاری شرکت شما که تنها مختص به لوگو نمی باشد بلکه انتخاب طرح و رنگ و فونت در بحث طراحی که با شرکت شما هارمونی داشته باشد بسیار مهم می باشد و سعی کنید همه این عوامل را در طراحی سربرگ خود اعمال کنید.

  • اضافه کردن جلوه های ویژه

سعی کنید در بحث چاپ سربرگ جلوه های خاصی را به طرح خود بدهید به گونه ای یک سربرگ سفارشی خلق کنید مثلا در بحث فونت نیز می توانید با استفاده از بسیاری از نرم افزارهای طراحی فونت منحصر به فرد شرکت خود را طراحی و در سربرگ نیز وارد کنید

  • انتخاب رنگ مناسب

انتخاب رنگ مناسب یک راه عالی برای جلب مشتریان می باشد. با انتخاب یک رنگ مناسب نه تنها می توانید یک بخش را برجسته کنید، بلکه می توانید ارتباطات و احساسات خاصی را نیز با مشتریان برقرار کنید. شما می توانید با انتخاب رنگ قسمتی را مهم و قسمتی را از اهمیت خارج کنید.